Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 4680 ggr
trampolin
0

Trollformler

Använder ni trollformler och på vilket sätt använder ni dem?

Jag själv skulle kunna använda den under magiutövning men jag har inga bestämda som jag använder utan säger det som känns bra då om jag tycker att det behövs.

Enligt mig kan man inte rabbla tomma ord utan jag tror energin sitter i den som uttalar dem. Vad tror ni?

Den här formlen hittade jag på internet:

För att inte bli kastad av häst

(skrik)

Astulis astula cosso forottis

Tror ni att den skulle fungera på grund av orden eller för att man tror på den? :)

Tunrida
0

Precis som du själv säger så sitter det inte i själva trollformeln, utan kraften kommer inifrån. I ens inre skapas magin, inte i det yttre. :-)

Att uttala en "spell" man bara har läst eller hört om är verkningslöst i sig, det blir som du säger bara tomma ord. Det måste ju vara ord som talar till ens inre, som kommer från ens inre, som betyder något för en själv.
I det inre bor magin, kraften. En trollformel är bara ett yttre redskap. En hjälp kanske för att kunna fokusera kraften, energin. Men inte magisk i sig.

Coturnix
0

Ne och jag har ju inte ens en häst! Detta var nu mera ett utslag av trams. Själv har jag en ramsa som just är laddad med inre betydelse utifrån och in och den är synnerligen verkningsfull! :)

[Lady-Oona]
0

Ok, min åsikt är att man bör använda formler på sitt eget språk…det är det språket som vi har i hjärtat och då är det lättare att verkligen lägga sin själ in i det man säger och gör under en magistund…..

Det är också bra att sitta och "hitta" på sina formler, det ger en magisk kontakt på djupet….man är liksom med från början.

Lady O

Hennum
0

det är ju så att hjärnan och kroppen är ett, och påverkar varandra. så om man tänker en väldigt stark tanke att man inte ska kastas av hästen så kan det ju tänkas att kroppen gör så att man inte blir avkastad heller. sitter på ett bra sätt och håller hästen lugn så.. fast om det är en häst som kastar av allt och alla krävs det nog mer än en trollformel och positivt tänkande… tror ja.. :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Bappho_
1

Använder ni trollformler och på vilket sätt använder ni dem?

Jag brukar skriva ner så exakt jag kan vad jag vill uppnå med min besvärjelse i någon slags diktform. Jag är noga med att välja orden rätt. Jag förkortar texten sedan så att de viktigaste och kraftfullaste orden är kvar och så försöker jag fixa till versen så att den har takt och melodi, gärna rim om man lyckas. Jag brukar också använda mig av upprepningar för det blir mer "power" då. Ja, så brukar jag göra :-)

NightPhoenix
0

Det är något jag funderar på att försöka skriva ihop men då kanske det blir något explosivt. Bappho du får visa mig hur du gör.

Bappho_
0

Det gör jag så gärna så :-)

SagaSimone
0

De brukar komma spontant. Börjar med att säga orden om det jag vill uppnå högt. Sedan infinner sig plötsligt en melodi. Jag sjunger orden. Det slutar med att jag börjar röra mej, hoppa eller dansa. Jag laddar med kraft och energi, sedan kastar jag bort allt. Vilt och häftigt. All energi lämnar mej och riktas mot mitt mål. Härom dagen gjorde jag en sådan här sak då jag bestämde mej för att börja ett nytt liv. Det gav mej styrka.

Sockerbubbla
0

JAg kan en penga-trollformeln

kom pengar, kom klöver. ge mig summan jag behöver. utan någons tår på kind. mina pengar skramlar in.

2Dark4u
0

Trollformler eller ej vid magi.

Jag tänker i vers och rim och sedan på den Gud/Gudinnan jag vill ha kontakt med och det har hit in tills funkat ganska bra.

Magi är ju att forma en ologik i vardagen, en ologik utöver det vanliga. Magi är allt eller inget, men bara utav inget kan du skapa magi, och magi med hokus pokus formler som inte kommer från hjärtat kan skapa eller ta fram vad fan för skit som helst.

[Hana]
0

9# den har jag också hört!

Ijin
0

tror inte du behöver någon trollformel för att kunna påverka världen på det "magiska" sättet, bara vilja i stora mängder=)

Bappho_
1

#12 vilja och passion

Ijin
0

Upptäckt att passion faktiskt hör ihop med Viljan.. lite iaf.. själv så vill jag typ inget längre.. Är vilse i livet litegran, även om jag vet vad som kommer hända i mitt liv… Som om man läst slutet på en bok men har resten kvar att läsa..

Bappho_
0

#14 Du får helt enkelt hitta på ett eget slut på boken :-) Surprise yourself!

skogsgubben
0

#14 Du har många år kvar i livet och kommer att bli överaskad.

Ijin
0

Haha, nej, tyvärr kommer jag inte bli överraskad… det har mina gudar sätt till, och jag gillar inte dom just för det..

skogsgubben
0

Som sagt du har många år kvar…

NightPhoenix
0

#17 Pröva kontakta Gudinnan istället :-)

Bappho_
0

#17 Du tror alltså att du inte är fri att välja ditt öde själv?

Denna kommentar har tagits bort.
Sam2W
0

#0: Jag översatte vad det stod och fick fram "Chipsen bröts i bitar" (haha).

Personligen tror jag att båda delarna är väldigt viktiga när det kommer till vad som funkar och inte. Om man har ord utan mening kommer inte mycket hända. Mening utan ord däremot har starkare makt, men för absolut bästa "resultat" är det viktigt att både orden och meningen finns då du kan både kalla på universum och din egna kraft :)

NiklasTyreso
0

Det finns en förbannelse i Bibeln. Det finns folk som läser förbannelsen mot ovänner.

Psalm 109
För körledaren. Av David, en psalm.
Gud, som jag prisar, var inte tyst!
De gudlösa och svekfulla anklagar mig och ljuger öppet för mig. Jag omges av deras hatfulla ord, de angriper mig utan skäl. De lönar min kärlek med fiendskap, fast jag inte gjort dem illa. De ger mig ont för gott och hat för min kärlek. Utse åt honom en orättfärdig domare, och låt en åklagare träda upp mot honom. Låt honom prövas och dömas skyldig, låt hans bön vara fåfäng. Må hans liv bli kort och en annan överta hans syssla. Må hans barn bli faderlösa och hans hustru bli änka. Må hans barn stryka runt som tiggare, fördrivna från ett hem i ruiner. Må fordringsägarna ta allt han har och främlingar plundra hans egendom. Må ingen visa honom vänlighet och ingen bry sig om hans faderlösa barn. Må hans efterkommande utrotas och deras namn utplånas i nästa släktled. Må Herren minnas hans fäders skuld, inte utplåna hans moders synd, må den alltid stå för Herrens ögon. Må hans minne försvinna från jorden, eftersom han inte ville visa mildhet utan förföljde de hjälplösa och fattiga och de förtvivlade för att döda dem. Han älskade att förbanna, må förbannelsen drabba honom, han ville inte välsigna, må välsignelsen fly honom. Han klädde sig i förbannelse som i en dräkt, må den tränga in i hans inre som vatten och som olja in i hans ben. Må den hölja honom som en klädnad, vara som ett bälte han ständigt bär. Låt dem som anklagar mig lönas så av Herren, dessa som talar ont om mig. Men du, Herre, min härskare, gör väl mot mig, ditt namn till ära, befria mig i din trofasta godhet. Jag är hjälplös och fattig, och mitt hjärta är fyllt av ångest. Jag försvinner som aftonskuggan, jag skakas bort som en gräshoppa. Mina knän är svaga av fasta, min kropp är mager och torr. Jag är utsatt för deras hån, de skakar på huvudet när de ser mig. Rädda mig, Herre, min Gud, hjälp mig i din godhet. Låt dem inse att det är ditt verk, att det är du, Herre, som handlar. Må du välsigna när de förbannar, må mina motståndare stå med skam men din tjänare glädjas. Låt dem som anklagar mig kläs i vanära och höljas i sin skam som i en mantel. Jag vill tacka och lova Herren, prisa honom i den stora skaran, ty han står vid den fattiges sida och räddar honom från dem som dömer.

• Redigerat 2023-11-28 04:55 av NiklasTyreso