LESSONS FROM TREES
1) It's important to have roots.
2) In today's complex world, it pays to branch out.
3) If you really believe in something, don't be afraid to go out on a limb.
4) Be flexible so you don't break when a harsh wind blows.
5) Sometimes you have to shed your old bark in order to grow.
6) If you want to maintain accurate records, keep a log.
7) It's okay to be a late bloomer.
8) Avoid people who would like to cut you down.
9) As you approach the autumn of your life, you will show your true colors.
10) You could be brilliant! In other words "bloom where you are planted".
Detta är mest på skoj, men det ligger en del i det också. Eller vad tycker ni?
Jag har hittat det på nätet någonstans.
Mandra
Jag tyckte det va skoj och tänkvärt!
Mandra, mycket av det där fick jag till mig när jag talade till ett träd under en shaman-kurs. :) Så jag tycker det är väldigt sant.

mmm.:)
Sanningar skiljer sig ifrån fakta på så sätt att de inte håller under alla villkor. Det gör dem inte mindre äkta, men det gör dem mindre omfattande eller allmängiltiga och paradoxalt nog mindre sanna.
Detta håller under vilka villkor som helst, i vilken tid, i vilken kultur, i vilket sammanhang som helst. Tack snälla Du!!!!
Om någon skär av en gren så lever trädet fortfarande, det sade trädet till mig. Och det där med rötter, att dom är viktiga för oss.

zeretki:
Så intressant.
En av mina elever fick till sig trädens hela "släktträd" en gång (fast han trodde han tänkte det själv, han var nybörjare), om man nu kan kalla trädens "tidigare linjer" för "släktträd. Hihi! Himla intressant var det ivf.
ToadAnima:
Ja, jag tror faktiskt att det gör det. Har inte funderat på det. Tack för ditt påpekande. ;-)
Mandra
Om man spikar i ett träd och tar bort spikarna så fortsätter trädet att växa, men ärren finns alltid kvar…

Jag tyckte att det var så himla bra det där, något jag vill ha i tankarna hela tiden, det är som om de(träden) vill säga att omge sig med så mycket ljus som möjligt för att inte braka omkull och kastas iväg. Det var väldigt bra råd
Kraaaaaaaaam och ljus kärlek/Vinga