Häxor iFokus

Häxor

Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 1030 ggr
Mariana-clarissa
0

Eko-by

Jag och Lightseeker pratar om att bygga en ekoby….

Till vår hjälp skulle vi ha naturmaterial…lera..trä…metalltråd..mm

Det hela skulle ske under en intensiv vecka nästa sommar…

Förslagsvis utanför Göteborg 

Fler intresserade…

Mariana

lightseeker
0

ähum, du ställde frågan om jag var intresserad av att delta i ett sådant projekt, vilket inte riktigt passar in i mitt liv, just nu.

Med litet framförhållning, när jag har strukturerat upp några valda delar av mitt liv, så kan jag hoppa på tåget, men just nu så är det här mariana-clarissas projekt, det finns säkert fler som vinkar glatt och säger, yes, kör, vi hoppar gärna på tåget och är med och brainstormar, eller hur, vänner?

Mariana-clarissa
0

Någon som är intresserad..?

Goranka
0

O_O

Ni tänker bara börja bygga hus av lera och ståltråd… på en vecka??

Har ni kunskapen om hur man bygger såna hus (som pallar året runt bopende?) är det ju kanon, då får ni lära mig!

Har ni mark?

Bygglov?

Jakträtt?

Hur ser det ut? Hur stort hade ni tänkt er, kommer ni köra mulltoa eller separator eller tank eller gräva många hål!? :D

Berätta mer om era planer. Intresserad!

Mariana-clarissa
0

Man hyr mark för en vecka

så tar man vad skogen har…

Det blir nog väldigt primitivt

Man tar unga alar tex och gör vindskydd

Så får en del leta efter granris att ligga på när natten kommer

Toabesöken gör man i en liten grop

som man efter veckans slut gräver igen

Goranka
0

Jaha, du sa ni skulle bygga en "ekoby" men nu förstår jag ju att du menade att ni skulle bygga ett tillfälligt läger :D

NightPhoenix
0

Jag tror jag sätter mig under Coturnix rabarberblad istället. Det måste väl vara "eko".

Goranka
0

Ja! Eller i en grotta, där är det fett med eko.

zeretki
0

Eko-fett får man om man köper ekologiskt smör.

Sorry…

Coturnix
0

EKO märkt …e jag att det var när jag var ute och skrek nyss!

Goranka
0

Mmmmmm… fett…..

lightseeker
0

#3, ähum, jag hoppas att du har uppfattat att här finns inga ni, det här är marian-clarissas lilla projekt.

Som jag redan har skrivit i början av tråden så har hon skrivit vi, om mig och henne, vilket jag omedelbart har dementerat, eftersom jag inte har varit tillfrågad om att delta i denna tråd:

Jag har INTE vare sig: bestämt plats, tid, material som det skrivs i trådstarten, utan handlar om #0 och hennes fria fantasier.

NightPhoenix
0

#11 Jag förstod det lightseeker.

"Step out, step out of your Echo Chamber"

lightseeker
0

egentligen en bra idé mariana-clarissa, börja du ditt projekt med att bygga en miniatyrby, i ståltråd, lera och andra naturmaterial, drömmar är till för att levas ut, man vet aldrig vart det kan bära hän med dom, ju.

Hurra för fria fantasier, fantasin har ju inga gränser

Goranka
0

Nåja, jag lägger hellre tid och energi på att bygga ngt som kommer stå kvar än att slösa den på ett luftslott.

Kraftkonservator.

lightseeker
0

alla kanske inte har möjligheten till att bygga någonting bestående, själsligt, fysiskt eller ekonomiskt, så då väljer jag att lyckönska till ett gott initiativ

Goranka
0

Ja, gör du så :)

Mariana-clarissa
0

Jag bor ju redan i en ekoby….

Kom gärna på besök och titta hur vi bor …

Boka in dig genom att maila mig….

Goranka
0

Vars håller ni till? Har ni hemsida t ex?

Mariana-clarissa
0

Vi håller till i Lotsen i Djurås..

Kolla www.dallotsen.se