Häxor iFokus

Häxor

Etikett: redskap-altare-och-tillbehör
Läst 579 ggr
LinaN
0

Grundutrustning för magiskt arbete.

Det finns alltid saker som är bra att ha, oavsett til lvilken religiös kult man tillhör, om du är kristen, wiccan, asatroende elelr satanist så "behöver" du vissa saker som udnerlättar ditt hanterande av saker och ting. Litet så att säga en basgarderob för ditt magiska arbete, så du kan skörda växter, kanalisera energier för dina ritualer och annat.

Altare

Ditt altare är en liten plats, eller stor där du stälelr fram offer och verktyg för ditt arbete. Själv har jag ignet altare nu, men innan när jag inte var i flyttagen hade jag mitt altare på en hylla i bokhyllan, där stod min kristallkula, mina stenar, ett litet fat emd örter och rökelse. Ett altare kan också innehålla fotografier på nära och kära, ditt djur eller din bil. En hårlock från din golden retriever eller en hästsko fårn din första ponny på ridskolan…. ditt altare ska fyllas emd sådant som har betydelse för dig. Altare brukar prydas emd en duk, som man kan ändra färg på efter årstidernas växling, på sommaren har du kasnke en ljus duk, medan du framemot skördetiden har grönt eller gyllengult, på yule rött och vitnergrönt….

Kniv

En kniv, Wiccanerna har sin rituella kniv som kallas Athame som är dubbeleggad och har ett svart hadntag. Detta är enligt mig itne det emst ultimata redskapet eftersom det endast skall användas som rituellt object och således inte används till mundana sysslor. Så jag föreslår att ni skaffar er (om ni itne redan har) en kniv som ni kan använda för att sköra örter, skära kött med (om ni äter kött dvs) elelr äpplen mm udner ritualer och efteråt vid festandet, en praktiskt kniv med handtag i trä elelr ben/horn, eftersom det är levande material vilket plast inte är. Kniven är symbol för manlig kraft…

Kalk/bägare

en kalk elelr bägare är alltid bra att ha, oavsett religion. Kalken anses ofta vara livgivande (kan j uinnehålla livets vatten) och är en symbol för kvinnlig kraft och baranfödande. Kalken/bägaren kan bestå av vilekt material som, fast undvik plast och andra konst-material. utan ta glas/kristall/tenn/metall sålänge det är naturligt och kan återfinnas i naturen. Utseendet är itne så viktigt, sålänge den rymmer 2-3 dl vätska brukar det duga emr än väl.

Detta är vad jag anser att man behöver i första hand. Sedna kan man ju fylla på med rökelse, ljus i olika färger beroende på syftet, osv…. Listan kan bli lång, men med ett altare, en kniv och en kalk kan man genomföra de flesta ritualerna.

Om du vill ha alla 4 elementen samlade så behöver du bara lägga till ett ljus och salt (salt brukar anses som ett jordelement ananrs går det bra emd en näve sand från stranden eller en sten….)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

isnornin
0

Det har blivit väldigt poppulärt med Himalaya saltkristaller, jag har en lampa o en ljuslykta och saltkristaller, de ger jättefint sken ifrån sig, de ska tydligen vara bra på alla möjliga sätt. Jag brular även göra saltskrubb av den salten också, den blir bra tycker jag.

Är det några fler än jag här som har fallit för dessa lampor?

MVH Isnornin