Spåkvinna åtalas...
Läste just i Metro om en spåkvinna som plockat av lättlurade en massa pengar, bl. a. en man som betalat henne 190 000 för att hans exfru skulle komma över att han varit otrogen. Antingen måste han vara helt från vettet eller så måste han bada i pengar.

Rätt korkad kanske??
MVH Isnornin

Korkad "spåkvinna" och korkad man som låter sig luras.

Smart tant-korkad man :D (Sorry)

jag menar så klart att mannen är korkad!
MVH Isnornin

Jag ska spå mig själv och ta betalt jag.

Jag vill också bli en spågubbe som tar hutlöst betalt. Någon frivillig som vill betala mig en massa pengar för att jag ska dra något tarotkort eller göra någon magisk besvärjelse?

Jag kan spå er, ta med tjockaplonkan!!!;)
MVH Isnornin

#8 Måste sno någons då. Nä jag ger mig själv domedagen.

Man betalar vad man vill till vem man vill för när man är vuxen så ansvarar man för sina egna pengar.
Om jag ger mina surt förvärvade korvören till ngn sibylla med kristallklot i tron om att hon verkligen ska kunna få frugan att glömma mina småperverterade felsteg med grannfrun och det sedan inte slår in skulle jag bita i det sura äpplet och sunt inse att det handlade om lärpengar! 
Spåkvinnan ska gå friad tycker jag, det är idioterna som betalat henne som borde få smisk :)
----
#6 Så där har jag också tänkt ibland. Jag botar och behandlar ju folk (och deras fä) gratis men har ofta lekt med tanken att skriva en delfinarisk ljusmästarbok i new-age stil och illustrera med änglabilder i pastell så att jag skall kunna ta med familjen ut på landet till en stor gård, ekoby, och bo där med andra och leva livet med stort l.
Eller varför inte börja ha distanskurser i t.ex. shamanism, där jag klipper och klistrar in vad andra, klokare än mig, har skrivit och tänkt men signerar med mitt namn och hävdar att det är mitt eget material, släppar dit en (C) Goranka längst ner på allt jag skriver o.s.v och garvar hela vägen till banken. Allt för Mammon och hans balubas!!
Men jo, som sagt, jag leker med den tanken, för så fungerar det inte för mig. Då skulle jag tappa kraften direkt, ingen sku vilja hjälpa mig och jag skulle bli ännu en i raden av business-shamaner.
Tills den där rika araboljesheiken kommer och ger mig det där bottenlösa platinum AmEx-kortet hhan "inte behöver längre" får jag helt enkelt knega vidare på mitt 7-17 jobb och spara undan femhundringen varje månad till Drömmen!!

Är det sant? Att någon betalar så mkt pengar för det? Och att han faktiskt trodde på att en -spåkvinna- som tar betalt ens är äkta? (eller att hon isf skulle gå med på att fixa det 'problemet'?)
Lite synd att folk bluffar med 'övernaturligheter' eftersom att det gör oss andra mindre trovärdiga i de flestas ögon, men man kan inte komma ifrån att det var ett bra och onekligen effektivt sätt att fixa snabba pengar på :P
Och stämningen kan väl inte gå igenom? Det är väl sk 'religionsfrihet'? Och hon behöver väl bara säga att det misslyckades för att han/hans fru inte trodde på det?
Jag vill inte vara elak men har folk inget kritiskt sinne att tänka med?
Å andra sidan, är det folk med utvecklingsstörning vi talar om så kanske det är svårt för dom att avgöra och det är ju hemskt att man utnyttjar sånt.
Men för vanligt folk? Kan folk inte ta ansvar för sina val själva??
det är ganska korkat, men är man orolig/uppskakad och någo som tror på det talar om något som kan få det att försvinna/komma tillbaka så kan de ju kännas som en lösning, en som står mig väldigt nära gjorde en liknande grej för ett tag sen, dock inte alls så där mkt pengar, men det var ändå ingen jättteliten summa om man tänker på resultatet (-inget)
vad jag försöker säga är väl att man ska inte döma andra för att vara korkade, det kan handla om stora saker som fått vanligen rationella människor rejält ur balans. ~blessed be~
Vänta litet här nu….
[quote]citat"Läste just i Metro om en spåkvinna som plockat av lättlurade en massa pengar, bl. a. en man som betalat henne 190 000 för att hans exfru skulle komma över att han varit otrogen. Antingen måste han vara helt från vettet eller så måste han bada i pengar."citat slut[/quote]
Vem går till en spåkvinna för att få behandling åt tredje part ? Då går man väl till en behandlare/terapeut/läkare/helare eller nåt sånt. Spåkvinnor/gubbar kan väl "bara" spå, d.v.s. sia framtiden, men de kan väl inte påverka framtiden, nutiden eller dåtiden eller behandla nån ? Låter som en riktig tidningsanka.
http://www.metro.se/se/article/2007/10/23/07/1833-42/index.xml
här är länken till nyheten i Metro. Helt sjukt!

Den här spåkvinnan lurade också en förståndshandikappad kvinna och sen så använde hon någon sorts skrämseltaktik, att om de inte gav dem mer pengar så skulle det hända allehanda negativa saker.
#13 Ja man blir ju ganska skeptisk när man läser det….vet faktiskt inte vad man ska tro…även om det finns en källa till artikeln menar jag, men vad vet vi om den, egentligen?
Men visst är det förskräckligt om det är på det här viset….