Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 1935 ggr
SannaHolmgren
0

Häxhattens betydelse...

…undrar jag över.  "The pointy hat" Varför är den spetsig?  Vad har hatten för historia?  Nån som vet?

Alvens länk om pointy hat (i tråden "mina små häxor") var jätteintressant.

Nu är jag jättesugen på att göra mig en Gandalfhatt

inca
0

Marie Morgana vet, i hennes kurs berättar hon om det, fråga henne så kanske hon gör en artikel här om det.

Gaia
0

Oh Gandalf-hatten är precis en sån som jag vill ha.

trampolin
0

Jag tror den symboliserar kontakt med högre nivåer.. eller om det var förbindelse till stjärnorna

skogsgubben
0

Jag tror den ser ut som den gör bara för att det ska se häftigt och underligt ut. Flört

PenelopeShadow
0

Den spetsiga hatten ska hjälpa till att rikta och centrera magin. Även egyptiska trollkarlar använda sådana.

isnornin
0

Jag försökte titta på länken, men det fattades många bilder. Är det någon som har gjort egen hatt? Hur var o när??;)

MVH Isnornin

Sovgott
0

Jag har en tröja i höstfärger med väldigt lång o spetsig luva på. Så jag kanske inte behöver nån hatt?

Marie_Morgana
0

#1 Japp, det är faktiskt till och med en hel delkurs som heter just "Med häxhatten på…"  Det avsnittet handlar bland mycket annat om pyramidkraft, övervärlden och riktning "uppåt" men också hur man gör sin egen hatt på ett enkelt sätt. Ska "pyramidkraften" funka så bör det vara en styv hatt och inte en tyghatt som liksom är böjd som man ofta ser på bilder av häxor med hatt:-)

isnornin
0

#8 tack då vet jag:)

MVH Isnornin