Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1350 ggr
night-bliss
0

empat (eng empath)

Någon som kan tipsa om info (hemsidor, artiklar, böcker) om empater (eng empath)?

(Hoppas att det blev under rätt rubrik, annars sorry)

Tistel-
0

vad är det för något?

Eiyra
0

En empat är ngn som ofrivilligt känner av och suger åt sig andra människors känslor på en nivå som gör att empaten känner andra personers känslor som om de vore hans/hennes egna.

Tistel-
0

ok, trodde det var om något sådant men var osäker =)

siddelina
0

Här är en. Det kan vara riktigt jobbigt och jag tycker att det är svårt att hantera det. Känslorna kan uppsluka en fullständigt om man inte ser upp.Ledsen

Nemi69
0

Visste inte ens att det fanns ett ord för det…Jag är nog en sån då, är jag rädd för, eller åtminstone har jag starka drag av det. Jag kan ibland drabbas mer än vad jag först förstår av andras dåliga mående. ( Har t o m vid 2 tillfällen drabbats fysiskt av detta, om det kan räknas in i detta, eller det kanske bara gäller psykiskt med känslor och så…)

Eiyra
0

jo man kan drabbas fysiskt om man inte sätter upp gränser. Jag sitter tex i kassa och det har hänt att kunder är så stressade att jag själv får hjärtklappning och svårt att andas

Ijin
0

Ah… Okej, nu förstår jag vad ni mennar, det händer mig med…

Nemi69
0

Själv har jag hamnat på sjukhus båda gångerna…

night-bliss
0

men ingen som kan tipsa om info?

CrittersAndBugs
0
night-bliss
0

#10 Har redan varit där :(

siddelina
0

Fick ett ganska hemskt uppvaknande för en månad sen när jag träffade en släkting, som tog mig i handen och hälsade och helt plötsligt började jag må jättedåligt och när jag tittade på honom såg han konstig ut. Grå i ansiktet,tärd, mycket olik sig själv och sen insåg jag att det var ren och skär smärta som avspeglade sig i hans ansikte och jag kunde inte bli av med dessa tankar på flera veckor. Till slut var jag tvungen att göra en ritual för att försöka få honom att må bättre och framförallt få mig att släppa taget på att något är fel. Jag tänkte och kände dygnet runt.Jag vet inte om ritualen lyckades för jag har inte träffat honom, men jag har i alla fall kunnat släppa känslan av hans skärande smärta. Det var hemskt och jag förstår honom mer än han kan ana, men jag kan inte prata med honom om det - för det är väldigt känsligt.

Bappho_
0

The Highly Sensitive Person

Kan den här boken vara nåt för dig kanske? Du kan läsa mer om den på amazon.com. Den heter The Highly Sensitive Person och är skriven av Elaine Aron.

zeretki
0

Jag tror att många går omkring och är känsliga för andras känslor och energier pga att vi är för öppna.

Det finns också, tyvärr, en myt som säger oss att vi ska jobba på att vara mer öppna, öppna sina chakran, öppna inför andevärlden osv.

Detta leder ibland till att man har öppnat sig medvetet eller av misstag och sedan inte har stängt till, vilket leder eller kan leda till att man mår dåligt, blir deprimerad, känner sig kraftlös.

Jag har själv råkt ut för detta och har kommit fram till att när jag inte arbetar med andevärlden, som t.ex. trumresa, då ska jag vara stängd.

Jag tror inte det är meningen att människor ska gå omkring öppna hur som helst. Jag tycker att jag ser många tecken på folk som mår dåligt pga det.

lightseeker
0

nej, för sjutton, öppen hela tiden, det låter ju som värsta energi-läckaget. VIlken skräck-vision!

night-bliss
0

Ska kolla upp boken, tack för tipset Bappho!