hur man botar en sjuk person
Ja, finns det nån formel? Känner en väldigt väldigt väldigt nära sjuk person som jag gärna vill rädda livet på. Låter kanske knäppt men… !
Well, börja med att sätta dig ner, be för din vän, det spelar ignen roll om du ber till gud, buddah, moder jord eller vem som…. sålänge du ber från ditt hjärta och med uppriktig sanning och omtanke.
Bönens makt är stark när den är riktad.
Mycket emr kan jag itne säga… .eftesom jag itne vet vad det är för fel på din vän/släkting. Det finns tyvärr ignen formel som botar och läker på ett kick. det är väldigt svårt att kunna ge något mer handfast råd.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Tankenskraft är stark.
MVH Isnornin
Jag laddar vatten med energier, och låter den sjuke dricka det!

Först och främst, vad är det för sjukdom? När du säger rädda livet på så låter det allvarligt.

#4 Cancer

#5 Jag sänder varmenergi till din vän!
MVH Isnornin

#6 Tack ! :) Jag hoppas verkligen det hjälper, vad som helst…

I USA har man haft stora framgångar i att (iaf) bromsa cancer genom att använda urgamla shamanska metoder (även om de nu inte erkänner detta) - kanske skulle detta vara ngt för din vän?
I korthet går det ut på att patienten målar av sin cancer, som denne ser den/uppfattar den, på papper eller duk i vilka färger man nu än vill ha.
Man ger sjukdommen ett ansikte och skiljer samtiidgt på Sig Själv och Sjukdommen. EN viktig del av allt tillfrisknande.
Sen trummar dom i grupp. Handtrummor, djembetrummor eller vad det nu kan vara och ser för sin inre syn hur de Slåss Mot Sjukdommen. Hur de besegrar den, hur den försvinner.
Klassiskt shamanskt arbete med andra ord.
Lär mer här:
http://www.remo.com/portal/pages/health_rhythms/research.html
och
http://www.amc-music.com/drumstudy/
och
http://www.geocities.com/talkingdrumpub/articlespage3.html#Group%20Drumming
Lycka till - G

#8 Vad är det för shamanskt med det?

#8 Tack så mycket! Jag hoppas det hjälper! För allt handlar väl om att den som är sjuk själv ska tro att den kommer att bli frisk? Hm…men jag ska iallfall prova det!

#9 Men skogsgubben då; jag trodde du var inne på shamanism?
Det är ett textboksexempel (nåja) på shamanskt arbete det där. Att erkänna sjukdomen som ngt annat än Sig Själv - attt alltså se sjukdomen som ngt inkräktande. Att erkänna att det är ngt I MIG som ska bort, och inte en del av mig som är sjukt.
Att göra visuellt (målandet av cancern) det onda för att lättare kunna bekämpa det hänger ihop med det jag skrev ovan. Ett lustigt sammanträffande (eller inte) är att de flesta patienter målar sin cancer som insekter, maskar eller ormar: klassiska bilder över hur onda andar uppträder i människokroppen enligt många shamanska tarditioner.
Själva trummandets paraleller till shamanismen måste jag väl inte måla ut för dig :) det torde vara solklart för alla och envar med ens de mest basala kunskaper om vad shamanism är.
#10 Givetvis är det av yttersta vikt att patienten verkligen VILL bli frisk och vågar kämpa och ta till kamp mot det sjuka som bor i dom.
Men det absolut mest intressanta med dessa (shamanska) tekniker är ju att patienten inte nödvändigtvis behöver tro på dem för att de skall fungera.

#11 Jodå jag har bra koll på shamanism. Det är den väg jag vandrar.
Trumman är ett klassiskt verktyg inom många shamanska traditioner. Men det betyder inte att någonting blir shamanskt för att man bankar på en trumma.
Insekter, maskar och ormar… Jag har stött på ickeshamanska healingmetoder där man ser sjukdomen som sådan.
Men jag ifrågasätter inte den här helandemetoden. Den är säkerligen väldigt bra. Den låter bra utifrån mitt perspektiv. Det är healing. Healing vare sig den har etiketten shamansk eller inte.

Aha, du hårklyver. Ok, fortsätt med det du, så kör jag vidare med sånt som räknas! :D
----
Jo, den fungerar denna metod. Det som artiklarna fokuserar på, som ni säkert sett, är ju trummans inverkan på de cancer-dräpande sakerna i kroppen, stimulerar,. producerar, stärker.
Mycket intressant!
Alla som har trummat i grupp ngn gång vet ju att det verkligen händer ngt inombords men det är ju alltid roligt att läsa vetenskapliga inlägg i debatten. Att de "kommit på" ngt som vi andra vetat om sedan mer än 40 tusen år.