Skyddsänglar
Hej !
Jag har varit hos en kompis och kollat om jag har några skyddsänglar och jag hade två. Jag vill veta mer om detta är det någon som har erfarenhet av detta ? har fått känna själv på andra och det är en konstig känsla:-) Kollade en tjej och hon hade fyra?????
vill också veta!
Har fått låna det är ett par stålpinnar av en som säger sig är häxa, och man går runt personen man vill kolla om hon har skyddsänglar när man kommer till sin ängel så går pinnarna ihop. sen gjorde jag en test kanske ja e häxa själv…… jag frågade om änglen kunde backa lite och då går pinnarna isär de är en konstig känsla och vill veta massor mera

2 och 4 skyddsänglar??? Gå runt och kolla OM man har någon skyddsängel? Alla har en skyddsängel. Beviset för det är att man är i livet.
Är du säker på att det inte är guider och följeslagare ni pratar om?
Personligen använder inte jag mig av en benämning som "skyddsängel", har väl att göra med att jag tycker att änglar och sånt fluff mer hör till new age, tycker inte att det hör till häxkonsten riktigt..men det är jag, man gör ju som man vill. :-)
Man får ju kalla sina följeslagare/guider för vad man vill, det gör ändå inte att vi till fullo kan förstå dem tror jag. Ungefär som med naturens olika väsen. Jag vill helst inte låsa fast mig vid en "bild" eller en beteckning av något energiväsen.
Dessa krafter/energier är ju så mycket mer och större än vi kan ana, när vi sätter namn på dem så begränsar vi oss kanske i vår upplevelse av dem känner jag. Samtidigt, att ha namn på dem kanske gör att vi bättre kan begripa dem, tror vi i alla fall..paradoxalt det där.. :-)
Jag har varit med om att andra sagt till mig att jag haft med mig olika guider/hjälpare, vilket varit intressant. Men, jag vill helst uppleva det själv, vill inte bara ta någon annans ord på det. Det är ju min upplevelse och relation till dessa väsen/energier som betyder något. Inte vad andra säger.
Det där med att använda stålpinnar för att ta reda på om man har "skyddsänglar" har jag faktiskt aldrig hört talas om. Men jag vet att man kan använda dylika redskap för att känna av jordens energifält (currylinjer osv).
Jag tror nog mer på att göra en inre resa (meditera eller en trumresa), för att få kontakt med guider/vägledare. Även med kraftdjur förstås, som för mig också är guider och vägledare. :-)
För er som vet, skulle ni säga att kraftdjur är guider och vägledare men att man kan ha ANDRA guider och vägledare än kraftdjur? Har för mig att när man reser till övervärlden så hittar man lärare som inte är djur…?
#4 Så tänker jag också, att jag vill uppleva själv med guider, jag bryr mig inte om vad andra ser om jag inte känner att det är sant inom mig. :)

#5 Nä jag skulle inte riktig sätta likhetstecken mellan kraftdjur och guid. Guider antar ofta mänsklig gestalt och fyller en annan funktion än vad kraftdjur gör. Kraftdjur kan mest liknas vid skyddsängel. Det stämmer att man finner sina lärare i övervärlden och de är ofta "människor".

#4 Man kan använda pinnarna till en massa saker, inte bara känna av jordens energifält. Man kan känna alla sorts energier, allt från en persons aura till att hitta saker.

#7 Håller med dig Bappho. Pinnar kan användas till mycket. 

#8 Ja, jag brukar kasta dem åt hunden oxå ;-)
#6 Misstänkte att det var så men ville ha det bekräftat från någon som vet mer. :) Tack, skogsgubbe! :D

Nix inte för mig, kraftdjuren är mina "lärare" iofs så är de beskyddande också åtminstone den manliga krigaren.
#8 he he Bappho ja pinnkastning är kul helst när man har en liten ettrig rackare som vrålar som ett lejon när man försöker få pinnen.
Jo, det stämmer nog att man egentligen skiljer på kraftdjur och guider/vägledare, i det att de senare kan anta vad vi uppfattar som en mänsklig skepnad. Medan kraftdjuren väl inte brukar anta mänsklig skepnad, inte som jag har uppfattat det i alla fall. Om man inte talar om när de är en del av mig, vi smälter samman och jag blir de och de blir jag. När vi är ett. :-)
Men, vad jag menade med att mina kraftdjur också är mina guider och vägledare var det att de är med mig vid resor och även i vardagliga situationer, och ger mig vägledning och är mina guider när jag behöver det.
Förutom att de ger mig kraft och skydd förstås. Och, som NightPhoenix säger; de är också mina lärare. :-)
Sen har jag säkert andra vägledare/guider, varav jag känner till en och henne ser jag i en människoliknande skepnad. Henne mötte jag när jag gjorde en resa till övervärlden. Medan mina kraftdjur känns mer som tillhörande underjorden för mig.
#7 Bappho: Det tror jag säkert att man kan, jag hade bara inte tidigare hört talas om användandet av stålpinnar för att känna av just "skyddsänglar".
Men visst kan man använda pinnar och även pendel, till att finna borttappade saker och känna av olika energier. Allt är ju energi, så varför inte liksom..
Vår hund är rätt ointresserad av att jaga pinnar, men vi har en katt som ibland verkar tro att han är en hund. Vi köper tuggben till hunden, men det är katten som käkar upp dem..konstig katt? Näädå.. ;-)

#12 Javisst kan de väl också vara vägledare/guider. Jag reser också med mina, mest den ena och det är han som beskyddar mig och är mer utåtriktad när det behövs.

#12, har vid ett tillfälle fått pröva att gå med pekare. Tog, som vanligt, inga instruktioner innan, utan bara prövade.
Det som full sig naturligt av mig, var att få in saker under jord och även vattendrag, som vanligt.'
Men även någonting, som senare visade sig, vara gengångare.
Nu blir jag så förvirrad, tänk om det var en guide som hon bad mig ta bort. Jag blev inte rädd för varelsen, men hon blev väldigt skrämd när jag beskrev honom, och skrek ta bort honom.
Detta sagt av en människa som jag i vanliga fall ser som lugn och sansad. Inte ens inbrottstjuvar, har skrämt henne.
Usch, nu blir jag så hemskt tveksam. Tänk om jag gjorde FEL! bara för att vara till lags. Usch, hemska tanke
#13 Så brukar det vara för mig också.
#14 Jag har också använt pekare, när vi skulle känna av ett område i skogen, där det visade sig (som vi också trodde) att det var en kraftplats. Där korsades jordens energilinjer, vilket man också kunde se på hur träden växte och hur myrorna hade sina vandringsleder där. Intressant!
Men, lightseeker, bli inte förvirrad angående vad du hjälpte din vän med. Om du kände av ett energiväsen och personen som du kände åt inte ville ha den kvar, så tycker jag att du gjorde rätt som tog bort den. Det var ju hennes beslut.
Vissa människor blir ju väldigt rädda för sådant de inte kan se eller ta på, har själv varit sån så jag vet. Då kvittar det om det är ett "vänligt" väsen eller ej. Hon kanske inte var redo för en kontakt med sin guide, om det nu var en sådan?
Och om det nu var en guide, så tror jag att den finns kvar i bakgrunden ändå. En guide eller vägledare tror jag finns där, även om man väljer att inte lyssna till den. Så du ska inte sparka dig själv. :-)
Du kan ju se det som en lärdom till nästa gång; att känna efter vad som känns rätt att göra, men samtidigt inte ta ansvar för andras beslut, andras liv.

#15, tack så mycket för din välvilja, tunrida. Jo, som du säger så kände jag in, där och då, att hennes panik var det essentiella. Jag försökte också att förklara för henne, hur jag kände in energin, icke hotfull vill säga. Men enligt henne så visste hon direkt, vem, det var. Och att han inte var välkommen att följa henne, till hennes nya hus.
Men du har helt rätt i att man måste känna in vad som känns rätt för en själv, så att man inte kör över folk på sin väg, bara för att behaga eller vara till lags.