Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 839 ggr
zeretki
0

OT Stureplansprofilerna blev fällda

Ni som läst min upprördhet över hur detta kunde ha gått igenom Tingsrätten i andra trådar förstår ju att jag är väldigt positivt överraskad nu och känner att jag är lite mer glad över det svenska rättsamhället.

Enligt en jurist så var det till stor del kvinnans skador - läkarundersökningen och ett SOS-samtal som gjorde att det blev en fällande dom. Frågan är fortfarande hur Tingsrätten kunde fria med samma läkarintyg…

http://www.city.se/nyheter/lars/1.884180/lars-lindstrom-kvinnans-skador-talar-for-sig-sjalva

skogsgubben
0

Hörde nyheten på TV idag om dommen. 4 års fängelse plus ett saftigt skadestånd. Skrattande

Iram
0

Jag blev så själaglad när jag läste domen. Hurra! Äntligen får de jävlarna vad de förtjänar.

Bappho_
0

Härligt när rättvisa blir skipad. Hoppas nu att det blir mer sånt i framtiden när det gäller våldtäktsmål.

skogsgubben
0

Borde man inte kunna införa en snoppgiljotin som straffredskap mot våldtäktsmän? Oskyldig

lightseeker
0

tänk om fler våldtäktsmän blev fällda, men tyvärr verkar det ibland inte ens hjälpa att dom blir tagna på bar gärning s.a.s. med byxorna ner och halva inne, man måste då bevisa att det det var mot ens vilja, att man tydligt har sagt nej och motparten skall ha förstått det, man skall inte: befinna sig på fel plats, umgås med fel personer, ha på sig fel kläder, ha druckit litet grand, eller ha levt ett liv med sex före äktenskapet osv.

SUck, så därför säger jag grattis till att det svenska rättsväsendet har lyckats fälla, denna gången

Bappho_
0

Tänk hur många kvinnor och yngre flickor det finns som aldrig anmäler våldtäkt. Vet inte hur många i min vänkrets som berättat om händelser, speciellt i sin ungdom när de varit fulla och på nån fest.

lightseeker
0

jag har aldrig allmänt, och är så less på mig själv, skulle kunna slå mig själv med något hårt när jag tänker på det, men jag hade ju fått lära mig att jag inte hade någon röst som räknades. Annat är det idag, det kan blir svårt att få tyst på mig, när dylikt kommer på tal, men jo, jag kan lyssna på andra med, så det är inte pga. brist på respekt, bara det att: jag bryter tystnaden, kring det som inte får sägas, enligt gemene man.

zeretki
0

Jaa, är det inte lite konstigt att med dom skadorna så blev dom friade i Tingsrätten?

Visst är allt inte som det ska, det behövs en bättre syn på sexualitet hos kvinnor i rätten. Man ska inte "förtjäna" en våldtäkt för att man har haft sex med andra män.

Iram
0

Jag tror och hoppas att denna dom sänder tydliga signaler till de män som använder kvinnor som porrleksaker; man KAN faktiskt bli fälld!

trampolin
0

Jag blev också glad i morse när jag läste det i metro :)

Ijin
0

Gud så skönt att det finns ett forum där det inte är någon som säger "Ner med alla mänen"=) TACK!

Iram
0

Nej det vore då för trist om vi tog bort ALLA män. Vem skulle då utföra tunga lyft och lätta ärenden?  Flört

skogsgubben
0

#12 Ja precis Iram. I´m your slave.

zeretki
0

Nej, jag utgår ifrån att normala män har sex utan att skicka kvinnorna till sjukhus efteråt… Skrattande

Eller rättare sagt, alla dom män jag har haft har varit helt normala, snälla, respektfulla, FÖRSIKTIGA som bara den.

lightseeker
0

#14, oh, zeretki, du får mig att smila.

Jag äÄÄLskar män och högaktar dom fina killarna. En balanserad man är det mest attraktiva som finns, som både känner sin styrka och kan visa sina mjuka sidor, jag är bara för blyg för att låta någon komma mig nära.

Hur all sin dar hamnade vi i denna diskussionen nu då, det var nog du som fick mig att snava Zeretki  :)

zeretki
0

#15  Hehehe. :) Jag älskar också män, det kan jag inte komma ifrån. Framför allt dras jag till känsliga män som kan visa sina känslor och som är kommunicerande. Och som tror på sig själva. Just den där kombinationen av styrka och mjukhet, ingen toffel alltså, är så attraktiv för mig. Men allt är ju personligt…

Sen är glasögon aldrig fel, men det är ytligt och spelar egentligen ingen roll. Oskyldig  Såna där nördiga akademiker ligger bra till…

lightseeker
0

och allt detta sagt i en tråd som kommenterar sexuella övergrepp, men jag är väl knappast fel person att yttra mig där, jag Flörthoppas att trådstartaren ursäktar den lilla glidningen av ämnet.

Bappho_
0

Ja, bara för att man har svårt för män som våldför sig på kvinnor så behöver man inte hata alla män. Alla är ju individer, både kvinnor och män.

lightseeker
0

nej det där är ett jättevanligt missförstånd, helst om man också tillägger att man är med i en feministisk organisation, jag vill ju samarbeta med männen, inte mot dom

NightPhoenix
0

Jodå det finns exemplar som är normala thank Goddess. Tog sin tid innan jag förstod det.

Goranka
0

4 år, ute efter 2 = nya offer.

Ja, skogsgubben, enig i det där med giljotinen.

8*=   ==o