Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 523 ggr
varulven
2007-08-05 14:51
0

Underlig dröm

Jag måste bara få berätta om min dröm jag hade natten till igår.

Jag var man och satt i fängelse, jag vet inte varför. jag hade två st andra män som jag delade cell med. Vi hade under en tid hållt på att göra hål i väggen för att fly och nu, inatt skulle det ske. Vi smet ut genom hålet i väggen och sprang iväg. Naturligtvis så såg fångvaktarna oss och sprang efter, så vi gömde oss inne i ett hus. En av oss gömde sig i en moraklocka, en i en gammal kökssoffa och jag sjläv i en vagga. Vi var riktigt dåliga på att gömma oss för dom fick tag på oss. Jag lyckades dock slita mig fri igen, för jag var tvungen att ta mig till min dotter Inger. Hela tiden hade jag den där panikslagna känslan av att jag MÅSTE få tag i inger! Så jag sprang och sprang, till en början som vanligt, men tillslut sprang jag som ett trebent hunddjur. Hoppade mig fram på ett ben och använde händerna till hjälp för attta mig fram. Äntligen kom jag fram till stället Inger var, men där stod istället en kvinna med en konstig maskeradkostym, som såg ut som en vit varg, med en högaffel. Hon dödade folk kors och tvärs med den där, så jag höll mig undan. Plötsligt såg jag hur Inger kom springande mot mig, glad och lycklig över att se sin far och hon brydde sig inte om kvinnan i vargkostymen. Precis när hon skulle kasta sig i mina armar blir hon genomborrad av högaffeln! Då vaknar jag.

Tror ni den här drömmen kan betyda något eller var det bara en vanlig svammeldröm utan någon särskild innebörd?

SagaSimone
2007-08-05 16:05
0

Den kan säkert betyda något. Antingen om det har med dej själv i nuvarande stund att göra eller om den varslar om tidigare liv. Vilka känslor hade du i drömmen? Om du går igenom dem kanske du kan sätta det i relation till din nuvarande livssituation, på något vis…. Handlar det om tidigare liv kan det vara något du måst se för att hantera ett eventuellt karma i detta liv kanske?

varulven
2007-11-04 23:32
0

nu har jag drömt en väldigt obehaglig dröm! Det värsta är att jag faktiskt mår lite dåligt av det iom att handlingen ju faktiskt kommer ifrån mig. Det är JAG som drömmer och JAG som "skapar" drömmen. nåväl här är den.. läs inte om du har problem med onaturliga sexuella situationer.

Jag bodde tillsammans med några vänner i en lägenhet och vi hade haft fest kvällen föra. På morgonen kom våra grannar och knackade på och var jättearga på att vi väsnats så mycket och krävde att vi kom över och städade deras lägenhet (av någon jäkla anledning) och även att vi betalade skadestånd till dom annars skulle dom se till att vi blev vräkta. I min desperation efter pengar fick jag kontakt med en kvinna på Internet. Hon arrangerade möten med grupper av män och bjöd på underhållning i form av livesex som dom fick titta på. Inte delta i, men titta på. Jag blev erbjuden att vara med och tackade ja (jag var ju tvungen att få tag i pengar). Så vi for iväg till en lokal på ett militärområde och möblerade till sofforna jag och hon. Efter hand började det droppa in lite män, som satte sig till rätta i soffan och det var otroligt nog en väldigt lättsam stämning och vi småpratade och skojade. Efter ytterligare en stund kom det två tjejer till som skulle vara med i ”underhållningsakten” och slutligen en kille som skulle vara med. När alla vi underhållare var på plats så klädde vi av oss och satt och väntade på att de sista av männen skulle komma. Då kommer det in två gamla arbetskollegor till mig! Och dom ska tydligen vara där och titta på. En av de andra männen tar fram en kamera och då får jag panik. Jag vänder mig bort och säger åt kvinnan som ordnat det hela att jag inte vill länge, att jag inte klarar av det. Hon säger att det är ok och leder mig bort till mina kläder. Då börjar de andra tjejerna att gapa att om inte jag är med så tänker inte dom heller vara med och då blir kvinnan arg på mig och säger att jag förstört för henne och att jag nu måste vara med för annars går hon miste om hel inkomsten. Jag kastar på mig kläderna och far upprörd hem igen. Där hemma har de andra stämt möte med grannarna, så vi går över och dom bjuder på kakor och säger att dom nog överreagerat lite och att vi inte alls behöver betala något. Sedan vaknar jag

Betyder det här något? har jag bara helt sinnessjuk fantasi? vad är det som får mej att drömma sånna här saker? Jag kände mig smutsig och äcklig när jag vaknade. inte direkt något jag vill vara med om igen..

zeretki
2007-11-04 23:56
0

#2  Tro mig, jag har drömt betydlligt sjukare saker som du inte vill höra! Generad Jag tycker inte alls din dröm är sjuk!

Om du tar bort själva sexet ur drömmen kanske du lättare kan se vilka känslor som finns där? Vem tror du kvinnan är? Vem är dina vänner? Alla är inte som dom är i drömmarna, ibland byter folk utseende…

Sätt dig ner och skriv ner dina känslor i de olika delarna av drömmen.

varulven
2007-11-05 01:04
0

ja det lustiga är att den kännsla som var mest slående var hur otroligt besviken jag blev på kvinnan när hon tvärvände från att ha varit väldigt snäll och brydd till att säga att jag måste göra det för att hon inte ska gå miste om sin inkomst… då var det egentligen inte sexet i sig som var i fokus.

Coturnix
2007-11-05 08:40
0

I den första drömmen lyckas jaget dels rymma, fly och ta sig loss igen. I den andra drömmen lyckas också jaget med att säga nej, säga ifrån, och ta sig därifrån. Samt att det ursprungliga "problemet" krymte och i princip upplöstes. Märk väl att jag är ingen drömtydare men väl är detta en text analys. Varvat med erfarenhet av analys av egna drömmar.:)

trampolin
2007-11-05 13:12
0

Jag tyckte det Coturnix sa var bra. Kanske har du något du vill komma ifrån, som du vill bli av med eller så.. problem eller instängdhet.

isnornin
2007-11-05 13:23
0

Jag brukar drömma en hel del.. men gjorde nyss en drömfångare, trodde att det skulle hjälpa. Hängde upp fångaren för några dagar sedan, det har blivit mycket värre,ska nog ta ner den:(

MVH Isnornin

lightseeker
2007-11-05 15:56
0

jag förstår inte varför jag har fått värsta skrattanfallet, av era inlägg, jag har ju så förbaksat ont i ryggen och det är inte någonting att skratta åt.

Analys: det måste vara för att jag känner igen delar av mig själv i detta.

Det mest komiska nr1: dom där idiotiska grannarna som krävde att du skulle städa deras lägenhet efter att ha väsnats.

Nr 2:Isnornins drömfångare, som har gjort hennes situation värre.

Hm, nu måste jag säga någonting konstruktivt och bra: coturnix gjorde en väldigt bra analys av texten.

Och sexet skrämde inte alls.

Jag vet att jag har haft mycket sjuka drömmar också, attans, att jag inte kommer ihåg dom lika bra som dig, längre, varulven, jag är riktigt avundsjuk.

Jag antar att du är inne i en riktigt personligt utvecklande period av ditt liv just nu, som innebär att omvärdera vilka inre egenskaper som är viktiga hos dina närmaste vänner, utrensning alltså.

Isnornin: kasta drömfångaren, det är inte den det beror på, tror jag. Pröva med att basta och rena dig andligt istället.

Coturnix
2007-11-05 16:07
0

Varför skulle det vara ngt fel på drömfångaren? Vad jag fattar var den ju självgjord! Eller? Jag började på en men var på så irriterande humör så jag la ner det. Ska det fungera måste man vara väl till mods tror jag.

isnornin
2007-11-05 16:10
0

#8 jag tror det ät bästCool , drömmar kan allt bra vara underliga;))

MVH Isnornin

isnornin
2007-11-05 16:11
0

Jo jag gjorde den själv.. jag hade en rätt bra dag när jag gjorde den…..

MVH Isnornin

lightseeker
2007-11-05 16:22
0

jo, enligt vad jag hörde, så : skall man vara knäpptyst, samt vara på ett ypperligt humör när man tillverkar den, annars så tjänar den inte sina syften, om man nu vill tro på det.

isnornin
2007-11-05 16:25
0

#12 det viste jag inte!!

Hur viktig är formen på den då?

MVH Isnornin

Coturnix
2007-11-05 16:26
0

Är det kanske så att även "dåliga"drömmar egentligen kan vara bra? Men är man inte utvilad inför den nya dagen så kan det aldrig vara bra. Hjärnan får inte hålla på att älta vardags problem så att det stör djupsömnen. Några bra tips på det?

isnornin
2007-11-05 16:34
0

jag drömmer oftast bara en massa strunt som jag inte kan tyda.. Men någon gång drömmer jag någon jag känner, av erfarenhet har jag lärt mig att oftast vill den personen mig något, jag brukar ringa till den personen och höra om allt är ok:)

MVH Isnornin

zeretki
2007-11-05 17:03
0

Isnornin: det kan ju vara så att du behöver dessa drömmar även om du inte gillar dom? :)

isnornin
2007-11-05 17:40
0

#16 mycket möjligt;)

MVH Isnornin

varulven
2007-11-05 18:59
0

coturnix: det låter ju som en rätt vettig anays av drömmen faktiskt…

lightseeker: ja, dom där jävvla grannarna var faktiskt rätt komiska även sen när vi kom dit och skulle ha vårat "samtal". bjöd på kakor och tyckte livet var underbart typ.  =P

Inatt drömde jag att ajg var en flodhäst och var tvungen att flyga över en sjö med hjälp av sugkoppar som jag sköt upp i himlen och svingade mig i. Jag kunde inte simma i sjön för då skulle mammeluckvalarna ha ätit upp mig. (?)

lightseeker
2007-11-05 21:22
0

men du milde, det går ju att göra animerad film av det mesta i dina drömmar, vad avundsjuk jag blir, eller är det kanske som med mig: i perioder så drömmer jag så intensivt, så att jag är helt utmattad när jag vaknar, då känns det som om jag verkligen har gjort allt det som jag har drömt om, på riktigt. Under sådana perioder, så orkar jag ingenting, dagtid. Är det någon mer här som känner igen detta fenomen, det kanske bara är jag, som är så här underlig.

varulven
2007-11-05 21:47
0

jo jag kan känna igen det där. Just nu är jag inne i en rätt extrem drömperiod och det känns som att jag drömmer större delen av natten och vaknar då och då hela tiden, vilket ju deffenitivt inte gör att jag känner mig särskilt utvilad på morgonen…

zeretki
2007-11-05 21:59
0

Jag hade en fascinerande dröm häromveckan, där jag mötte en älgko i skogen som lade sig på mig. Undrar vad det betyder…

Coturnix
2007-11-05 22:30
0

#21 Oj! Var det varmt och mysigt? Eller var hon bara för tung? (Tänkte Tuvstarr)