Varför?? :-(
Det är så fruktansvärt!!!!!
Hur kan man som yrkesman bara göra så mot en person i underläge????
Titta här: www.kvp.se/nyheter/1.877187/tandlakare-tvingade-ner-9-arig-pojke-i-tandlakarstolen

Jag vet att jag verkar sätta mig till doms över denna tandläkare och att expressen ofta överdriver och att all sanning inte kommer fram men pojken har ju för sjutton ett handikapp om jag förstod saken rätt.

Rena rama övergreppet tycker jag. Jag har en lillebror med en hjärnskada och han hade stora problem hos tandläkaren som barn. Men han bemöttes alltid på ett förstående sätt. Den här tandläkaren borde byta jobb tycker jag.

Ja det var ju det jag kände med. Vart tog pedagogiken, psykologin och respekten vägen

Ja det var ju det jag kände med. Vart tog pedagogiken, psykologin och respekten vägen

Jag jobbade på ett äldreboende och vi skulle åka med en dement gammal man till tandläkaren för att han hade ont i munnen. När vi väl hade fått dit honom i stolen (han blev arg) så säger tandläkaren.
- Han måste ju drogas ner, annars kan man inte titta honom i munnen!
Hon försökte att titta i munnen, men han slogs och sparkade så det inte gick. Så vi fick åka hem igen, utan att hon gjorde något.
Sen säger hon:
-Ska han komma hit fler gånger, måste han drogas ner. Annars går det inte att hjälpa honom ….
Både jag och min kollega tyckte att det var ett otrevligt bemötande.