Hades
Är det någon som vet varför jag drömmer om Hades ibland?
Drömmer aldrig om nån gudagestalt förutom honom. Han är inte ond men kanske lite känslokall. Gemensamt för drömmarna är att han ordnar någon sorts labyrint som jag och andra måste ta oss igenom.
Är det nån av er som brukar möta gudar i drömmar?

Hades tillhör dödsriket och underjorden.
Det där med att vandra genom en labyrint kan symboliser en sorts initiation/invigning. De gamla trojenborgarna (labyrinet) anvädes med största sannolikt för olika invigningar.
Att resa ned i underjorden och dödsriket kan tyckas skrämmande men nödvändigt. Dödsriter kan leda till en stark transformation med stora insikter.

:) tack för att du svarade. Dödsriter lät läskigt :/
Det är symboliskt 

Har läst att kelterna såg på livet som en labyrint och använde den som symbol för det.
Vad spännande att drömma om Hades! Vad brukar hända mer i drömmarna? 
Jag ser också dödsriket som en plats för transformering, men också en plats för vila innan återfödelsen. När man återkommer har det hänt något, precis som när man symboliskt vandrar i labyrinten. 2004 gick jag en labyrintvandring och det var en kraftfull upplevelse. Sedan dess har jag velat ha en egen trädgård att bygga en alldeles egen labyrint i!
Spännande tråd. 

I min första dröm så ville Hades att jag skulle gå igenom en labyrint.. men det var också som en hinderbana. Han hade satt ut fällor som han ville att jag skulle dö i, men jag kunde se dom i förväg och klara mig förbi dom.
I den andra drömmen så var han med min lillasyster och ville inte avslöja att det var han.. på något sätt så var vi i ett hav och simmade då jag förstod att det var Hades, och han ville inte att jag skulle tycka illa om honom bara för att det var han.. för han var inte elak. Och jag har inte varit rädd för honom. Men sen satt han mig och min andra syster och några fler i en till labyrint och hinderbana.. men sen minns jag inte mer :)

Här är en riktig lättsammare Hades-goding :-)