Mina Gudinnor/Gudar
Jag känner att jag vill skriva om vilka "makter" som jag har känt mig dragen till. Exakt varför vet jag inte men det har nog sina anledningar…
När jag var liten så var det mycket Athena och Artemis som jag "bad" till, faktiskt. Sen var jag intresserad av nordiska gudar också men jag tror de skrämde mig lite, vet inte varför. Oden har alltid fascinerat mig, absolut, men jag kände också att han var så mäktig att jag inte vågade tala med honom…
De senaste åren har det varit Freja, inget snack om saken. Fick kontakt med henne när jag gjorde en ceremoni på en hög i Gamla Uppsala. Man får egentligen inte gå där men…jag kände att det var viktigt. 
Jag fick då till mig att just denna hög jag hade valt tillhörde Freja. Mycket märkligt då jag innan hade fått för mig att alla högarna var manliga, att där bara fanns män och att dom var tillägnade manliga gudar eller nåt!
Efteråt har jag hört att man faktiskt hittat en drottning i en av högarna och att hon har haft något med Freja att göra… Vad man baserar detta på vet jag inte. Men intressant eftersom jag så tydligt kände att det var Freja.
Jag känner mig dragen till de nordiska gudarna som funnits här och till viss del asatron. Oftast är det Freja (som inte var en asagudinna). Jag ska fördjupa mig mer i detta men inte just nu…
Har inte kommit fram till hur man kan kombinera shamanism med div. gudar och gudinnor. Helt ärligt, jag kan inte påstå att jag VET särskilt mycket om de gudar jag känner finns hos mig. Visst har jag läst om asatro och olika sorters mytologi men jag kan inte påstå att jag VET exakt. Jag har hittills gått på intuition. Det kanske är farligt och jättedåligt, vem vet?
Känn er inte tvingade att skriva om era "makter" om ni känner att det är privat.

Jag känner mig dragen till Hel huvudsakligen, jag tror att hon är den som vakar över mig. Det är henne jag ber till mest.
Jag är intresserad av Loke och Toth men vet inte så mycket om dem än eftersom jag helt enkelt inte har tagit mig tid att jobba med dem än.
Jag känner mig också dragen till Isis som var den första gudinnan jag lärde känna, sedan har vi Bastet, Hathor och Inanna. På senaste tiden har jag blivit lite influerad av Tara det hände ganska plötsligt och utan nån vidare planering vilket jag tycker tyder på att det är rätt, intuition som du sa. Det är väl det som är verkligt, våra bilder av gudomarna och inte någon annans.
Jag vill ta reda på mer om slaiska gudomar eftersom jag är född i Polen men på något sätt så har det inte blivit så. De nordiska gudomarna är viktiga eftersom det är deras "jord" vi lever på. De egyptiska gudomarna har jag ingen aning om varför de "fångade upp" mig inte Tara heller men jag antar att det är sånt man får reda på så småningom.
Thistle