Gjort mina runor
Fick inspiration idag och började leka med trolldeg och gjorde ett set med runor, det var väldigt roligt och underhållande. Just nu hoppas jag bara att ingen går sönder, de torkar som de ska och att jag hittar något att fylla i skårorna med. Vet någon hur lång tid det tar för degen att lufttorka ordentligt? Vill ju inte börja leka med runorna innan de är helt torra. Dessutom, vad är bra att fylla i med? Och var det en dålig idé att göra dem i trolldeg? har mest hört trä och sten så jag är lite osäker.
Kan nämnas att jag är helt ny på dethär forumet så jag passar på att säga hej 

Kom på nu att jag kanske skulle ha gjort tråden i pyssel och kreativt skapande.. så kan det gå..

trolldeg funkar säkert så länge du inte slänger upp dom en meter och sen låter dom landa på ett stengolv ;) fyll i med en spritpenna eller nån bra hobbyfärg. det borde funka?
Spännande!! När får man se bilder?

Så fort jag har en kamera i närheten som funkar 
Härligt 

Tapetklisrer i degen ska göra den mer hållbar, jag gräddar alltid trolldeg på svag värme i ugnen.
MVH Isnornin
#6 Hur lång tid i ugnen och vika grader ska man ha.
Kan man använda varmluft?

#7 ca 75-80 grader i ca 12 timmar. 50 grader varmluft. Är sakerna stora känn på dem, de kan behöva 12 timmar till.
MVH Isnornin

Jättefina runor!

Tackar :) Jag har dock inte använt dem i ordets bemärkelse, är lite för mycket i skolan för några mer djupgående utforskningar.