Rökelse
Hej!
Var inne på ametistgrottan i göteborg, en mycket trevlig affär och mycket snälla människor bakom disken!
Där köpte jag rökelse, en som hette Rosemary incense och en som hette super hit since 1964, dessa är det en människa i Indien som heter Saibaba som ni säkert har hört talas om som säljer.
Mycket bra rökelse även om jag är tveksam till människan bakom dem. Så nu undrar jag om ni andra har några tips på bra rökelse?
Och så klart vart man kan hitta dem..!
Kram på er!

många gör sin egen rökelse (inte jag, än) annar så skulle jag nog rekomendera att söka dig till esoteriska butiker med kunnig personal och försöka få tag i rökelse som verkligen är jort på örter/eteriska oljor mm. Jag har personligen börjat bli fruktansvärt anti mot allt vad syntet heter! (utom möjligtvis i klädesväg…)

"vanliga" rökelser luktar inte särskillt gott.

… fy hur jag stavar…

man får stava konstigt efter kl 00. jag vet knappt vad jag skriver.

Jag fick i gåva rökelser från thailand, de är skarpa i färgen o doften är mera intensiv än andra jag har. Dem sparar jag till vissa speciella tillfällen:)
Vad har ni för rökelser??
MVH Isnornin

Jag fick rökelse från Indien av min syster för flera år sedan, men jag använder dem inte så ofta utan använder mig av doftolja mest.

de är inte så dumma de heller, min favorit eteriska oljan som jag brukar ha min mina tvålar, aromalampan också heter Litsea cubeba.
MVH Isnornin

Jag gör mina egna rökelseblandningar. Detta efter urgammal tradition och recept.
I nära sammarbete (jag är ju där ute och sticks och rivs!) med naturen plockar jag det jag behöver och blandar efter exakta mått. Eller så får jag grundstenarna tillskickat mig från världens alla hörn.
Det kan hända att jag sjunger kraftsångerna jag lärt mig för att binda andarna till rökelsen, men inte alltid det behövs an ngn anledning.
Jag bedriver ingen business alltså, jag har ett vanligt jobb där jag tjänar storkovan, men jag kan gott tänka mig att blanda efter önskemål också. Om du vill ha ngt speciellt gjort, eller för ngt speciellt ändamål så har jag nog lösningen.
Hör av dig via meddelande isf!

vad roligt att kunna blanda ihop rökelse själv, det skulle jag vilja kunna
MVH Isnornin

isnornin: Det kan du väl lära dig. Det är ju inte svårt.
Handlar om att ha en god kommunikation med naturandarna + att kunna prova sig fram till ett gott resultat. Om man nu inte får direkta direktiv via Vad Man Nu Använder För Teknik.
Du ska få några tips av mig:
1. Prova med att köpa rökelsekol först, det finns att köpa i katolska kyrkor eller newage-butiker (om man nu vill sätta foten i en sån) eller hos araben på hörnet som säljer vattenpipor. Dom har ofta de bästa naturliga kolet som brinner länge och hett.
Min rekomendation är att INTE köpa de självantändande skiten som är fulla av elaka kemikalier, krut och vad det nu är. Hellre köper jag naturkol från vattenpipsbutiken - sätter minsta plattan på 6an - lägger kolet på och väntar tills de är glödande!
2. Gå ut i skogen och sätt dig. Formulera en fråga i ditt stilla sinne; en fråga som lyder t.ex. "Vilken av er växter kan hjälpa mig med ______??"
Lyssna. Jag tror på gammalt vis, att allt har en röst om man bara lyssnar. Lyssna vem som svarar, se vem som svarar, hitta den som svarar, plocka bitar av den som svarar. Säg tack och hej då och gå hem.
3. Tänd ett kol och lägg en bit av den färska växten på glöden. Andas in (måttligt!) röken/anden i din kropp och gör det du gör för att vidga ditt medvetande såpass att det möjliggör kontakt med "den sidan" av verkligheten.
4. Kommunicera och lär. Varje växt har sin uppgift som de kan hjälpa dig med. Ta reda på vad just DIN växt kan hjälpa dig med och hur.
5. Nu kan du torka växten och lägga den i fina små askar eller gamla syltburkar för att användas vid behov.
Kom ihåg att Samla Med RESPEKT! Ta inte ALLA bär på busken, eller plocka ALLA svampar, eller slit ner varje ene-buske du ser och hamstra eller gå in i business. Gå lätt på joerden.
Mvh -G

#10 Tack för tipsen!! Det ska jag värkligen göra!! 
MVH Isnornin

goranka: bra tips där. tack!

tänk bara på att inte använda rökelse för ofta då det kan vara cancerframkallande…jag vet att ni kommer att tänka …och vilket är inte det….men ändå kram tindra

# 2 skrev: ""vanliga" rökelser luktar inte särskillt gott."
Med fräscha ingredienser doftar de LJUVLIGT;-) Men det mesta i ute handeln är tyvärr skräp! Man får som säljare leta länge för att hitta bra rökelse om man har krav på dels att de inte ska vara osunda (farliga kemikalier), dels dofta härligt, dels inte testas på djur vilket ofta glöms i sammanhanget. Det sistnämnda tycker jag fler rökelseförsäljare borde tänka på. Särskilt med tanke på att det ju ska föreställa sprida positiva vibbar och inte *** (valfritt kraftord;-) är det några positiva vibbar att bränna djurstestad rökelse!
Detsamma gäller alla läderdetaljer som folk har till sina "andliga" produkter (egen tillverkning av "naturliga" redskap, inköp av drömfångare, halsband med läderband, småpåsar etc) Sällan vet man vart lädret kommer ifrån och risken är stor att det kommer från djur som farit mycket illa (exempelvis katter och hundar i Asien där mycket av läderremmar o dyl faktiskt kan komma ifrån.

Starchild produkterna är Underbara! de har vi här på templet, det finns oljor-rökelser m.m. Allt gjort för hand och enligt månfaser-allt är rituellt gjort Starchild produkterna kommer från Glastonbury-Avalon och deras butik ligger under Gudinnetemplet i glastonbury, det finns oljor för "maiden-mother-crone-unicorn-source m.m. sen smudge-rökelser-alla sabbater-månen-stjärntecken m.m. Väl värt att pröva!