Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 690 ggr
skogsbergs-anna
2

Att hitta en lärare

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer tips på hur man hittar en lärare. En bra video och en bra kanal (tycket jag) https://youtu.be/Meq0Pa_LY28

Gör hellre fel än inget alls.

Manutar
2

Bra tips hade hon! Just dethär att man inte behöver en lärare direkt, att man bör läsa på först och sen bestämma sig för vas man vill lära sig av någon annan. Jag har fått många förfrågningar om jag tar lärlingar. Inte en enda har vetat vad de vill lära sig, de vill "lära sig allt" jag kan och vet, vilket är omöjligt och orimligt :D

NiklasTyreso
3

Jo att läsa om den form av magi som intresserar en, det är nog klokt, för det finns olika traditioner över hela världen. Har man en förfäderstro om att de hjälper en, då kanske det är bra åt välja en tradition som ligger nära sina förfäder/mödrars föreställningsvärld, så man kan få hjälp av dem. I skandinavisk folktro har varje släkt särskilda hjälp andar, fylgior eller haminja, men väljer man en annan tradition kan släktens andar kanske inte hjälpa. Jag läser ibland massa spännande saker från Australiens aboriginer religioner och magi, men jag har ingen illusion om att någonsin kunna använda den kunskapen magiskt för jag är inte från den folkgruppen. Jag går en väg, nordisk folktro pluss tro på Bibelns gud (som kloka gjorde förr), som ligger nära mina förfäder/mödrar. Kyrkan kallade folktron häxkonst för ett par hundra år sedan och moderna häxor tycker är det är fel att även tro på gud. Min tradition är alltid fel för andra, men rätt för mig!