Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2400 ggr
HeartofLilith
0

Skydd mot mobbing?

Är det någon som vet något effektivt skydd mot mobbing? Nån sorts amulett/skyddsten eller så? (förutom bindning/banishing eller några förbannelser, (vet hur fel dom kan slå)) Har försökt googla på det  men hittar inget som verkar vettigt.. och helst något man inte behöver hårstrå/ägodel/foto på personen .. men det skule nog gå att ordna..

(ber om ursäkt för att inlägget är osammanhängande men är väldigt upprörd och det är ganska akut ='/ )

Blessed Be / Nyxgazer

zeretki
0

Efter egen erfarenhet är det bättre om man jobbar med att bygga upp sin självkänsla och sin förmåga att ta itu med konflikter än att förlita sig på amuletter.

Men det är bara min åsikt. ;)

lightseeker
0

har försökt med att bränna foto på personer som jag inte har kunnat frigöra mig ifrån, på annat sätt. Du kan ju alltid testa.

HeartofLilith
0

zeretki; Det har jag redan försökt, men det är jävligt svårt när alla hela tiden skriker om hur värdelös man är.

lightseeker; Tack för tipset, men känner inte riktigt för att be dom om ett självporträtt.. 

(än en gång, förlåt om jag ärpå dåligt humör just nu)

_Blessed Be
_/Nyxgazer

zeretki
0

#3 Jo, jag vet att det är svårt. Jag är 34 och jobbar fortfarande med det, så jag vet att det är jobbigt.

Men du ska veta en sak, du har mer styrka än vad jag hade när jag var ung! Och om jag klarade mig så kan du det också. :)

Jag tog inte itu med mina problem förrän jag var i 20-års åldern och hade flyttat hemifrån…

Vad du måste komma ihåg och vad du måste lära dig själv är att DOM HAR FEL! Jag vet att det gör ont. Men du har ett otroligt värde och du måste ta hand om dig själv. Ge dig själv en stor kram för att du är en bra människa och du duger som du är!

Vad du kan göra är att måla en bild av dom och skriv ett brev, riktat till dom och gör sen en ceremoni och be om att alla negativ band mellan dig och dom försvinner.

EN ceremoni där du går ut i skogen och skriker ur dig din ilska kan också vara nyttig…

Och skriva av dig härinne? :D

HeartofLilith
0

zeretki; Tack, verkligen tack för de orden! :')

_Blessed Be
/Nyxgazer
_

SagaSimone
0

HeartofLilith! Känner med dej vännen…..been there, done that! Hur jag gjorde? Jag bestämde mej för att inte ta mer skit. Det är de som mobbar som mår dåligt, annars skulle de inte behöva ge sej på andra. De mår illa varenda dag de vaknar för de tycker verkligen inte om sej själva…små stackare….Du däremot måste ställa dej frågan. Hos vem ligger problemet? Inte hos dej. Det är de som har problem. Om du tror på att du är värd allt. Om du innerst inne kan se det som så att det kanske är svårt att lära sig tycka om sej själv i ett hafs…(det tar tid) men det är inte svårt att inse att du är precis lika bra som de (bättre:) Ingen har rätt att se ner på någon annan, det är en universell lag. Det kommer att slå tillbaka på dem i slutändan. Börja här och nu! Ställ dej över allt sånt smått. Du är unik och fantastisk, kom ihåg det! Fortsätt att göra sådant du tycker om att göra, sånt som gör dig glad. Då du utstrålar styrka kommer de inte våga ge sig på dej, jag lovar! Det är ju faktiskt mobbarna som är de rädda.

Och hittar jag någon amulett hör jag av mej. Det kan om inte annat vara ett effektivt hjälpmedel i att stärka sej själv. Personligen ska jag odla en alruna och fylla den med kraft så att jag ska få och ha allt det jag vill ha här i livet:)

Kram och lycka till!

HeartofLilith
0

SagaSimone; Tack :)
Ärligt talat, efter det ni har sagt tillmig så känns det (faktiskt) bättre. Eftersom att ni som (väldigt troligtvis) är mycket mer spirituellt (eller kalla det vad man vill) utveklade än dom så tycker jag att era ordväget tyngre. Så, tack.

Blessed Be /Nyxgazer

SagaSimone
0

Varsågod!Glad Självklart ska man dela med sej när någon behöver råd. Minns att tankens kraft är det starkaste, finns inget bättre medel mot den här sortens saker. Varför ska man vara fin i kanten när det är andra som dummar sig? Åt helsike med det säger jag! Någon rättvisa ska det vara. "Det du tänker, det är du!"

Må gott!

zeretki
0

#7 Hehe, ja så måste det vara!! :D Jag är mer utvecklad alltså har jag rätt. :) Vill du vara min slav nu? Jag samlar till en arme, sen tar jag över Sverige. ;)

lightseeker
0

#9, gapskrattar, jag är gärna med i armén, mot mobbningen.

Tistel-
0

nu är jag lite ringrostig och minns inte riktigt ritualen, men en ritual är ju vad man gör den till =)

Skaffa penna, papper, kuvert, frimäke, eldfast kärl, tändare,  ev. salvia och gå till en plats som du känner dej säker på, en plats som gör dej lugn.

Börja med att skriva ner alla dina tankar, allt som du vill ha sagt, allt som du vill få ut, på pappret, lämna inget oskrivet!

När du är klar, lägg i brevet i kuvertet, klistra igen, (lägg ev. salviablad i kuvertet), sätt på frimärket, och skriv namnen på mobbarna på kuvertet…

tänd eld på brevet, samtidigt som det brinner, visualisera att budskapet går fram!

Det har är bara ett exempel, gör på det sättet du känner för!

Lycka till

Tistel-
0

sen finns det en skyddsritual som har med månadsblod och fullmåne att göra om det kan vara intressant?

Nemi69
0

HeartofLilith, jag är ingen wiccan/pagan utan är här av ren skär nyfikenhet då min bästa vänninan är fullblods häxa och tyckte att jag skulle ta mej en titt på vad ni har för er här inne…:)

Däremot har jag erfarenhet av mobbing, då min 14 åriga dotter drabbades av just denna plåga förra året. Hon tog det så hårt så att hon utvecklade panik/ångest och har inte varit till skolan sen förra året egentligen, om man inte räknar med några fjuttiga försök i början av året. Det är som flera här säger, det är ju egentligen mobbarna det är synd om, då de är små osäkra människor som tror att deras ljus ska lysa starkare bara för de blåser ut andras. Men då man blir ett offer för deras osäkerhet är det inte så lätt att se det så…För man tar åt sej även om man borde veta bättre och det gör ont!

Jag ska tänka på dej och försöka ge dej styrka för att stå emot, så de inte ska lyckas blåsa ut ditt ljus!

"You are beautiful, no matter what they say…and words can´t bring you down"!

Kram och lycka till, vännen!

Ijin
0

Livet är tyvärr så att dom starka överlever, och dom som inte är starka försöker vara det, geom att te.x. mobba folk. Jag borde egentligen tacka dom som mobbade mig, dom hjälpte mig utvecklas till den person jag är idag. nu förtiden finns det ingen i min närhet som känner sig ovälkommen, det ser jag till=)

Det finns en viktig sak att göra om man ska klara sig undan folk som mobbare, och det är att aldrig tappa tron på sig själv.

isnornin
0

jag har inte förstått varför vissa personer ska behöva utsättas för mobbing, det var en i min klass som mobbades från lekis till 8:an då i början av 9:an tog vi tjejerna i klassen och byggde sköld över personen i fråga och efter någon vecka slutade de, synd bara att vi inte kom på det tidigare att vi kunde vara så starka tillsammans!

MVH Isnornin

zeretki
0

#15  Om fler som såg på skulle säga ifrån, så skulle det snart sluta, eftersom dom som mobbar gör det för att bli populära och se starka ut i en grupp.

Om gruppen säger ifrån och visar vad reglerna är, så följer majoriteten efter.

Det är därför det är så viktigt att ALLA säger ifrån när dom ser någon bli illa behandlad, även om de själva inte blir det. Civilkurage!