Obehagligt!
Hej allihopa…
Vill bara skriva av mig lite efter en obehaglig händelse tidigare idag. Stod och lagade mat när jag känner att någon tittar på mig. Jätte obehagligt! Trodde först det var katten men han sover i rummet intill och min sambo är på jobbet. Sen tänker jag inte mer på det och fortsätter med maten.
Ännu en gång känner jag att någon tittar på mig och nu börjar jag att bli sur. Kan man inte visa sig ialf om man ska stå och glo!? Tittar ut genom fönstret för att se om det står någon där men icke… Sen ser jag en skugga. Åhh jag blir så rädd så att jag håller på att hoppa ur skinnet! någon är inne i huset! Jag går ut i hallen där jag sett skuggan dra förbi med min köks kniv i handen ifall att det är någon inbrottstjuv… Men jag hittar ingen. Bara jag och katten i lägenheten och han har inte rört sig en cm. Så vad var detta?! Är fortfarande skakad för jag inbillade mig INTE detta. Jag såg nån….
Kramar

-Reagerade katten på något sätt? Eller sov den hela tiden?

Inget trevligt att vara med om!
MVH Isnornin

Jag är inte så hemma på detta område så jag kan inte svara på vad det är - men själv brukar jag se en skugga intill min säng om nätterna, den brukar röra sig som om den vankar fram och tillbaka. Men jag känner aldrig någon rädsla, det känns mer tryggt, som om skuggan vakar över mig… Kanske det kan vara något sånt för dig med?
Tja, en ande, en guide, eller nåt småknytt.
Jag har hört att många kan känna lite obehag vid kontakt med andevärlden utan att det är farligt egentligen…

#1: han sov hela tiden, det är inte mycket som kan väcka honom…! Inte ens en galen matte med förskäraren i högsta hugg… **rodnar**
Men varför stod han där och bara tittade på mig…? Vill han bara skrämmas eller vill han ha kontakt?

Om jag vore du skulle jag gå till ett medium! Eftersom du tycker att det är obehagligt, så tycker han nog att du är ivägen och vill att du ska bort… Det är ju han som ska bort ellerhur? Få någon att hjälpa dig. Jag har varit med om samma sak, både i mitt förra hem och hemma hos andra. I mitt hem nu är det bra energier, ingret som stör mig, har fått reda på att de är här och trivs med oss, att de vill skydda familjen. Det är ok för mig.. Men när det blir obehag ska de bort, de tar bara energier från en!
MVH Isnornin

varför skall "energin" bort? för att det känns obehagligt när någon tittar på en och man inte kan se vem det är?
Innan jag hade jobbat tillräckligt med min rädsla, för att våga se efter vad det var som fanns omkring mig, så vågade jag inte närma mig det "främmande".
Tänk om man kör bort allting som man inte känner till: människor med diagnoser, andra sexuella läggningar, andra kulturer osv.
Det är egentligen rätt så kränkande att köra iväg obekanta energier, innan man VET om dom vill en något illa eller inte, tycker jag.

Det är därför jag tycker att hon bör ta hjälp av ett medium om hon inte vet vad han vill.
Pratar bara av egna erfarenheter, man ska inte behöva vara rädd eller känna obehag i sitt hem är min mening! Det är inte människor vi pratar om utan energier, inte samma sak för mig, om det stog en främmande kar i mitt kök och stirra på mig, kan du ge dig på att jag skulle slänga ut han med huvet före, i min uppväxt har jag blivit lärd att om man hälsar på främmande folk så knackar man på innan man kliver in!
MVH Isnornin
Jag är inne på din linje lightseeker. Jag tycker det är väldigt intressant med rädsla och vad det får oss människor att göra och även inte göra. Och om man placerar den i ett vidare perspektiv - varför är vi överlag så rädda för att prata om den, rädslan. Jag tror inte det är bra att hålla dem inom utan ut med dem, prata om dem!
Hmm..nu kanske jag kom ifrån ämnet lite :) men absolut, ta reda på vilken sorts energi det är.
Ja, jag är också lite av att man ska ta reda på vad som händer.
Det kan ju vara en guide eller någon ande, släkting, som bara vill ha kontakt och kanske ge goda råd?
De flesta är lite nervösa i början eftesrom vi inte fått lära oss att hantera andevärlden från föräldrar eller samhället.

Jag är inte ense om att om man känner obehag att det är någon som vill hjälpa en, men jag kan ha fel….
MVH Isnornin
#11 Nej, jag vet ju inte vad du känner. 
Men jag vet att jag själv och att många som inte är vana vid kontakt med andevärlden känner obehag i början.
Flera shamankunniga har sagt att det är normalt och inget att oroa sig för.
Men självklart måste man skilja på litet obehag ock skräck eller om man känner det är farligt.
Samtidigt kan det vara nyttigt att utmana sin rädsla…

Visst är det nyttigt att utmana sin rädsla, jag tycker bara att det ska inte behöva vara någon form av rädsla på hemma plan, i ens hem sha man kunna känna sig tillfreds! Jag hade lite för mig när jag flyttade hit i mitt nya hus, jag tänkte att jag ska banne mig inte känna obehag någonstans i mitt hus! Där jag bodde innan var det hel drös av obehagliga energier, det spelade ingen roll vad man försökte med…. jag vill inte ha det så igen:)
MVH Isnornin

isnornin: Jag förstår vad du menar och jag är lite inne på din linje också. Borde man inte känna kärlek och värme eller någon slags trygghet om han vill mig väl eller bara är nyfiken på mig? jag blev ju rädd och kände ett oerhört obehag! Vart kan man få tag i medium?
Men jag är också lite inne på som de andra säger, att jag kanske bara blev rädd för det okända. Detta var mitt första möte med… vad det nu var. Och jag blev rädd. Jag tror stenhårt på att andar, guider och annat smått och gott finns, men jag har aldrig träffat på någon försen nu. Vill gärna komma i kontakt med honom om han vill mig och resten av familjen väl. Annars kan han gå och "spöka" för någon annan!

alltså, så här är mina erfarenheter: om det är någon som vill skada, så är det ingen tvekan om det. Hela rummet förändras, du kommer att känna: kyla, vibrerande ond energi, livsfara mm.
Kände du inte dom sakerna, så är det förmodligen en "neutral" energi, och det är din egen rädsla som spökar, inget mer.
Är det en "god" energi, så kommer du att känna: värme, kärlek, trygghet, en vilja att hjälpa, då är det en "hjälpenergi".
Behövs inte en massa medium, vid alla tillfällen som det är något nytt och främmande.

Jag tycker att om han vill dig väl, så ställer han inte till något obehag…. Jag vet inte vart du kan hitta på ett medium? Om det vore en en som vill di väl, då skulle du känna det! (Kolla på övernaturligt om medium?)
MVH Isnornin

#15 Kände ingen kyla, vibrerande ond energi, livsfara mm bara obehag. Så det är nog så att jag bra blev rädd för det okända. Pratade med min sambo om han hade känt av honom, men inte… fast det kan vara så att han bara vill mig nått och inte min sambo? Kan jag ta kontakt med honom på nått sätt så att jag kan få reda på vad han vill?

#17 din sambo kanske inte är lika motaglig? el?
MVH Isnornin

#18 Vi vet att han är mottaglig. Hans syster har en riktig elaking på övervåningen som vägrar att lämnar dem och han flyttar möbler och allt möjligt. Och min sambo känner av honom med en gång. Min sambos syster Anna har försökt att driva ut honom massor av gånger utan resultat. Och han är bara i det rummet så nu kan ingen vara där längre för han flyttar sängar och soffor medens man sover där till och med.

#19 skumt att han inte känner av den här typen då, vilken otrevlig en en som hans syster har med att göra! Vet de vad han vill??
MVH Isnornin

#20 Nej de har ingen aning och hon har försökt att få honom därifrån massor av gånger men inget har hjälpt. Synd att man ska behöva ha ett rum stående utan att kunna använda det.

#21 vad synd att han ska bestämma… att han inte vill gå vidare?
MVH Isnornin