Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 560 ggr
Coturnix
0

Intressant Dokumentär kl.20.00 nu i kväll!

Tv 2 kl. 20.00 en dokumentär om ett märkligt fenomen och ett livsöde. "Ambres en död talar" Hur ett annat medvetande tar över hans kropp.

Det här verkar intressant! Är vi fler som ser programmet kanske vi kan diskutera det tillsammans här.

zeretki
0

Ugh, jag tänker absolut inte se det. Jag har sett och läst om Ambres förut. Rena skiten enligt mig. Men det vågar man knappt säga ibland…

Hoppas ingen tar illa upp, det är ju inte ER jag talar om. Flört

Coturnix
0

Nej men det är ju skönt att man kan säga så här då! :) Jag har bara sett intervjuerna av han som gjorde dokumentärerna, finns på svt, och de tyckte jag verkade intressant!!! Det kan ju vara intressant ur flera aspekter! ;)

zeretki
0

#2  Ja, intressant kan det vara ur många synvinklar! :)

Och ja, jag tycker det känns bra att man kan vara lite ärligare härinne. Folk är inte lika lättstötta som på andra sajter…

lightseeker
0

inget nytt som ambres sa, jag kände igen det mesta.

Har själv haft en ndu, som 8-åring, samt har förmågan att vandra in i paralella världar, eller kanske inte förmågan, det är nog fel ord, mer…. att jag har hittat dörren.
Jag är övertygad om att tekniken för att passera genom dörren är möjlig för alla att hitta.

Simuala
0

är det bara jag som har läst om detdär programet, läst vad ni har skrivit, men ändå inte förstår vad det handlar om?

Jag borde nog gå och lägga mig…

lightseeker
0

vad är det som du har svårt att förstå?

Simuala
0

äsh jag vet inte jag är nog bara för trött. Generad

lightseeker
0

ok, eller fråga

Coturnix
0

"Att vandra tillsammans med döden vid sin sida" Det har alltid varit min strävan. Då finns inte ledan, säger "Ambres".

Jag tycker det är märkligt. Vad vill "Ambres" förmedla och varför är det viktigt för oss.

lightseeker
0

att vandra sida vid sida om döden, gör att man lär sig att uppskatta det som är just nu, samt att ta vara på alla möjligheter.
För det är bara just nu, som egentligen finns och som är livet.

Det förflutna, kommer aldrig åter, framtiden kan vi aldrig påverka, bara nuet.

Coturnix
0

http://svt.se/

Här finns filmen och extra material." Ämnet" diskuteras också på fler sajter här på iFokus.

zeretki
0

Det är väl inga nyheter direkt och detta är ju nåt som alla vet egentligen… Men jaja, jag ska inte förstöra glädjen för er andra med min cyniska inställning. Flört

Coturnix
0

#12 Du förstör inte någon glädje! :) Inte för mig iaf.:)) Men om alla visste och begrep så skulle det nog vara annorlunda. Det tror jag.

Bybo
0

Jag tyckte att programmet var skitbra…även om han sa saker som man sjäv har tänkt…Gillade snickaren jag :-)

Ceriadwen
0

Jag tyckte programmet var mycket spännande. När jag läste att det skulle komma tyckte jag att jag hade hört namnet Ambres förut. Jag kom på att författaren Gary Zukav hade skrivit i sin bok Själens berättelser hur han kom till Sverige och träffade Ambres (genom Sture). Glad

Jag blev helt enkelt glad av att se programmet, både Ambres och Sture var ju väldigt sympatiska. Skrattande

Bappho_
0

Var inte Ambres med i Shirley MacLaines bok och film, på yttersta grenen?

Ayena_old
0

Jo, det är helt korrekt! Det var Ambres!

Skulle behöva läsa denna bok igen, men kan inte hitta den. Har väl lånat ut (som vanligt *suck*)