Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1004 ggr
Vinga
0

Jag måste bara berätta :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Egentligen ska väl detta skrivas i dagboken men jag lägger det här på forumet. Hoppas att det är ok med er andraFundersamGlad

Jag var på en skogspromenad idag och när jag gått några steg på skogsstigen korsades vägen av en vit katt med gula fläckar och den tittade på mig medans den gick över stigenGlad.

Ju längre fram på stigen jag kom desto större sorg kände jag, för det var så skräpigt och till slut kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att fråga träden hur de mådde egentligen och fick ett enormt susande till svar: "Nej det var inte alls bra" Och den sorg jag kände inför det svaret var nästintill ohanterlig så jag gick runt bland träden och gav dem kramar och kärlek vilket resulterade i ett tacksamt sus och även en gåva: En kvist med vackra löv blåstes ner till mig, vilken jag tackade för och tog med mig Glad

Lite längre in där det även fanns ett kolonilottsområde fann jag en plats med stenar som kändes oerhört kraftfull så jag satte mig där och bara andades in kraften och njöt.

Jag fortsatte min promenad in på en annan skogstig där jag lade ifrån mig kvisten med löven på, på en plats jag kände var där kvisten ville vara.

På vägen tillbaka gick jag runt en gång till även här och kramade träden smekte grenar och stenar och gav all den kärlek jag bara kunde och fick så mycket tillbaka så jag kände/känner mig alldeles uppfylld och fick även två gåvor att ta hem två kvistar och ett par kottar

Jag gick in på en annan stig och upptäckte en plats, även den med stenar (riktiga bumlingar för den delen) där det bara susade kraftfullhet om oj oj oj och även vimlade av småknytt vilka jag leende hälsade på (nej jag såg dem inte men kände av deras närvaro)

Jag gick tillbaka in på den stig jag först kom in på och vem tror ni jag mötte: Jo den vita katten med gula fläckarGladSkrattande som liksom jag var på väg tillbaka, den tittade än en gång på mig när den korsade stigenGlad

Det var en helt underbar skogspromenad som gav mig jättemycket, jag känner mig lycklig och av slappnad efter denGlad

Kraaaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/ Vinga aka Lotus Flower Glad

Tunrida
0

Det var vackert berättat, Vinga, förstår att det var en speciell upplevelse för dig! :-)

Vinga
0

TackGlad

Ja om det varGlad Jag önskar att jag hade en "Skuggornas bok"  så jag kunde skriva upp allt jag får uppleva.

Jag får ta och skaffa mig enGlad

Kraaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

Tunrida
0

Det låter som en bra idé, en Skuggornas Bok. :-)
Jag har själv skaffat mig en bok att skriva i, som ska bli just en sådan, men har inte satt igång än.

Men jag har en häxdagbok (i word), som jag skrivit i till och från sedan det stod klart för mig att jag är häxa. Det är väldigt intressant och roligt att läsa om hur jag tänkte och upplevde i början. Då märker jag hur mycket jag utvecklats och om det är något jag glömt, som jag behöver ta upp igen i min häxkonst. :-)

Maria-67
0

**Hej! Träd ger energi det finns träd som har blåa moln på kronan kan se det i bland och set är träd som har energi att ge. Man blir avstressad och avslappad när man tar en skogspromenad.
**

Vinga
0

#4 Jo tack jag märkte det, jag har inte känt mig så avslappnad och glad på länge och jag kände närheten av Gud, änglar, mina guider och mitt kraftdjur björnen med. Helt underbartGlad

Kraaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

Hennum
0

verkligen fint berättat. vilken härlig upplevelse det måste varit.

tog en liten skogspromenad jag med, i söndags. trivs här uppe i norrland med all skog. där ja bor i skåne är närmaste skog så långt bort att man måste åka bil :P o de vill man ju inte helst. men skogen här uppe är så annorlunda oxå, än i skåne. tycker jag iaf. och i en och samma skog ser det så annorlunda ut på olika ställen.

kram/ hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tunrida
0

#6 Hennum: Jag förstår dig precis, angående skogen. Bor också i Skåne och där är det ju tyvärr, som sagt, inte mycket skog… :-(

Längtar till den vilda skogen, där man kan vandra utan att stöta på en enda människa, där man kan sjunga och trumma och dansa utan att behöva bekymra sig över eventuella förbipasserande (människor alltså:-)

Jag har inte varit i Norrland, inte sen jag var barn, så jag har ingen direkt erfarenhet av markerna där. Har längtat dit ett bra tag nu och fick just en ännu större längtan, när jag läste dina rader… :-)

siddelina
0

Låter jättehärligt! Jag älskar att vara ute i naturen och känna elementen mot huden och även ge kärlek till träd och det andra som finns där. Jag, liksom du, känner mig fullständigt avslappnad när jag varit ute i naturen och bara varit.

Inspirerande!

SagaSimone
0

Vilken härlig upplevelse Vinga! Jag måste bara ut i skogen imorgonGlad