Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 1244 ggr
Gog666
0

Speciella dagar.

Jag måste då medge att valborgsmässoafton och helloween är dem bästa dagarna för mig. Inte bara pga dess mörka framhävande utan också för att det är dem dagarna som är fyllda med liv i kyrkan tillsammans med att antal ritualer. Cool

isnornin
0

De dagar som är speciella för mig är de dagar jag känner att jag mår bra och jag känner att jag har något extra att ge till min omgivning, speciellt min familj:)

Menar du något annat?

MVH Isnornin

Bybo
0

Jag har alltid älskat valborgsmässoafton…har ingen aning varför ..men…

Gog666
0

Valborg och Helloween är dem bästa högtiderna för en satanist och också dem högtider som värderas mest av SSK (svenska satanist kyrkan) och COS (Church of satan).

Bybo
0

Ops…*skratt*

zeretki
0

Jag brukar mest känna av de olika naturliga händelserna på året, vad heter dom fyra? Vinter och sommarsolstånd och vår, höstdagjämning? Det är väl lite samma som Halloween och Valborg?

Nemue
0

#5 vintersolståndet (Yule), sommarsolståndet (Litha), vårdagjämningen (Ostara) och höstdagjämningen (Mabon) är ju de fyra "mindre" (vilket inte för den sakens skull betyder mindre värda eller viktiga) sabbaterna inom Wicca. Halloween (Samhain) och Valborg som sammanfaller med Beltane är tillsammans med Imbolc (sammanfaller med Kyndelsmässodagen) och Lughnasadh de fyra "stora" sabbaterna. Där har vi hela det wiccanska årshjulet.

zeretki
0

#6  OK, jag tänkte kanske inte specifikt på Wicca utan mer på hur det är på året. Men då är alltså Vårdagjämningen vid påsk? Jag trodde det var vid Valborg… Nu känner jag mig lite korkad…

Äsch, spelar roll. Jag firar mest när jag vill iallafall. Glad