Så Morrigan-inspirerad
Madonnas video "Frozen" är så kopplad till Gudinnan Morrigan vet inte men det var något som sa mig att jag skulle söka rätt på den och ja det stämmer.
Oj. det hade jag ingen aning om!! Vem är Gudinnan Morrigan förresten, och vad står hon för?
Carina.S Hon är en keltisk krigs-och dödsgudinna. Står b la för förändring, död- och återfödelse, sexualitet, jorden. Crone-aspekten. Den trefaldiga. Hör ihop med korpen och kråkan
lightseeker och jag pratade lite om henne med dig. Hon om den där bilden och jag om att det var henne jag tagit kontakt med om allt. Jag ska skicka lite mer om henne i ett brev till dig sen. En underbar gudinna! Mörk och trolsk.
Ja just ja. nu kommer jag ihåg. Vi talade om så mycket på så kort tid i lördags, att jag blandar ihop allt. Du vet minnet är bra men det är kort..hi-hi…Jag har mycket att lära mig inom detta område. är ju bara i nyfikenhetsstadiet än så länge 
Och Moder Jord! Jag kanske redan lagt in den här men det var så länge sen så nu kommer den igen.
Ja, Madonna-videon är ju kopplad till Morrigan med korpar och shapeshifting och allt. :-)
Mother Earth, jag har hört talas om den låten men inte hört den..förrän nu då. Tack för det. :-)
Den var väldigt bra gjord, gillar hela konceptet, men tyvärr så är jag inte så förtjust i sångerskans röst, i alla fall inte i de ljusa partierna..vet inte vad det är riktigt..men som sagt, låten och videon är bra.. :-)
Jag gillar Nightwish också, får se hur det kommer låta nu med deras nya sångerska. Hon är tydligen från Skåne. :-)
#5 Du, den var inte helt fel!!! 

Tunrida skrev:
"Jag gillar Nightwish också, får se hur det kommer låta nu med deras nya sångerska. Hon är tydligen från Skåne. :-) "
Kan avslöja att det låter bra fortfarande, men hon har en helt annan röst än Tarja:-)

The Morrigan - Celtic Triple Goddess -- Anu, also called Dana/Danu or Anann, is the maiden aspect of the goddess. She corresponds to the Welsh, Blodeuwedd, who is represented by flowerbuds and celebrated at the start of Spring. Anu was also charged with the care of cattle and health."
Där är kopplingen varför jag först drogs till gudinnan Danu/Dana tidigare för nåt år sen, mycket kretsade kring henne då och nu på slutet är det hon som dykt upp igen och jag är på väg in i jungfru-aspekten av Gudinnan efter en omvälvande tid med Morrigan - The Crone. Så förklaringar och insikter dyker upp när det är dags att veta. Morrigan är min livsgudinna och jag har alltid känt en stor samhörighet med henne. Igår skulle jag förnya mitt altare men jag fick en känsla av att jag inte skulle ta bort kråkfjädrarna och mina bilder på korpen och kråkan så nu är altaret både mörkt och ljust, lite som mig själv. Att jag valt att byta namn här ingår också i en del av mitt samarbete med Morrigan.

#8, Marie_Morgana:
Åh, nu blir jag så nyfiken på att höra deras nya sound! :-)

Här tror jag:

Nyss fanns det fler av de nya låtarna på youtube. Men gå in på deras hemsida (länken nedan) och lyssna på 7 days to the wolves. Bättre än Amaranth tycker jag.
Tack så jättemycket, NightPhoenix, för länken! Det lät riktigt bra ju! :-)
Tack Marie_Morgana, ska kolla in den också! :-)
Jodå, den var riktigt bra den också (det lilla man fick höra iaf:-)..

Hej igen!
Kunde inte låta bli att lägga in en länk till. Här är någon som lagt gamla Nightwish-låten Elvenpath till filmen Pan´s Labyrinth. Magisk låt, magisk film
Ja, jag började kolla på den också, men jag har inte sett filmen än så jag kollade inte färdigt. :-) Låten är ju bra..
Jag har hört från alla håll och kanter att den filmen ska vara jättebra, så det blir till att kolla på den tror jag! :-)