Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1651 ggr
zeretki
2007-11-07 21:29
0

Val?

Om ni står inför ett val i livet och är förvirrade på vad som känns rätt, vad/hur gör ni då? Jag har inte gjort någon trumresa än men jag hade en stark dröm inatt med mitt kraftdjur, men om det har med mitt framtida val att göra eller inte, det vet jag inte än och det fanns inget klart tecken på det i drömmen heller.

Jag har inte lagt Tarot för mig själv på länge, kanske på över ett år och jag vet inte om det är rätt metod heller…

Jag vill väldigt gärna ha tips på hur ni gör när ni behöver råd och stöd inför ett val.

lightseeker
2007-11-07 21:50
0

jag brukar göra en plus/minus sida, för att se vad som överväger. Sedan brukar jag också fråga mig själv, om jag gör det här hur kommer det att gå sedan, om jag låter bli, kommer jag att få en ny chans, eller kunna förlåta mig själv för att jag lät bli?

Coturnix
2007-11-07 22:01
0

Om det verkar alldeles omöjligt att komma fram till "hur göra?" med "mig själv". Och om det gäller något som jag anser är väldigt viktigt kan jag ställa en öppen fråga till "ingen tinget" eller högre makt eller hur man nu ser på det. Och då har jag tyckt mig få ett uppenbart svar./ Nej det var visst för svårt för mig att förklara ser jag./

Astrina
2007-11-07 22:13
0

Även jag gör en plus/minussida, för att få en överblick som inte bara finns där i huvudet. Sedan känner jag in med de olika valen, precis som Lightseeker. Jag försöker föreställa mig en framtid där jag har gjort ett av valen. Jag brukar även vända på det hela och fråga mig vad det värsta med val 1 kan bli och det värsta med val 2. När jag har en överblicklig struktur brukar det ge sig. Ibland kan det även hjälpa om jag kan bolla med någon annan, någon som jag känner mig trygg och säker med. En annan människa kan komma med råd/uttryck etc. som jag själv inte kanske skulle ha kommit fram till.

Jag tror dock att vi alltid har svaren inom oss det gäller bara att lyssna till den egna rösten - men det kan vara nog så svårt ibland. Om du känner att tarotkorten talar till dig så använd dig av dem. Följ din röst, stressa inte fram ett svar. Jag är säker på att du kommer komma fram till rätt beslut :)

lightseeker
2007-11-07 23:35
0

#2 talar om att ställa en fråga till ingen tinget, eller en högre makt och #3 om att vi alltid har alla svaren inom oss.

Jo visst, så känner jag också igen det, då brukar jag göra så här: frågar, eller ställer mitt påstående rätt ut, svaret kommer så sekundsnabbt och är så smart så att jag aldrig skulle ha kunnat tänka ut det själv, det är ju också ett starkt bevis på att det verkligen funkar.

Sedan om man vill tro på en högre makt eller på att man har alla svaren inom sig: det är inte antingen eller för mig, det är nog snarare att vi alla är en del av det stora undret/skapakraften och bär en gnista av den inom oss. ENligt min egen uppfattning så är det också därför som vi har en sk. direkt uppkoppling dithän.

zeretki
2007-11-08 10:28
0

Jo, men det känns som att jag vill veta lite hur framtiden ser ut… Eller tja, jag är rädd för vad konsekvenserna blir, oavsett vilket val jag gör.

Jag antar att jag vill ha en liten hint om vilket val som är bäst för mig…

Bappho_
2007-11-08 10:37
0

#5 Framtiden kan man oftast välja själv. Fråga dig vad du vill (verkligen vill), och sen bestämmer du dig för att se till att just det ska komma att hända. Use your Magick!

zeretki
2007-11-08 11:00
0

#6  Vet jag alltid vad som är bäst för mig? Flört 

Sen tror jag att det finns vissa saker som är förutbestämda och att andevärlden har vissa planer för en i livet…

Astrina
2007-11-08 11:28
0

Ibland måste man våga satsa för att kunna vinna. Man kan aldrig veta helt på förhand hur någonting kommer gå. Det kan bli rätt det kan bli fel men om man är beredd att våga kommer man vinna mycket oavsett hur det går.

Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge.

Det är som Bappho säger, man ska verka så man är huvudrollen i sitt eget liv.

Bappho_
2007-11-08 11:35
0

#7 Det kan hända att vissa saker är förutbestämda, men jag tror inte att det är så bra att tänka så. För då kan man lätt ge upp och intala sig själv att man ändå inte kan göra någonting åt saken.

Själv tror jag att vi alla är medskapare, att vi hela tiden skapar den framtid vi tänker oss. Vill samtidigt då rekommendera en bra bok : She who changes/re-imagining the divine in the world av Carol P. Christ. Den finns att fjärrlåna på bibliotek.

lightseeker
2007-11-08 11:56
0

visst, jag tror på att vi har ett förutbestämt öde, men vi har också den fria viljan. Om saker och ting inte blev som ödet hade önskat, så blir vi inte straffade för att vi inte klarade av att genomföra det. Men vi får kraft att klara av svårigheter, från den andra sidan, sas.

zeretki
2007-11-08 11:59
0

Usch, nu blev jag deppig. SKitsamma med allt. Jag orkar inte bry mig. Går och lägger mig istället…

NightPhoenix
2007-11-08 12:06
0

Nej deppa inte. Gå ut i skogen, fråga, lyssna. För mig brukar lösningen komma när jag är i skogen. Saker som håller på äta upp mig brukar uppenbaras där. Kraftdjuren känns närmre när jag är i naturen. Testa.

Coturnix
2007-11-08 12:09
0

Och är man lessen kan man få en kram av ett stort eller litet träd.

Astrina
2007-11-08 12:17
0

Exakt, skogen är kanon!

Kom just på att jag faktiskt brukar komma fram till saker/tänka i nya banor/formulera nya dikter i duschen. Eller badet. Vatten är helt klart mitt element. Pröva det vettja! Eller nåt annat!

zeretki
2007-11-08 12:20
0

Ja, men det hjälper inte! Jag är skitneggo just nu, pga all stress. Jag vet det. Men ju mer jag tänker desto mer konstigt blir allting…

Det finns ingen lösning. Det är ett val, flytta eller inte, jobba eller plugga. Whatever, det spelar ingen roll och jag tvivlar på att träden bryr sig om hur samhället ser ut…

Coturnix
2007-11-08 12:32
0

Sätt ut en sån där omröstningstabell! Så kan vi alla rösta! Och sen kan du välja som majoriteten eller minoriteten… eller tänk om det blir femtio femtio…då får det bli en utslagsröst?

Just det också, jag tror på att det finns enter!

Astrina
2007-11-08 12:35
0

Ta en paus från allt ett lite tag då, om du har möjlighet. Miljöombyte om det går. Gör nåt annat ett tag så du får slappna av och koncentrera dig på annat. Låt kroppen vila. Ibland är det först då, när man kommer ifrån som man får perspektiv på saker och ting. Som ett svar kommer fram. Men stressa inte, se till att få ur stressen, om så bara för en liten stund. Ha roligt och få skratta..

CrittersAndBugs
2007-11-08 13:40
0

#15 zeretki: Läs ditt inlägg en gång till. Verkligen läs.

1) Du är "skitneggo"…. OK, då spelar det ingen roll vem eller vad du frågar, du är inte objektiv och kan inte "höra" eller "lysstna till" svaren. 2) Ju mer du tänker desto konstigare….. Ok, då ka du lungt säga, att metoden:tänka, den har du prövat, och den funkar inte. Låt bli och tänk då. Bäst och prova en annan metod. 3) Du tvivlar på att träden bryr sig…. OK, du ska givetvis aldrig fråga nån eller nåt du tvivlar på. Det har så klart med förtroende att göra. Du ska fråga nån eller nåt du litar på och har förtroende för. Men då ska du också kunna ta till dig svaret.

Om du helt enkelt lungt erkänner, att du är "skitneggo" (jädrigt bra ord!) nu, so what ?  Och om du helt enkelt ger dig då ? Alltså om du helt enkelt inser, att detta svåra beslut inte är klart just precis nu än och ger dig, släpper frustrationen, "neggar" vidare och helt enkelt "överlämnar" det till "ödet" ? Vad händer då ? Släpp rädslan för alla "katastrofer" (huhuhu- bubu), vad händer då ? Börjar det att regna kylskåp då ? Upptäcker vetenskapsmännen kycklingar på Merkurius då ? Jag tror att distans, perspektiv och "flow" hör ihop.

You will allways be taken care off! ;)