Häxor iFokus

Häxor

Etikettgudinnor-och-gudar
Läst 1280 ggr
[Angel88]
0

Gudinnor??

Vad finns det för olika gudinnor??. Kan ni räkna upp dem och skriva lite om dem. Det vore jätte snällt, särskilt mån gudinnan, för hon till talar mig mycket, vägleder mig mm. Jag är starkt bunden till henne, även redan som spädbarn (det har min mor berättat), kallar henne då för Luna efter som det är måne på latin.. Jag känner mig som starkast när det är fullmåne och väldigt sårbar när månen är borta..

varulven
0

här är en superbra sida :)

det finns ju oändligt många olika gudar och gudinnor, så sulle man skriva om alla skulle man få sitta en livstid! :)

Lina-Marie
0

Sidan fungerar inte :(

HeartofLilith
0

Fast egentligen finns det bara en, alla andra är 'maskotar' för hennes olika sidor :)

varulven
0

hm pröva sidan idag igen. nu fungerar den :) Men som heartofLilith skriver så ser många personer det som en enda gudinna, och så använder man gudinnor från andra religioner och mytologier för att "rikta" sin tro mot de egenskaper av gudinnan man har behov av vid ett visst tillfälle. ungefär…

LinaN
0

Alla gudar o gudinnor som finns i alla olika kulturer är bara aspekter av den enda sanna gudomligheten. (jäklar, det lät mer flummigt än jag trodde mig vara kapabel att skriva ^^)

Men det finns en manlig/kvinnlig aspekt i den här kraften och dessa sidor utkristalliserar sig i de gudar och gudinnor som finns i olika religioner.

I många kulturer finns det en skapelsegud, en fruktbarhetsgud och gudinna, en eller flera för krig, sjukdomar, för havet och vädrets makter osv osv.

Man tillber den aspekten man känner kna hjälpa en bäst i just den situationen…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

varulven
0

LinaN: du var ju mycket bättre på att förklara än jag! snacka om att jag flummade bort mig fullständigt

Mariana-clarissa
0

Jag känner som du 1#

När månskenet lyser är det lite uppigande..

Men det beror nog på att jag lätt blir deprimerad av kompakt mörker och stressad av starkt ljus…

Iallafall beror det på att dom i min omgivning får mig att reagera ¨så pga de beteende de uppvisar vid kompakt mörker respektive starkt soljus

Mariana

Bappho_
0

Alla häxor tror inte att alla gudinnor är aspekter av en och samma gudinna.

varulven
0

#8 nej, det är kanske bra att vara tydlig i det =)