Månen i dag

Mmm den var fin.

Jag måste köpa en bättre kamera, månen var enorm men det syns inte på bilden! Kanske någon annan hann ta bättre bild?!
MVH Isnornin

Det är svårt att ta bra bilder på månen helt enkelt. Men den var ovanligt vacker i morse. När jag vaknade i morse så möttes jag först av venus ljus, hon stod precis mitt i fönstret som är framför min säng.

Ja visst ät det helt fantastiskt..
MVH Isnornin

Fullmåne idag, härligt!
Och jag kan varna er alla; planera inte in att tapetsera om hemma i samband med fullmåne OCH pms… Särskilt inte om tapeten är jobbigt stormönstrad och svår att få upp fint. Jag slet mitt hår i raseri igår, men nu är den förbaskade sovrumstapeten äntligen uppe. :-)
Ska klippa mig idag. Hoppas inte fullmånen har någon negativ inverkan på frisörens humör eller fingerfärdighet bara….
Månkramar från Marie

aj stackare.. Jag skulle ha tittat in när vi åkte för bi er i går?! Synd att vi hade så brottom:(
Hoppas att frissan inte har pms bara…..eller är mångalen!!
MVH Isnornin

Har läst nåt om att inte klippa håret vid fullmåne, men minns inte vad det var…

Urk… Äsch, kan inte hjälpas. Jag ser ut som en sopkvast och något måste göras. :-)'
Ja, Isnornin, ni får kika in nån dag när ni åker förbi och har mer tid. :-)

Det är BlodMåne och Herne the Hunters måne och det känns att det är en speciell måne.

Ja jag var inte ut igår…jag tittade på månen genom fönstret på andra våningen.;) -och somnade.

#9 var har du fått den infon?
MVH Isnornin

Månen sa det, nej men jag läste det i i min almanacka/dagbok. Häxalmanacka :-)
"As the Hunters Moon lights up the the October sky,
Herne protect me, the dark time of the year is nigh,
Help me to find my own path and to gain knowledge true,
May I walk with wisdom and strenght in all that I do" - Ellen Dugan

#12 på det viset…. vet du några bra inköpsställen? Jag har bäställt en almenacka av Marie, hon som har kursen på nätet, (jag är så dålig på namn sorry, minns inte efternamnet), det var nog en man hänger upp på väggen:) (den har inte kommit än).
Bappho har rätt med klippningen…
Iram,i drömmen som jag drömde här om natten som jag berättade för dig om… var ditt hår fruktansvärt, tom att jag reagerade i drömmen… ja du om du har en papperspåse på huvudet nästa gång när jag ser dig, då behöver jag inte fråga vad som har hänt!
MVH Isnornin

#13 Här: http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=073870556X
Har fått den som visas på bilden för nästa år av Bappho, tack Bappho :-) det jag läste om månen står i årets likaså dikten.
Marie_Morgana? Hon tar b la upp om vad fullmånen varje månad kallas i sin kurs :-)

#14 tack:)
Juste, Marie_Morgana så heter hon…
MVH Isnornin

Inatt är den full :)

Ut och fotografera med er allihop! För hos mig är det helmulet!!! (himlen alltså) Dock så skiner månen även bakom molnen…men den syns inte!!

Ja vi får göra det! Jag ska ut och åka lite bil… ska ta med mig kameran:)
MVH Isnornin

Hjälp… Undrar om jag vågar klippa mig trots allt? Men i drömmen betyder säkert hår egentligen något annat….Styrka kanske? Isf kan jag hålla med om att drömmen är sann.

Jasså, vad menar du? Ja jag vet inte vad hår betyder.. och du var så stor altså inte tjock du var i kropps liknelse med din lillebror! Jag jag vet inte drömmen var så skum.. jag hade köpt en liten älva till dig i gulklänning, när jag skulle ge dig den så hittade jag den inte.
Min drömtydnings bok är riktigt dålig, man blir inget klokare av att bläddra i den!
MVH Isnornin

-Va? -Blev det inga bilder på fullmånen?
Eller frisyren…

Själv drömmer jag mkt unde fullmånen.. den här gången drömde jag att min handledare i skolan ville att jag skulle åkalla en gorilla (som kraftdjur typ) och sen när jag gjort det så sa hon att jag gjort fel för det skulle varit en schimpans :)
Sen så drömde jag även att jag var tvungen att gå i en skog full av ormar.. det var verkligen en mardröm.. usch vad obehagligt det var :S
Det var molnigt i fredags tyvärr, men igår fick jag i alla fall se en skymt av underbara månen!
Själv så upplever jag att jag känner mig på lite olika sätt vid fullmåne, alltså vissa fullmånar kan jag känna mig i obalans, andra är jag mer sprallig och utåtriktad, åter andra märker jag inte något särskilt. Den här gången kände jag inget speciellt alls, vilket är ovanligt för jag brukar känna något i alla fall.
Konstigt, undrar varför det är så olika från ena gången till den andra?
Är det någon annan som också brukar känna av fullmånen på olika sätt från månad till månad?
#22 Intressanta drömmar…

mådde skit i fredags, det är månens förtjänst att jag skällde ut två personer som förtjänade det.
Den ena stal min tvätt-tid och sa direkt till mig att inte bli arg, jag hade inte hunnit säga ett pip, men ingen har rätt att säga till mig hur jag får/inte får lov till att känna, så DÅ exploderade jag.
Den andre, var en man som var allmänt kränkande (högljutt) på vagnen, mot: kvinnor, svarta, judar osv. Han hade passande skämt för allt. Men inget om sig själv, när jag bad om att få höra det också. Och då tyckte jag att han hellre kunde knipa, för jag var trött på att höra skitsnack.
Min väninna, som var med mig, sa att detta kanske var en dag då jag borde befinna mig i skogen, långt bort från alla människor. Jag tycker att det var en bra dag, för jag kränkte inte någon som inte kränkte mig. Jag brukar inte vara riktigt SÅ laddad, när jag säger ifrån. Men det var rätt personer, så då känns det ok. Sorry! för det. Kanske att jag numera, känner min kraft?!

Vissa fullmånar känns mer än andra.

Den här har varit jobbig, tycker jag. Vet inte om det beror på att det är lite extra stressigt hemma också just nu, men jag har varit väldigt labil, sovit dåligt säkert 5 nätter i rad (inte heller bra för humöret) och dessutom kännt av kära gamla panikångesten.
Men nu är fullmånen över och inatt har jag premiärsovit i nyrenoverade sovrummet, så nu känner jag mig bättre igen! :-)

Ja det har varit otäckt mycket under den här månen själv tycker jag den var jobbigast dagarna innan. Själva fullmånenatten var det mest drömmar.

-Det är bara jag som letar måntrådar!

Här är orginalet Coturnix med ugglan 

Fniss, du hittade ju en ännu bättre video än mig! (tipsade i den andra tråden…)

Nu blev det lite fel här som fridelfina gjorde mig uppmärksam på…:) Så denna text som ligger i en annan tråd ska vara här:
Tack NightPhoenix! Snyggt ljud var det också eftersom jag satt vid datorn som är kopplad till ljudanläggningen! Bilderna av att springa omkring i ett oändligt hus…