Hel
Hej.
Jag hade en upplevelse i natt som jag inte riktigt förstår, så jag tänkte fråga er om ni kan hjälpa mig att förklara?
Innan jag gick och lade mig så pratade jag me Hel och bad henne om att hon skulle leda mig till att se hennes verkliga jag, så som hon vill bli hedrad och tillbedd. Det vill säga jag ville ha hennes syn på hur hon har blivit avbildad i historien och vilken bild av henne som är "den rätta". Jag sa till henne att jag litade på henne och visste att hon inte skulle skada mig.
På natten drömde jag att jag spydde blod och jag vaknade flera gånger och kände att jag var torr i halsen och var tvungen att dricka vatten(jag brukar i och för sig vakna mitt i natten och vara törstig, men inte av den anledningen).
Jag drömde också om at jag lämnade efter mig en stor blodfläck på min släktings badrumsvägg och den gick aldrig bort.
Har ni några synpunkter på vad detta kan betyda eller om det bara var en mardröm?
Väl Mött/Thistle

Hel tar emot även de med de allra svåraste och hemskaste upplevelserna, hon väjer inte för något. Kanske var det budskapet?;-)

Hallå alla glada.
Okej, efter min dröm om att jag spottade blod så har jag kollat mycket på House MD. Sen igår har jag lyckats se tre personer som har spottat/spytt blod. Jag funderar på om någon försöker tala om något för mig. Hade jag inte haft drömmen hade jag väl aldrig tänkt på det men nu känns det som att jag borde fatta men jag fattar ingenting. Är jag lite paranoid, eller vad tror ni?
Thistle

Marie_Morgana.
Jag tror att du har rätt, men jag har nog dragits till Hel av just den orsaken, hon är inte ljus, fluffig och snäll direkt så jag har aldrig känt att hon inte vill ta emot mig.

Det är lätt hänt att bli lite smått paranoid om man har otäcka drömmar. Men bli inte rädd. Att drömma saker och sedan se något liknande som du beskriver kan vara ett tecken på att du har fallenhet för att arbeta med drömmar.