Burn
Cry your little nun
Cry and burn
This is just for fun
This is what you earn
Feel the heat off fire
Feel it in your skin
This is what you get your liar
This is for your sin
BURN, BURN, BURN
Burn and feel the heat
BURN, BURN, BURN
Feel the fire under your feet
Die your little slut
Die like the witch
Your life we now cut
Die and make us rich
Feel your flesh in flame
Feel your body burn
This is our game
It´s now time for a turn
BURN, BURN, BURN
Burn and feel the heat
BURN, BURN, BURN
Feel the fire under your feet

oj, ja det är snygga rim faktiskt. Härlig rytm oxå. Men jag blev lite upprörd =P

Upprörd över att nunnan får samma behandling som 1000 tals häxor fick förr eller vad?

Du verkar inte ha så mycket till övers för kristna du…
Vad hjälper det att nunnan i texten får samma behandling som "1000-tals häxor fick förr"? Gör det på något sätt att allt blir bra eller? Är det inte att skapa ännu mer av negativt, skadligt, osunt? Behöver vi mer av sånt i vår värld tycker du?
Det tycker inte jag i alla fall. Jag väljer att se och lära av vår historia och bryta det mönstret som fanns då. Jag är häxa idag och nu kan jag välja mitt liv, i en positiv anda och riktning. Att hålla fast vid det som varit, för mig inte vidare på min väg som häxa.
Jag väljer att inte leva vidare i det förgångna..
En ren litterär tolkning av poemet skulle iofs anta att just DENNA nunna har gjort något ont mot häxor… Så tolkar jag det iallafall.
Om det stämmer eller inte, det vet jag inte. Tolkningar är alltid individuella och överenstämmer inte alltid med konstnären/skaparen.
Oavsett om jag håller med om att hämnd är bra eller dåligt (för det gör jag nog inte) så är ju konst och kreativt arbete ett sätt för att få utlopp för sina känslor, både negativa och positiva.

Texten kom till när en kompis i ett icke kristet black metall band bad mig skriva ihop en text som skulle kunna skrikas men med flyt och på temat bakvänd kristendom.
Bandet jag skrev texten till anser sig vara djävulsdyrkare, därav den lite små råa tonen mot nunnan i texten:)

#6 jag anade att det var nån sån anledning till att det lät som det lät :)
Ang det zeretki skrev om den literära tolkningen, så kan det ju mycket väl vara s att nunnan gjort något mot häxor, det spelar egentligen ingen roll tycker jag. man kan tolka som man vill.
jag kan tänka mig texten till viss del är skriven för att väcka eller trigga känslor hoss folk, så det var inte nödvändigtvis någon kritik mot texten att jag kände mig upprörd. det var en känsla JAG fick när jag läste den och jag antar att poängen är att folk ska reagera på texten på något sätt, vilket jag antar att de allra flesta musikerna vill med sin musik. Få ut ett budskap? eller?
jag tycker det är onödigt att göra den här tråden till en diskussion hurvida budskapet är bra eller inte, rätt eller fel för det hör egentligen inte hit. It's all in the eye of the beholder ;)

#7, just det som sagt: the truth lies in the eyes of the beholder
Jovisst, det ligger i betraktarens ögon. Att jag överhuvudtaget svarade i den här tråden var just för att det i mina ögon var en text som jag fann frånstötande (min åsikt).
Jag såg också att textförfattaren själv lägger in en tolkning (se #2) och det var utifrån det som jag kände att jag ville säga mitt.
Alla får som sagt tolka texten som de vill..jag förstår inte riktigt anledningen bara med att lägga upp en sådan text här på forumet, om man nu inte vill ha en reaktion av något slag?
Och då är det väl inte så konstigt att man reagerar med att ha en åsikt om huruvida budskapet är bra eller dåligt i ens egna ögon?
Vad är poängen med att skapa denna tråd och ska man inte svara och säga vad man tycker?? Vad hör egentligen hit då?

#9, tunrida, du precis som alla andra har full rättighet till att kommentera och tycka, det är ju precis det som är trevligt med denna sida. Både ditt och varulvens inlägg var väldigt intressanta att läsa, tycker jag.
Tack lightseeker! Ja, jag tycker ju att det är roligt och intressant att läsa olika personers tankar och åsikter. Det är ju det som är vitsen med ett forum. Att diskutera, vända och vrida, försöka förstå vad andra menar och kanske lära sig något nytt på kuppen. :-)
#9 Det är ett poem som många andra som lagts upp här. Oavsett om man håller med eller inte så kanske det är mer finkänsligt att diskutera sakfrågan i en annan tråd än just den här?

Gillar texten, den är bra skriven och man måste faktiskt få vara lite irriterad (förbannad?) på alla böcker/skrifter och (inte minst) alla häxor som brändes. är rätt säker på att det har lagt grunden till den skeptis man möter idag.
Men visserligen så ska man vara förlåtande osv.. det är ju faktiskt inte dom själva som väljer att bli hjärntvättade (fast dom måste ju ändå ta ansvar för sina handlingar)
Blessed Be /Nyxgazer
#13 Exakt vilka "alla böcker/skrifter" är det man är förbannad på? Och vilka är "dom" som blir hjärntvättade?
Sorry, jag skulle ju inte skriva i denna tråden nåt mer… 

#14 - Hehe, jag såg precis att min svenska grammatik är ungefär lika bra som en femårings. Jag menar förstås att man blir irriterad på dom som brände dom. (dvs, kristna fanatiker)

Poängen är att andra ska läsa den, vad de tycker är alltid välkommet:)
Har skrivit mycket vackrare texter med, här är bara en av de lite mera råa om man säger så:)
Men med tanke på bakvänd kristendom och att det diskuteras häxor i detta forumet så var tanken att den kanske skulle bli mer accepterad, men jag är la för mörk även för denna sidan.
*kanske finns en anledning bakom varför jag blev avstängd från andlig.se iaf*

Förutom dålig engelska, nödrim, taskig grammatik och ett oerhört ointressant ämnesval, var den ganska rolig. :)
#16 Jag ser inte exakt vad som skulle vara så mörkt med den…? Vill du diskutera bakvänd kristendom så kan du väl starta en tråd med det ämnet? :) Jag har ingen aning om vad bakvänd kristendom är… Har aldrig hört uttrycket men kan det vara det jag kallar satanism eller djävulsdyrkan?
Jag vet inte vad du hade väntat dig… En dikt är en dikt. Alla här har olika åsikter och postar man något får man vänta sig kritik också. 
Jag tvivlar på att du kan skriva något som är för mörkt för denna sida eller att du skulle bli avstängd för dina åsikter. MEN har du åsikter så skriv om dom, istället för att gömma dig i ett hörn och tro att "vi" inte gillar dig!