Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 908 ggr
fairytindra
0

läkeväxter

Jag är väldigt intresserad av att använda det som finns i naturen till tex läkande ändamål. Dock är jag inte alltid säker på hur växten jag behöver ser ut. Så en kvällskurs i det hela hade inte varit fel. Dock har jag inte hittat någon kurs som passar. Är det någon här som har något förslag på hur jag ska lära mig mer. Jag fick ett tips av en jobbarkompis om en serie som gick på UR i somras. Jag var inne på deras hemsida men lyckades inte hitta det jag sökte kram tindra

isnornin
0

Menar du Danska serien?

MVH Isnornin

isnornin
0

Jag skulle också vilja gå en kurs!!

Men under tiden, eftersom jag inte heller hittat någon bra kurs att gå i närneten av där jag bor, blir det att läsa böcker istället:) En bok jag har den heter Läkerörter i kruka, av Effie Romain o Sue Hawkey. Praktiskt för den som bor i legenhet…. Där är det bra bilder, beskrivningar o recept. Sen har jag Örtaboken av Jekka McVicar, Bra beskrivningar av örterna, men bilderna hade kunnat varit bättre! Sen har jag en annan, den är mer för hemmabruk. Men min favorit av mina böcker är Örtmedicin och växtmagi, den har allt vad en nybörjare behöver enligt mig!!

MVH Isnornin