OT Hämnd?
Vi har ju talat lite om ont och gott, ljust och mörkt osv.
Om man skulle vilja att rättvisa skipas i ett visst våldtäktsmål…hur skulle man gå tillväga då?
Jag är själv rätt säker på att dom är skyldiga men…om man lägger sin kraft i att rättvisa ska bli skipad, är det inte en garanti för att OM dom är oskyldiga så råkar dom inte ut för något?
Eller tänker jag fel?

Kanske att arbeta maguskt för att de ska få det de förtjänar för det de har gjort, det vill säga är de oskyldiga så går de fria.
Bara en idé.
Ja, har du något konkret tips på hur man gör det, skipar rättvisa? :D

Nu tycker jag personligen att man är inne på farlig mark när man börjar fundera på att använda sig av magi för att hämnas/straffa vissa individer. Framför allt individer man egentligen inte vet så mycket om.
När det gäller vissa våldtäktsmål så är det inte alltid så lätt. Därav de ibland till synes konstiga beslut domstolen gör vilket leder till friande dom för de anklagande. Tänker på bl.a. den uppmärsammade stureplansfallet som nu är på tapeten. Vad vet vi vanliga människor egentligen? Det vi vet är vad media förmedlat, inget annat. Kanske har de våldtagit, kanske inte. Uppenbarligen har något gått snett med tanke på vad detta har lett till i form av anmällan. Sex med hårda tag och/eller våldsinslag förekommer och där båda parter helt är med på noterna. Vissa tänder på sådant. Jag tycker fruktansvärt synd om tjejen. Att hon mår dåligt är uppenbart. Men om killarna vet jag inte mer än vad media förmedlat och kan därför som utomstående lekman inte dömma. Kanske har de våldtagit tjejen och då ska de ha sitt straff. Det vår domstolen avgöra.
Visst är det farlig mark! Självklart är det det.
Men om man siktar på rättvisa så kan det ju vara öppet för vem som förtjänar vad. Jag har hört andra som sagt att det går att göra så, jag vet själv inte hur jag skulle gå tillväga…
Apropå Stureplansprofilerna, dom har ju varit anklagade förut och då blev resultatet detta. Läs igenom och tänk om er flickvän eller dotter eller syster hade varit med om detta:

Ord står mot ord. De har haft sex flera gånger tidigare och med inslag av tuffa tag. Denna gång har det uppenbarligen gått för långt med tanke på hur tjejen mår och att det lett till en anmälan. Antingen var det från killarnas sida ett medvetet beteende och beslut och då att betrakta som våldtäkt, eller så var de inte medvetna om att de gick för långt.
Tjejen påstår att man ska ha fört upp fjärrkontrollen i hennes anus. Men enligt undersökning har man inte hittat spår av avföring eller blod på den. Däremot hade de analsex. Och är man inte försiktig vid analsex så uppstår lätt skador.
Sex med hårda tag, så kallad spanking och SM, leder ofta till blåmärken och liknande.
Men i vilket fall som helst. Personligen tror jag det gick för långt. Det gick över styr och de tydliga gränserna som är så viktiga att sätta när man har sex med hårda tag suddades ut. Killarna tog i för mycket vilket inte tjejen ville. Och detta i sig är att klassa som övergrepp även om de inte var medvetna om det. Tjejen upplevde det som våldtäkt och den känslan kan man inte ta ifrån henne.
#5 Ja, det är upp till var och en att tro vad dom vill. Det är inte som att jag kan tvinga folk att göra något eller så. 
Jag är mest intresserad av vad JAG kan göra för egen del…

#6 En kula i skrevet eller pannan, skjut först och fråga sen.
Rättvisa, vad är det? Tyvärr blir det sällan straff för de som begår övergreppen, en klapp på axeln och lite böter är väl det vanligaste. Däremot får offren genomgå skiten och rädslan om och om igen och vändas ut och in. Om de vågar anmäla. För det mesta är det väl deras eget fel också??? Sjuk inställning.

jo, självklart är det offrens fel, det är vi överlevare medvetna om för resten av våra liv: vi skär oss, låter inre rösten av självanklagelse slå på oss, utsätter oss för upprepade övergrepp eftersom det är bara rätt åt oss, drogar ner oss för att känslorna och förtvivlan blir oss övermäktiga, tiger för att skydda oss och lider ännu mer av det, skäms för att det är bara vårat eget fel för att vi är så djävla äckliga så att förövare blir frestade att utsätta oss för detta (dom kan ju inte rå för att män bär dessa otyglade drifter; det är vi som Evor, som är dom eviga fresterskorna, hoppas att ni fattar att det nu är ironi)
Jag tror på mänskligheten, jag tror på att sexuellaövergrepp är en mänsklig företeelse, som drabbar barn, män och kvinnor, jag tror att sexuella övergrepp inte är sex utan makt-övergrepp, jag tror att alla har kraften att reparera sig om man får tillgång till sin egen historia och att återberätta den, jag tror att detta är tabu-belagt och nertystat pga. att många auktoriteter, själva är förövare (psykopatiska drag vill säga), jag tror att om många fler samarbetar kring detta, inte bara inom kvinnorörelsen, så går det att påverka mycket mer.
Jag var självvald mutist i 15 år, och nu får ingen tyst på mig mer, jag är ett levande bevis på att ALLT är möjligt.
Detta dedikeras till alla mina olycks systrar och bröder
Hade vi levt i den tid ajg nu saknar oerhört hade det tine vart något snack om saken…. då hade det blivit svärdskamp om tvistemålet.
Hedersmord i all ära, vet att min fd hade legat jäkligt risigt till om vi fortfarande idag använde de forna sederna o lagbruken. Då hade mina bröder stått för port o snöpt karlsloken. (och snöpning elelr gällning i absolut bästa fall.) men så har vi dagens lagar och tyvärr kan man ju inte skipa rättvisa för sig själva.
sex med hårda tag i all ära också, men man kan ta i rätt bra hårt utan att lämna några blåmärken. som aktiv inom bdsm svängen i flera år har ajag aldrig fått några blåmärken. rep, kedjor o hårda nypor till trots. men sedan så är jag itne submissiv för att jag är vek, jag är submissiv för at tajg vill vara det när man "leker"
Det är jäkigt svårt att bevisa sexuellt övergrepp, speciellt när det gäller någon man lever nära. som en man som gång på gång våldför sig på sin kvinna kan bli friad trots att kvinnan både är slagen bortom sans o vett, så psykiskt nedbruten att hon itne vågar lämna mannen…. likt förbannat finns där inte ett spår på hennes kropp som kan tala om vad hon utstått…
nåväl…. allt händer av en anledning.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#3 Skogsgubben skrev: Sex med hårda tag och/eller våldsinslag förekommer och där båda parter helt är med på noterna.
Vill bara komma med ett inlägg där. Även om båda är med på noterna från början så kan en sådan situation rätt enkelt förvandlas till något helt annat. Och något man njöt av sekunden innan kan helt plötsligt bli djävligt skrämmande. Och ska man skylla sig själv då?

#10 Jag håller med dig där. Ingen tvekan om den saken. Njutning kan utveckla sig till något helt annat. Något man inte alls vill vara med om. Däför är det väldigt viktigt att ha tydliga gränser när man har sex med inslag av hårda tag. Om alkohol och droger är inblandat så suddas gränserna ut lättare och det kan spåra ut. I det här fallet med stureplansfallet så spårade det verkligen ut. Vid provtagning fan man tydligen spår av alkohol och droger. Men det är ingen ursäkt för att killarna ska gå fria. Tjejen fort illa. Hon kände sig våldtagen och misshandlad. Har man något innanför pannbenet som kille så har man inte ex. analsex med någon utan att först ta det försiktigt och vidta növändiga åtgärder för att inte orsaka skada. Vad jag förstått så kan ex. analsex vara njutningsfullt om man går rätt tillväga. Men nu handlade det inte bara om analsex. Tjejen utsattes för fler saker som orsakade skada och framför allt kränkning.

Ja som att man måste supa sig asfull för att det inte ska göra så ont. Klart man känner sig våldtagen.
#10 Jag har talat lite med vissa bekanta som är BDSM-are och dom säger att en liknande situation inte skulle hända hos dom, eftersom ju mer våld desto mer försiktighet krävs. Tillit och känsla är jätteviktigt.
Säger dom, men jag vet inte eftersom jag hatar smärta och aldrig skulle vilja ha våldsamt sex - jag är mycket känslig för smärta och beröring överhuvudtaget.
Jag kan posta domen från förra rättegången om ni vill, men det är superlångt - det beskriver dock vad som hände och hur de båda parterna upplevde det.
Ena killen säger t.o.m att han tyckte tjejen verkade lessen och nere. Jag undrar lite hur man kan ha sex med någon som verkar väldigt obalanserad?
Så jag undrar om BDSM verkligen är jämförbart med detta… Som jag vet så har seriösa BDSM ett safe-word och använder man det, då är det stopp vad som än pågår.

#13 Det kan hända att det används safe-word bland BDSM:are, och att en hel del människor klarar att leka såna lekar. Men det är samtidigt ett starkt psykologiskt spel och bakom stängda dörrar kan både det ena och andra hända, även om det är tillsammans med någon man både känner och är älskad av.
#14 Jaa, nu har jag nog tappat bort mig lite. Kan du förklara lite närmre hur du menar?
Menar du att våldtäkt och övergrepp förekommer bland BDSM? Förklara gärna. :)

#15 Nej, jag menar att s. k. "hårda tag" sker även bland människor som inte tillhör gruppen BDSM.
#16 Ja, hårda tag beror ju på vad hur man definierar det… Jag ställer mig fortfarande frågande till att man har så hårdhänt sex att tjejen blöder våldsamt från underliv samt har fått hår avslitet OCH sen anmäler för våldtäkt. Det går liksom inte ihop för mig.
Gillar man våld, varför anmäler man då? Och killarna, om dom gillar våld och har gjort det förut, varför är dom då inte mer uppmärksamma om tjejen gillar det eller inte?
Har man ingen koll på vad som är för mycket våld?
Det är som att hålla på med strypsex och inte veta var gränsen går.
Tycker jag iallafall, men nu är det som det är.
Jag har lugnat ner mig och accepterat att världen är förjävlig oavsett vad jag känner eller tycker om det. Så tråden kan lika gärna tas bort för min del…

#17 Det går inte heller ihop för mig hur man kan ha så hårdhänt sex så att det blöder från kvinnans underliv m.m. m.m. Man måste vara väldigt självdestruktiv om man ska gilla sådant. Och jag tror inte att så är fallet med den här tjejen. Man anmäler inte någon för våldtäkt om man går med på det man utsätts för. Sedan blir det ju inte bättre av att den utsatta kvinnan/tjejen i ett våldtäktsmål utsätts för, i mitt tycke, väldigt kränkande förhörsmetoder. Inte nog med att man utsetts för övergrepp, man blir illa behandlad av rättsväsendet också.
Ja gott folk så behandlas kvinnan i ett patriakalt samhälle.
Åt helvete med vårt samhälle. Jag lägger ned och flyttar ut i skogen långt från vår civilisation och alla puckade människor.
#18 Ja, tänk, så känner jag också. Fan, man vill ju bara sluta bry sig för det är så smärtsamt. :(
Jag kan bo ensam med hundar istället som sällskap. Dom är fan lättare att förstå sig på ibland…

Undra va det fint mellan 2 personer tog vägen, med kärlek, passion, känslor, romantik, älska…. Jag är nog för "gammal dax"..
/RL
#20 Jag också. Man undrar om man nånsin kan hitta en kille som inte vill ha analsex eller att man ska se ut som en porr-modell.
En helt vanlig tjej som är rätt så vanilj i sängen. Kanske är omodernt? ;)