Dikt till gudinnan Morrigan
"Who is stronger than hope? Death.
Who is stronger than the will? Death.
Stronger than love? Death.
Stronger than life? Death.
But who is stronger than death? Me, evidently.
Pass, Crow"
(ur boken "The guises of The Morrigan - Irish goddess of Sex and Battle: Her Myths, Power & Mysteries"av David Rankine & Sorita D´Este)

huga, är inte välbekant med ovanstående. Det verkar som om det är mycket starka energier kring henne.
Hon är en stor, mörk keltisk gudinna som har hjälpt och hjälper mig genom min förändring. Ja det är mycket starka energier, allt slits upp från grunden. För att dö och återfödas till det sanna, den jag är menad att vara.

hmm, hon kanske är nyttig för mig också då? Jag kanske kan få träffa henne när vi skall ses?
Ja hon kan vara något för dig också. Ja hon kanske dyker upp vem vet ;-)

Hur gör du/vi då. Skall vi meditera, dansa, eller kommer hon bara när hon själv känner för det?
Jag brukar meditera eller göra en trumresa, ibland kommer hon bara in. Jag har gjort en speciell ritual där jag tog kontakt med henne för vägledning och man får vara beredd att det händer saker, för mig blev det mer än jag trodde. Du vet ju vad som hänt det var ingen liten förändring här inte. Det är mycket starka energier så allt rycks upp när de mörka gudinnorna/krafterna kommer in i ens liv. Men jag är tacksam och glad för den här vägledningen från henne men det kommer mer känner jag.

ok, har du en egen trumma när du gör din trum-resa, eller är det en cd, eller med någon annan som trummar. Det är en av de saker som jag har haft för avsikt att göra, men inte kunnat genomföra ännu. Tänk att hon bara kommer till dig, så där hux-flux, ibland. Men nu är du kanske van. Det är väl ungefär som när jag får ande-besök, kan jag tänka: jaha, vem är det nu som är här då? tänker jag. Jag brukar också bara känna ett nyfikenhets-intresse när det gäller andra varelser, som träd-människor, sten-och vatten-varelser, mfl. Enda gången som jag fick rädsla var när demonen attackerade mig med ren ondska när jag var 17 år, men det är en annan historia
Jag har en trumma men den är inte klar än och så måste jag öva mer att trumma jag suger. Jag har gjort trumresor när Solkråka trummat och annars använder jag mig av cd.
Hon skickar ofta kråkor och kråkfjädrar som bekräftelse :-)
Nej men berätta om det en ny tråd kanske?

Härligt att höra fler som dras till Morrigan. Jag har arbetat mycket med denna mäktiga Gudinna och bär hennes namn för att ära Henne (Morgana är en variant av Morrigan
)
Hail Morriganu! Krax!
Här kommer en dikt till:
Hymn to the Morrigan by Isaac Bonewits
O Morrigan, we call your name Across the dusty years. You speak to us, of blood and lust. You show us all our fears. You are a goddess, old and wise. Of holy power you have no dearth. Beneath your wings : Black, Red and White, We learn of death and birth.
You walk about, this ancient land, Your hungers raw and clear. You make the crops, grow rich and strong, As well your geese and deer. A flirting maid, a lusty hag, A mother of great girth : Without the touch of your black wings, We cannot heal the earth.
You float upon, a blood red wave, Of swords and spears and knives. Your voice inspires, fear and dread, That you'll cut short our lives. You try the warriors', courage sore, Our inner souls unearth. Without the touch of your red wings, We cannot know our worth.
You fly above the silver clouds, To Manannan's shining Gate. You lead the dead along that path, To meet our final fate. The joke's on us, we find within, A land of laughter and of mirth. Without the touch of your white wings, We cannot have rebirth.

Mmm underbar dikt Marie Morgana.

absolut någon för mig…
men är lite osäker om jag vågar….
Jag har aldrig kallat på "någon" innan. men andar har ju kommit spontant när jag har behövt..
Är det samma påtaglighet när hon kommer eller är de mer en känsla?
MVH/ San

Det här får en att förstå lite mer vad som händer med en nu:
The Morrigan, The Dark aspect of the Celtic Triple Goddess. The "Washer at the Ford" (seem washing bloody laundry prior to battle by those destined to die). The Battle Goddess, also Queen of the Witches and Goddess of Magick. Could appear as a Raven, a beautiful Maiden or an ugly Hag. Marries the Dagdha at Samhain. The Goddess of Death. Directional assignment: North or North-west, Samhain.

"Är det samma påtaglighet när hon kommer eller är de mer en känsla?
MVH/ San "
Hej San!
För mig är det subtilt, inte så påtagligt:-)

ok..
ja jag antar att det är individuellt..:)

#14 Ja det är totalt individuellt och beroende på vad som för tillfället behövs komma in. Ibland är hon påtaglig, ibland är det bara en känsla att hon är där och det finns så många olika sätt där man kan känna henne och kontakta henne på och det är inte lika för alla så ingen kan säga om hon är med en eller inte för det är bara du själv som kan svara på det.

Instämmer helt i dina ord NightPhoenix;-)!