Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 713 ggr
skogsgubben
0

Bedräglig webbsida blockerades

Jag har Norton Internet Security på min dator och när jag tänkte gå in på häxor så reagerade den och denna text dök upp istället framför mina ögon:

Bedräglig webbsida blockerades

http://haxor.ifokus.se/Default.aspx

Denna webbsida är en känd phishing-webbsida. Att gå till denna webbsida, även för att bara se på den, kan utsätta datorn för kriminell aktivitet.

Låter inte speciellt kul och säkert.

zeretki
0

Va?? Kanske du borde visa det för I Fokus grabbarna?

molana
0

Jag har Nortons med men det har inte hänt mig det du skriver.

Det beror nog på att den lämnar ett avtryck så den känner igen sitet.Är inte så hemma på det här men flera som är hemma på datorer  svarar nog bättre än vad jag gjort.

Det är ju viktigt att uppdatera sitt program med.Jag gör det flera ggr i veckan.Kör viruskontroll varje månad.

Coturnix
0

Det ÄR ju en "bedräglig" sajt det härRäcka ut tungan! Den har "Lurat" mig till en massa lustiga grejer!

Nemi69
0

Hua…lät inte alls bra. Fundersam

isnornin
0

Är det ett skämt?

Jag har mina misstankar om att det dräller in virus från ifokus….. Har ni fått mycker virus på era datorer sedan ni började var inne på iFokus?

MVH Isnornin

Melina.
0

#5 Nej? Men hoppas att det inte är ngt strul, iFokus är ju världens bästa sajt tycker jag..

skogsgubben
0

Ibland dyker den där varningstexten upp, ibland inte. Jag har i alla fall den senaste versionen och uppdateringen av Norton Internet Security. Fundersam

skogsgubben
0

#5 Nä jag har inte fått några virus eller liknande. Men å andra sidan har jag ett jäkla bra skydd på datorn. Glad

molana
0

# 7 och 8 Bra. Har inte några virus heller på min dator.

Bappho_
0

Inget virus här heller, inte ännu, peppar, peppar, ta i trä…

Katrin38
0

Ja, jag har fått virus sen jag började "hänga " på iFokus. Sen vet jag ju inte om det har något samband. Inte direkt så man laddar hem saker från sidan…men vad vet jag…

Ijin
0

Norton är inte speciellt imponerande skydd.. men det är nog det att den här sidan håller på med cockies och filer som sparas för att du inte ska behöva logga in varjegång osv… Det är inget farligt=)

molana
0

# 12 Det var det jag menade med avtryck.Kom inte på vad det hette.Tack nu vet vi det.

skogsgubben
0

#12 Och vad är ett imponerande skydd då?

varulven
0

AVG är både gratis och bra :)

fridelfina
0

Inga virus som jag har märkt iallafall

varulven
0

nej jag har inte heller fått virus

Ijin
0

#14 mitt imponerande skydd är hemmagjort(nästan..)=) jag går datorteknisk linje… men norton just har en tendens att missa trojaner och liknande..

HeartofLilith
0

Va!? öhm.. har inte märkt nått (har telia antivirus-nånting) hum.. mysko..

Ijin
0

Det lär inte finnas några virus på den här sidan… eller några iFokus sidor överhuvudtaget…

lightseeker
0

jo, smittsamma sådana, alla letar ju fel, eller?Fundersam

Ijin
0

tror att sidan har brandvägg o allt…

lightseeker
0

och alla kan ju inte hålla på att leta efter ingenting, för om alla letar efter någonting som inte finns eller syns och säger att dom inte hittar någonting, vad annat utom virus kan det då vara?

JO, förresten jag tror att jag vet!!

spöken, dom finns inte, syns inte och ändå letar alla efter dom!

Gog666
0

Det går att reglera inställningarna på Norton så att brandväggen accepterar vissa sidor. Man kan själv välja vad den skall blockera och inte blockera.

CarolineO
0

Jag hade oxå Norton innan men den lät mig knappt titta på ngt, så jag slängde ut den o tog avast istället…    Norton är ganska känt för att vara känsligt…

Ijin
0

Norton läcker trojaner. F-secure är bättre^^