Häxor iFokus

Häxor

Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 843 ggr
NiklasTyreso
2

Era tips mot modstulenhet?

Vad har ni för tips mot modstulenhet, både magiska och ev naturmedicinska? Modet är livsmodet eller livsgnistan som kan bli stulet av magi (förutom av psykologiska, sociala och biologiska anledningar). Jag har inte arbetat övernaturligt mot modstulenhet tidigare, så idéer som sätter mig på rätt spår tas tacksamt emot!

[stass]
2

Livskraften borde bli starkare av sig självt efter en rening av hem och person tänker jag, försöka dra energi från natur och stora glada folkmassor (konserter etc). Själsdelar kan man sjunga tillbaka. Fler sätt kan jag inte komma på men hade gärna velat veta.

NiklasTyreso
0

Bra idéer, Stass! De kan jag nog utveckla vidare. Tack!

skogsbergs-anna
0

Magi och huskurer mot modstulenhet finns från nästan varje by i Sverige. Där jag bor finns det nedtecknat från min och två grann-socknar. Tyvärr är jag på semester och den boken ligger hemma…

Gör hellre fel än inget alls.

NiklasTyreso
1

Skogsbergs-anna: Jag tar gärna emot ett boktips eller tips från boken när du är hemma igen. Det är inte så bråttom. Jag kommer nog kombinera flera metoder. Stass hade bra idéer och jag även har fått för mig att använda salt. Kommer nog även formulera en verbal läsning som kan upprepas vid behov.

skogsbergs-anna
0

Ber om ursäkt men jag har letat o letat och allt jag hittar är hur man förebygger och botar modstulna hästar, men det är ju inte samma sak… letar vidare…

Gör hellre fel än inget alls.

dennas
1

Jag tänker att "rätt trumrytm" skulle kunna funka. Hårdrockstrummor gör mej ofta glad och lugn i själen samt "glad i kroppen".

[stass]
2

Sen tänker jag också att man måste jobba med kroppen i sin helhet för att den ska återställa sig. När jag har minimerat socker och snabba kolhydrater i kombination med regelbunden motion har den varit stark och stabil. Någonting jag ska prova nu till vinter är johannesört som the (den kan dock slå ut andra mediciner så som p-piller) Detta med konserter som jag skrev om först kommer från att jag arbetade på större event och dylikt förut och det är som att kroppen absorberar den energin. Det är dock motsatsen till grundande, stabilt och lugnt, men välbehövligt om man fastnat i sängen eller soffan.

NiklasTyreso
1

Tack för tipsen! Rytm kan man nog tänka vidare än bara trumma. Mantrameditation ger en rytm när mantrat upprepas och det ger energi. Dans till rytm kan nog oxå väcka liv i livsandarna.

NiklasTyreso
2

Jag har i stort sett dagligen i några veckor genomfört en läsning och personen det gäller ska nu vara (har jag fått meddelat) vara på bättringsvägen efter ett tungt halvår.

dennas
0

Vad bra!