Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 3088 ggr
Tistel-
1

Vildhäxa?

Hej!

Är det någon som vill berätta lite mer om vildhäxor…

Känner mej väldigt kluven för jag vet inte vad jag ska "klassa" mej som…jag kan inte mycket, men jag vill lära mej mer om.. Ja… ALLT =)!

/kram/ Tistel_

skogsgubben
0

Och varför vill du klassa dig som en speciel typ av häxa? En häxa är en häxa.

En sann häxa placerar sig inte i något speciellt fack utan bara Är. Om du vill lära dig något som kan få dig att bli häxa, gå ut i skogen.

Tistel-
0

Nej det var inte riktigt så jag menade….

Jag vet bara inte vilket ben jag ska stå på, det finns så mycket som jag tror på, kanske jag tror på alldeles för mycket…(?)

och sen ficka jag höra talas om vildhäxor, och jag skulle vilja veta mer.

Och… Jag älskar naturen, försöker vara ute i skogen så mycket jag hinner med, jag hör hemma där!

/Tistel_

zeretki
0

Lyssna du på din själ och vad du gillar, följ dina intressen så blir det nog bra. Man lär så länge man lever och det jag tycker är viktigast är att alltid lyssna på sig själv och inte försöka leva som någon annan säger.

Om du tror "för mycket" så är det så just nu. DU kanske tröttnar på nåt så småningom, det är inget fel i det. Helt normalt. Man provar och kommer fram till vad som är bra.

Det finns ingen som har dom rätta svaren på vad som är rätt för just dig.. :)

Så jag tycker inte du ska oroa dig för ett ord. Det är vad du vill att det ska vara.

Om du vill vara en vildhäxa så är du det och du bestämmer själv vad det betyder för dig.

Devona
0

Jag håller med Zeretki i att att du ska lyssna på din själ och föja dina intressen osv men förstår hur du menar tror jag, lite som jag själv känner att man vill veta lite var man hör till typ, inte riktigt så men ändå.

Jag dras själv lite mot vildhäxor och panthera hexkraft men vet ej om det är där jag hör hemmea heller, dock finns det en ganska bra sida från vildhäxornas förbund annars är det svårt att hitta något om dem,

http://www.geocities.com/drakaz/intro.html är iallafall adressen dit prova den.

något som ju är viktigt inom "vildhäxeri" är ju accepterandet av dyo, den yttersta orsaken och det är lite lättare att hitta fakta om, sök lite på google bara, tänker inte försöka mig på att förklara sj då det inte är¨min starkaste sida.

~Blessed be~

zeretki
0

Jag visste inte ens att det fanns nåt "strukturerat" som hette vildhäxa…

Vildhäxa för mig är en vild häxa. Oskyldig

skogsgubben
0

Jodå det finns en gruppering som kallar sig vildhäxor. På hemsidan som Devona lade upp kan man läsa om dem.

Ibland har det dykt upp vilda diskussioner om just begreppet vildhäxa. Att en vildhäxa tänker och tror på ett speciellt sätt, som beskrivs på hemsidan. Från vissa kan man nästan få känslan av att de vill ha monopol på begreppet vidhäxa. "Om du inte tänker som vi så är du ingen vildhäxa" typ. Fånigt tycker jag.

Vem som helst kan kalla sig vildhäxa om man så tror på dyo  och allt det där eller inte. Det räcker med att man känner sig vild av sin natur så kan man peta dit ordet vild till häxa.

zeretki
0

#6  Jaa, jag har aldrig förstått varför folk vill ha monopol på ord… Som jag ser det så har varje individ sin unika definition och syn ändå, så du kan aldrig få två personer som har exakt likadana tankar iallafall.

Men jag ska kolla upp detta nu, för jag blev nyfiken…

Tistel-
0

Ja som Devona_ skriver så känns det bra att veta var han "hör till", jag tror ni vet vad jag menar..=)

Jag ska kolla sajten, för det lilla jag vet om sk vildhäxor låter intressant.

Jag håller med om att man ej behöver ha en etikett på sej själv, att man ska vara den man är… Jag har aldrig riktigt kunnat kalla mej häxa, har varit väldigt intresserad sen jag var runt 12 år… men de senaste två åren så har det blivit mer o me!

Därför tycker jag det är kul att kunna prata av sej lite med folk som faktiskt förstår =) visste inte ens det fanns något forum som detta =)

Kram/tistel_

Nemue
0

Jag måste bara säga att sidan ni tipsade om (http://www.geocities.com/drakaz/intro.html) har sjukt rolig bakgrundsmusik! :D

zeretki
0

Ja, medhåll, musiken var sjukt rolig. Kul med lite variation till hemsk datoriserad New Age musik som vissa sajter har…  Flört

Jag har nog fortfarande inte förstått DYO dock, men tycker det mesta verkar fritt att tolka som man vill.

Håller dock fortfarande på att man inte kan "registrera" ett ord och dess betydelse som sitt eget.

skogsgubben
0

Ja musiken får en nästan att ställa frågan om hemsidan är en parodi. Skrattande

Coturnix
0

-Eller hellre klicka på "skapa ett väsende"!Skrattande

zeretki
0

#12  Hahaha, den var rolig! :D

Devona
0

haha ja musiken är lite… ovanlig Räcka ut tungan

men de finns mkt information och jag har inte hittat någon bättre men om ni har det så tipsa gärna.. ^^men som sagt man kan ju kalla sig vad man vill så länge det känns rätt och att säga att "vildhäxa" bara hör til dem det är bara fånigt, varför inte dela med sig av sin syn på saken och sen lämna det där hän. Samma sak gäller "Fiae" som vildhäxor ofta hälsar med, det står för förenade i all evighet och är vi inte på nåt sätt alla det? tycker jag men vissa blir väldigt upprörda om "fel" person använder det.. så

FIAE ALLIHOP ;p

skogsgubben
0

Jag är en VILD häxa.

FIAE FIAE FIAE FIAE FIAE

Bappho_
0

För tio år sedan när jag fick min första internetuppkoppling så var det mycket Vildhäxor som var med och debatterade på forum och listor. Då var de en del av Röda Lejonet eller vad det hette, minns inte så bra.

skogsgubben
0

Jo Röda Lejonet ligger bakom det där med vildhäxor. I alla fall den typen av vildhäxor som beskrivs på vildhäxornas hemsida.

Jag har en helt annan syn på vad en vildhäxa är eftersom jag lägger en betoning på just ordet vild.

Bappho_
0

Undrar om det finns några tamhäxor ;-)

Ja, det var "vilda" diskussioner över namnet "vildhäxor" redan då i början, för det fanns ju så många som redan kallade sig det. Häxor som kände att de inte ville in i ett fack och som inte ville kalla sig wiccaner osv.

skogsgubben
0

Ja hela debatten var väldigt fånig. En häxa är ju en häxa. Vild, tam eller mitt emellen.

Det röda draken gjorde/gör var ju att skapa ett fack där man gav riktlinjer för vad som menas med en vildhäxa. Bland annat det här med DYO. En häxa bör och kan inte plasera sig i ett fack.

skogsgubben
0

Ööööh vad fick jag röda draken ifrån??? Röda Lejonet menar jag.

Bappho_
0

Ja, är det något häxor har svårt för så är det att bli placerade i fack.

NightPhoenix
0

Meningslöst att placera in sig i något fack man förändras hela tiden. Åtminstone jag :-) men fri och vild. "Wild thing you make my heart sing"

[Lady-Oona]
0

Jag är gärna VILD OCH GALEN i mitt liv och hur jag lever mitt liv och häxa är jag i själen.

För mig är häxor män och kvinnor som gör saker och ting så som man inte förväntar sig att man ska göra…..

Häxor tar allt och inget för givet…..

Häxor ser upp när andra ser ner och vänder på det hela när ingen ser

Häxor är svarta när andra är vita, vita när andra är röda, lever när andra är döda och när de väl dör är det till ett nytt liv….  

Att kalla sig Vildhäxa, ja redan där är vildheten borta, namnet begränsar….

Jag är själv ser mig som en vild häxa….gör som jag vill när jag vill med vem jag vill hur jag vill var jag vill….och berörs inte av varken det ena eller det andra…

Iram
0

Men så lämpligt och bra! Man lägger bara till ett adjektiv framför ordet "-häxa" och sedan blir man vad man vill. :-P

Som t ex i dessa tider med PMS…Vild-häxa! Om nån vecka…Tam-häxa!

NightPhoenix
0

#24 He he Tampong-häxa trodde jag du skrev Iram men kanske samma sak fast man kan vara vild när man är tam också äh.

skogsgubben
0

Tampong-häxa ha ha ha den var bra

Surgubbe-häxa kan jag vara ibland

Psyko-häxa ibland Skrattande

NightPhoenix
0

Ja man blir sur om man äter fredagskakor på en onsdag, fy dig Norman Bates.

Simuala
0

Jag är verkligen PMS-häxa ikväll. har så väldigt konstigt, har lite aggresivt beteende. Känner mig vild och galen , som om jag skulle kunna göra något helt galet utan att bry mig om några som helst konsekvenser. Ganska häftig känsla för mig som är så lugn och snäll annars, så det behövs säkert.