Pumpa

Mysigt! Du verkar ha hur mycket energi och idéer som helst! Själv har jag lite konstgjorda pumpor som jag dekorerar med och döskallar det har jag året runt. Det mysigaste är ju tända ljus nu när det är mörkt.

tack.. ja visst är det mysigt med tända ljus, brasan sprakande,god dryck o fin musik:)
MVH Isnornin

Jag har också karvat pumpa idag och håller precis på att göra i ordning pumpapajen och rosta fröna 

Men…men… Hur fick ni tag på pumpor? I de matvaruaffärer jag letat i säger de att det inte finns några pumpor i år pga sommarens väder. De ruttnar tydligen inifrån…..

Konsum på Mora hade små dyra inget fina, men Orsa hade stora fina:)
MVH Isnornin

#4 Var du på ekonomen?
MVH Isnornin

Både Willys och Matekonomen…Tvärtomt! Men tack för tipset, det blir Orsa då!

hur gör ni när ni skall rosta fröna?

jag tar ur fröna, tvättar dem rena i ett durkslag och häller ut dem på en kökshandduk och torkar av dem. Sedan häller jag dem i en långpanna, strilar över lite olja och salt och rostar dem i ganska het ugn tills de ser fina ut.
Jättegott!

mmm, tack så mycket Iram

Himla fina pumpor ni gör allihop! Själv bor jag tydligen i icke pumpe land för här finns inte en pumpa att uppbringa. Men det får mig att drömma om kommande vår…redan i mars borde det gå att driva upp små pumpaplantor att sen sätta ut i härliga komposthögar…;) Skön helg!

#13 Nä vi är två opumpade Coturnix men själv blandade jag ihop en mystisk rökelse inatt som jag brände för Morrigan. Hmm måste nog kolla vad de olika örterna står för men det rökte iallafall och jag blev lugn och fick till mig saker :-)

#14 Hur spännande som helst! 
Bra att det gick bra!;)

Undrar hur pumpa smakar?

#17 Det finns ett superbra sätt att ta reda på det på 
Jag tänker varje år att jag ska testa…men det blir ju aldrig av…ingen annan här hemma som är intresserad….

#16 Iiihh vilken fin Coturnix :-)
Ehh, vet inte om jag vågar smaka pumpa. :D

Du kan ju smaka pumpapaj. Smakar bara pepparkaka 
Mmm, pepparkaka… Nu blev jag sugen!

Ja min paj smakade pepparkaka men jag gillade inte konsistensen..