Vart finnes möblerna?
MVH Isnornin
Djurås Dalrna

ok
MVH Isnornin

Öööh har häxor.ifokus förvandlats till någon prylmarknand???
Känns lite väl avlägset från ämnet häxor och häxkonst.

neej, vi är väl också materialister eller?
*ser framför sig*
ett barbord med stolar. på bordet puttrar en kittel förnöjt över ett litet stormkök, där spritflaskorna borde vara så står flaska på flaska med örttinkturer och oljor mot allehanda krämpor och annat.
ovanför bordet hänger klasar med torkade örter och i en låda under bordsskivan ligger lådan med soltorkade grodor och paddfötter…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#6 hu. jag läste just en saga för minsta barnet. Den handlade om en groda som bad prinsen om att få behålla sina ben.( Han kysste grodan så hon blev en prinsessa, Hon ville inte va prinsessa så hon stack och kysste en groda…)
#7 snakca om ironi.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#4 Det var inte så JAG menade när jag föreslog byteshandel…. Jag menade, typ.. som det var förr i tiden.. ont om pengar men gott om kunskap! Folk kom och fick hjälp av klokagummor/häxor för sina åkommor och gav i sin tacksamhet sin finaste bästa höna! el liknande. Eller att man måste byta skor på hästen och ger sin sötaste "godaste" gris istället! Ja typ du ådlar potatis och jag är fiskare, ja för att göra måltiden nyttigare så byter vi lite;) Nej men ja… Som jag har gjort "fotvårds kitt", Iram kanske har trötta fötter efter långa arbetspass, o känner ja det vill jag ha! Och aldeles säkert har hon något jag bara inte kan klara mig utan!! Lite så var min tanke! Jag tror att det finns många här som är bra/duktiga på både brygder, hantverk mm, kanske man kan hjälpa varandra!
Sorry Iram att jag drog dig in i dethär, hoppas att det är ok, annars får du väl ringa o skälla på mig:)
MVH Isnornin

#7 Coturnix, jag läste en saga för ett tag sen om en prinsessa som inte ville gifta sig med en tråkig prins som det var meningen att hon skulle så hon rymde och gifte sig med draken som först hade kidnappat henne, jättesöta drakbarn fick de
och hon fick vara fri och vild som hon ville.

#9, du har underbara och djupa tankar, du och jag kanske skulle hjälpas åt med att skapa en bättre värld tillsammans (och nog slog nog högfärden till hos lightseeker, neej, det är klart att alla andra skall vara med också, men vi har ju fria viljor allesammans, som tur är)

#11 Tack:) Ja vi får göra det!
MVH Isnornin
Det är inte världen det är fel på
utan att vi smutsar ner den

Då är det väl upp till var o en att dra sitt strå till stacken o lägga av med det eller?
MVH Isnornin

(-Lägg tankar om stråna i miljötråden!) ?
Det står ju gives så detta är ju en gåvotråd.Som blev en sagotråd….
Nåväl jag har också diverse loppisgrejer att skänka mot avhämtning