Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 5506 ggr
[Ackinna]
0

sannings-formel

Hejsan all häx & magi vänner… skulle behöva eran hjälp just.. eller hjälp och hjälp.. lite hjälp på traven, tips odyligt…

För att göra en gigantisk historia kort så så är det så här;

En nära bekantskap (kalla denna fär vän1) till mig, har råkat ut för det värsta man kan bli anklagad för… vän1 bli anklagad utav vän2 & vän2's sambo. Obs samtliga vännerna och 2:ans sambo är gemensamma bekantskaper. Vän1 är helt oskyldig. vän2 och sambon beter sig som svin rent utav och sambons lista går göras lång, även vän2's utav grejer och dumheter de gör. sambomn har tilloch med uttalat anklagningen och hotliknande uttryck(+ från en av dennes kompis) helt offentligt. vän1's oskyldighet går bekrävtas utav andra gemensamma vänner.. kommer bli en väldans massa "vittnet" som kommer intyga att vän1 är långt ifrån den karaktären som denne anklagas för att vara. SÅ vän 2 + sambon har ingen chans. MEN…

Jag vill ha en liten extra försäkring…

därför undrar jag känner ni till någon bra formel eller inte en hel färdig utan jag menar typ idér m.m…. så deras lögn avslöjas eller dyligt???

Jag funderade på en typ sannings formel…

Anledningen till att jag ber om hjälp, är att jag har ingen stor erfarenhet utav dessa typer utav formler.

Alwyn
0

Visst kan vi hjälpa till med tips på hur man får fram sanningen….men vill hon över huvud taget ha dem som vänner igen om de beter sig såhär??? Jag skulle aldrig ens se åt dem igen om jag förstår situationen rätt.

[Ackinna]
0

Ne precis varken vän1 eller jag eler någon annan av våran gemensamma vänner vill ha fortsatt kontakt med vän2 och sambon..

Bappho
0

Du kan göra en befallande, betvingande besvärjelse och på så sätt få personen att tala sanning. Sök på commanding, compelling spells.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Alwyn
0

Så för vems skull ska sanningen fram, om alla andra vet att hon är oskyldeig? Vem ska SE sanningen?

Ursäkta om jag ställer klumpiga frågor, jag menar inget illa, bara så jag förstår allt om jag ska försöka hjälpa.

Alwyn
0

#3 men VEM ska tala sanning? De två anklagande verkar tro själva att hon är skyldig så de ljuger väl inte direkt…de bara beter sig dåligt!

Och tjejen som är anklagad är så vitt alla andra vet oskyldig. Hmmm eller?

[Ackinna]
0

Du det är medvetna lögner… det är rent hat attack.. finns inte nå grund för deras anklagelser… liksom… eller så är de så dumma så de tror på sina egna lögner.. fantasier… de finns till och med bevisning för att de inte mår riktigt bra….

[Ackinna]
0

sannings grejen ska liksom vara så de avslöjas för utredare m.m. såda saker.

Alwyn
0

Ahaaaa I see! Hmmm ok. Om du vill så kan jag knåpa ihop ett exempel på en formel och liten ritual som du kan göra för dem, och skriva ett meddelande till dig med det imorgon….om du inte vill att jag utför det själv?

Alwyn
0

Nej usch, jag vågar inte göra själv när jag inte känner dem förrestenFörvånad men om du vill kan jag ge dig tipsen imorgon.

[Ackinna]
0

Tips tar jag gärna emot…. du är snäll du Alwyn

Alwyn
0

Nu har jag Pm:at dig med lite grejj. Berätta gärna hur det går!

Glad

Sommarsvalka
0

Hej! Jag har blivit utsatt för voodoo. Finns det någon sorts magi man kan göra själv? Jag har provat med ljusmagi för att avlägsna denna kille som har lyckats att ta sej innanför mitt energifält. Han har skapat en voodoo docka och genom den så har han jättemycket mackt över mej. Eller någon sorts besvärjelse för att bli fri från detta.

Sommarek
3

Sommarsvalka, den här tråden är nästan nio år gammal, och personen som påbörjade den finns inte kvar. När man svarar i en tråd gör man det för att man vill bidra till just den diskussionen, inte för att starta en egen diskussion. Vill man starta en egen diskussion gör man ett eget inlägg. 

Med det sagt, nu har du skrivit samma sak i flera andra personers inlägg utan att få svar, så du får nog försöka hjälpa dig själv. Om då frågar mig är sannolikheten att någon kan få "jättemycket" makt över en annan person väldigt liten, så varför inte bara ignorera den här personen?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

NiklasTyreso
2

https://www.thoughtco.com/breaking-curses-or-hexes-2562588 Ett tips som använts i flera hundra år är att använda speglar, som i länken ovan. Du kan dissa alla som ägnar sig åt magi som inkompetenta, så länge du har svårt att hantera dina egna känslor och egna upplevelser av att någon annan är "innanför" ditt "energifält". Det påstås att historiskt påstod voodoo utövare att de kunde förtrolla folk till viljelösa zombies, men det sägs att det var fake för att de förgiftade folk med nervgift från blåsfiskar. Det var naturlig förgiftning, inte genuin övernaturlig förtrollning. Fejkmagi alltså. Men folk trodde att det var mäktig magi. I nordisk vikingatida tradition gallskrek völvorna ut förbannelser på versmåttet galdralag så alla i byn blev rädda att oxå bli förbannade och därför frös ut den förbannade. Utfrysning är hemskt psykologiskt, men det är inte magi. Instämmer med sommarek om att den makt magiker kan utöva mot en person som medvetet vill gå i en annan riktning, den är ytterst begränsad.

skogsbergs-anna
2

#Hur vet du att han har en voodoo-docka? Strunta i honom! Gå din egen väg! Rent generell fråga, varför tror folk att de blir förhäxade stup i kvarten? Jag menar, hur vanligt är det?

Gör hellre fel än inget alls.

dennas
0

Ett sätt att projicera sina egna problem och tillkortakommanden på andra? Ett sätt att undvika ansvar för sej själv  och sina egna problem?

Därmed inte sagt att människor inte blir förhäxade eller råkar ut förbannelser.

Sommarek
0

#15 Det händer säkerligen, men oddsen att någon som faktiskt har de förmågorna skryter öppet med dem är ganska små; snarare handlar det om någon som vill skrämma någon annan till att göra som de vill.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
0

#15 Det är mer vanligt i andra kulturer och jag kan ju märka att jag får mer och mer förfrågningar om hjälp just från personer som tillhör andra kulturer, riktigt, riktigt många faktiskt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax