Inte jag i alla fall, eftersom mitt häxnamn innehåller ett å och det gick inte att ha med det. Det blev ju inte detsamma när jag bytte ut å mot a i namnet.
Därför fick det bli ett alias istället och Tunrida valde jag för att det beskriver häxans vilda ursprung så bra och så gillar jag det ordet.
Men jag använder mitt häxnamn på min och min sambos hemsida och i andra sammanhang. :-)
Själv då, är Hana ditt häxnamn?
Ja det är det, det betyder måne på gammal albanska,och jag är född i fullmånen. Så jag tycker mycket om det namnet!
Jaha, då förstår jag att det betyder mycket för dig och att det passar dig bra!
Mitt häxnamn är Måndotter, också för att månen betyder mycket för mig på olika sätt, bl a är hon ju en symbol för Gudinnan, vars dotter jag ju är. :-)
oh

Mitt häxnamn är Lotus Flower, men jag "fick" det häxnamnet efter jag blivit medlem här och det verkar inte gå att byta eller så är jag som vanligt ytterst oteknisk

Kraaaaaaaaaaam och ljus kärlek/Vinga(LotusFlower)
Har inget häxnamn alls. :)
ok

ok, någon som har någon aning om vilket mitt häxnamn kan vara, hur får man det, vem ger en det, hur kommer man underfund med det?
Och vad ska man ha namnet till?

jag brukar kalla mig kristin. För det heter jag och jag tycker om det och det är fint. :) Varulven heter jag här bara för att jag är så sjukt ball!

shit ni tog egot överhanden.

Jag var väl i de yngre tonåren när jag först läste om att man kunde välja sig ett häxnamn och jag började genast att söka efter ett passande namn. Och jag letade, och jag letade, och jag letade… men jag kunde aldrig hitta ett namn som kändes som mitt, eller som beskrev mig. Jag hittade ibland namn som jag gillade, men jag hade svårt att presentera mig som någon annan än Eva när jag kommunicerade med gudarna.
Men så någongång efter jag passerat 30 så kom då äntligen det rätta namnet. Och jag visste direkt att "this is it". Jag passade också på att göra det till ett av mina riktiga namn, så nu har jag det på mitt körkort också :-)
jaha

Nej men jag fick ett magiskt namn av mitt kraftdjur men kan inte påstå att jag använder mig av det. Fast det är fint :-) men inget häxnamn.
Får jag se körkortet Bappho??

#14 Visst får du det NightPhoenix 

Nej, Marie är mitt vanliga samhälleliga namn, Morgana är mitt namn utåt officiellt på nätet o dyl. Iofs ett slags häxnamn.
Sedan har jag ett namn som jag enbart använder inåt så att säga, i cirklar och ritualer i Nattskogstemplet och i kontakt med andra i Nattskogstemplet. Det namnet hänger samman med en viss gudinneaspekt som betyder särskilt mycket för mig. Det hänger samman med det som betyder mest för mig och som jag framförallt vill verka för som häxa.
Även Morgana hänger samman med ett gudinnenamn delvis (Morrigan) men hon är inte min alldeles "särskilda gudinna" så att säga.
Så jag har mitt allra innersta namn som bara är en sak mellan mig och krafterna jag vördar.
Så tre häxnamn på tre olika "nivåer" skulle man alltså kunna säga.
Men häxnamn är ju inget man måste ha. Jag gillar ord som "konst", att skapa med ord och därmed tycker jag det är kul med olika namn och använder mig av det i min (häx)konst.

#16, intressant med namn för tre olika syften,.
Jag blev döpt till min gudinnas namn, som spädbarn, men förstod innebörden av det förräns nu, den senaste tiden.
Jag fick en känsla av att mitt namn inte skall vara offentligt, det kändes inte rätt i magen. Precis som du säger att olika namn har olika syften. Du satte ord på det så bra. Tack

Från början var Alvljus endast det namn jag använde på nätet - i olika forum, på poeter.se, jag gav mitt företag det namnet osv… Men så småningom kom det att kännas som en del av mig så det är nog mitt häxnamn, numera.
Det känns väldigt rätt och passande för mig. :)
Namn är intressanta tycker jag. Visst måste man inte alls ha ett häxnamn eller ett magiskt namn, eller vad man vill kalla det. Det väljer man ju själv.
Jag tror att olika namn kan komma till en i olika syften och på olika sätt. Ibland söker man efter dem aktivt, fast ibland dyker de bara upp.
Mitt häxnamn, som ju är officiellt eftersom jag använder det utåt också, kom till mig en morgon när jag vaknade. Det bara fanns där i mitt hjärta, i mina tankar och jag visste att det betydde något särskilt för mig.
Det har sedan vuxit in i mig och jag känner mig bekväm med det. Som det är idag har jag heller inget behov av att ha fler. Men sånt kan ju ändras, det vet man ju aldrig. :-)
En sak till med namn. För mig är det viktigt att få välja i mitt liv, bestämma över min egen väg och vem jag är.
Däri ligger också en anledning till att jag valde att använda mig av ett häxnamn.
Det är för mig något kraftfullt, som att också använda benämningen häxa om mig själv.