Borttagning av trådar!
Hej,
Jag har nu suttit och plockat bort tråd efter tråd och trollet har f.o.m nu skrivförbud. Detta är någonting som inte är förekommande på HiF men kändes nu nödvändigt. Annars riskerar HiF att bli som Illuminati forumet, vilket vore väldigt synd!
Detta är ett forum för häxkonst!
Inte för besatthet, konspirationsteorier, galenskap, trollande eller en lekstuga!
Jag hoppas att detta går fram och att forumet kan återgå till den trevliga, seriösa och informativa plats som det var förut
Tycker det är helt rätt gjort Stass. Du och vi gav honom/henne så sjukt många chanser att skärpa sig och att få igång vettiga samtal med bra frågeställningar utan att det blev pajkastning av alltihop.
Ja, folk blev märkbart irriterade i trådarna men inget att jämföra med hur det brukar bli på forum när dylika troll dyker upp.
Jag vet hur tufft det är att sitta på yttersta posten på ett forum och ta drastiska beslut men jag tycker du har införlivat känslan som alltid funnits i detta forumet. Högt i tak och tålamod.
Bra gjort Stass 🙂
Witches don't get mad, they get even.
Var det möjligtvis namnet på tråden "Thelema - satanisternas bibel?" som gör att det blir trollande eller är det att ämnet är känsligt?
#2 Mer själva konversationen där inne i tråden.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#2 det var sättet diskussionen fortlöpte på, pseudovetenskapliga konspiratoriske "studier" och saknar rim och reson, vanvettiga utsagor. Just Thelema (som är en religiös filosofi) får man gärna diskutera eftersom systemet innehåller bl.a en del magi.
Tack!
Hoppas att vi hittar tillbaka till det trevliga samtalet. Ett sånt behöver absolut inte betyda att vi stryker medhårs, inte ifrågasätter eller inte vågar gå den ovetenskapliga vägen. För sånt är ofta det som leder vidare och djupare. Och sanningen är som baken, fniss.
Jag tror att du har stort stöd här, stass, för de åtgärder du vidtagit. Modigt, obekvämt men säkert alldeles nödvändigt!
"Ett sånt behöver absolut inte betyda att vi stryker medhårs, inte ifrågasätter eller inte vågar gå den ovetenskapliga vägen."
Joo.. precis det betyder det , tycker jag! men det går bra!…. man får göra så nuförtiden…man få också säga/skriva "vi" spela ingen roll om man skriva för sig!
Visst var tråden "out of topic" men det är inte så lätt att acceptera en annan mening med en all för stort avvikelse!
Visst är det oharmoniskt och otrevlig!…så ska världen inte vara…eller?
Nej!
Att skriva om saker som inte hör hemma här och göra det på ett sätt, som att vi skulle gilla det, är faktiskt väldigt illa. Att söndra en sajt och söndra trådar med dravel och respektlöshet för dem som dväljs där är av ondo.
Och framför allt så ska ingen komma och säga att vi är intoleranta här, för hit kommer många som har svårt att hitta sin plats. Däremot är vi inte dörrmattor för troll och det hoppas jag att vi aldrig ska behöva bli!
Yes!
Helt rätt vad du skriver!….men det är inte detta vad jag påpekade! …dessutom finns många andra inlägg som är opassande och bortom från Häx-thermen
Bra gjort Stass, nu är det bara att hålla ögöna öppna, tror hen har tittat in igen.. Upp till bevis, hoppas jag har fel:-) Och du Joggan, här diskuteras det ofta om saker de flesta är oeniga om, men det som gör diskussionerna så värdefulla är när deltagarna talar ur sin egen högst personliga erfarenhet, och har inte intentionen att försöka vara duktigast utan vill få mer kunskap och inspiration till sin egen högst personliga stig genom häxkonstdjungeln.
Ok! ..och? Jag förstår inte riktigt …vill du säga mig någonting genom blomman?
#11 Jag tolkade ditt inlägg som att du tyckte att Stass beslut (att ge trollet skrivförbud och plocka bort nonsens-trådar) skulle medföra att vi bara ska stryka medhårs, inte ifrågasätta och aldrig lämna den vetenskapliga synen på sakernas tillstånd. Det stämmer inte med verkligheten och jag påpekade det. Om du menade något annat, får du gärna förklara! Det är inte alltid så lätt för mig att hänga med i din text, så jag ber om ursäkt i förväg ifall jag misstolkade dig.
1) HEJJA Stass!!!! 2Min högst PERSONLIGA åsikt ( så fick jag det sagt också^^) är att på ett forum med högt i tak så skall även kontroversiella ämnen kunna diskuteras, men folk måste kunna acceptera att man inte alltid kan få medhåll. Det är liksom det som är poängen med forum: Att allas åsikter skall få komma fram. Det är när ämnen dyker upp som uppenbart inte hör till (som frågor kring Jesus på ett forum om Häxkonst tex), eller poster sprängs in i aktiva poster som verkligen stoppar "the flow" i en härlig och konstruktiv diskussion eller det blir alltför mycket sandlåderetorik som admin verkligen gör rätt i att ta bort poster, kommentarer eller tom bannar medlemmar…. Viktigt att komma ihåg också är också att HiF attraherar många yngre sökare hit. Många av dessa har inte mognaden ännu att sålla info och tänka kritiskt själva. Därför är det viktigt att forumet har en sanerings-funktion när så behövs!
Me. Myself & My Sims
Vad bra att du lyfter fram de yngre som kommer hit. Jag tror att det är viktigt att tänka på!
Nej absolut inte alls!
det är bra med denna beslut!
jag skev ju "off Topic" hade ingen med teman att göra!
Jag påpeka att det är alltid svart att acceptera en annan mening
när den är mycket avvikande
Jag förstå väl att man vill har det trevligt, men det också tydlig att det negativa mörka sidan inom häx-teman som tillhöra till livet är inte välkommen här!
…men det går bra också!
Undrar om man kan använda vit salvia eller annat som ger samma effekt för att rena den här sajten???
#18 Definitivt en intressant tanke! Salvia mm för rening av elektroniska planet + människors beteende/attityder!? Någon borde starta en egen topic för det!
Me. Myself & My Sims
#18 #19 cyber witch? Är ju den samma tanken dock kanske inte just salvia i den benämningen kanske.
Kanske skaffa special datamus som är en animering av savlia som rycker som kan kan vifta runt med på skärmen? *asg*
Storfisk, om du vill diskutera satanismen i Themela kan du vända dig till ett lämpligare forum eller starta ett eget; satanism.ifokus.se här diskuterar vi häxkonst. PUNKT
Om det nu är så att den är satanistisk, är det inte bra att veta det då?
#22 nej, jag är säker på att de som anammar den filosofin redan är insatta.
Jag är ny här på sajten, och vet inte vad som har hänt! Men jag kan tolka det ni skriver för att det har varit en person som inte har tagit upp ämnen i respektfull ton eller respekterat att folk har olika definitioner om samma samlingsnamn, eller försökt att få folk att erkänna trossystem som inte tillhör samlingsnamnet (häxa och satanism).
Jag tycker det är fel om någon försöker projektera trossystem på andra som de inte kan relatera till, eller utöva trossystem som saknar respekt, för där går gränsen för mig.
Bara för att jag är häxa, så betyder inte det att jag har samma definition som många andra har här inne. Jag vill verkligen inte sätta mig på någon annan och förklara för henne eller honom vad som är den rätta häxans väg. För då tycker jag att man har ingen tro alls, utan då tycker jag att man lider av Hybris!
Som sagt jag vet inte vad som har hänt och mitt inlägg kanske inte har något med tråden att göra!
Att ta bort folk som inte uppför sig hövligt, tycker jag är bra! Vi ha alla rätt till våra åsikter, men det är hur vi framför dem som gör om det är en bra åsikt eller mindre vettig sådan. Alla kränkningar borde vara något som gör att man blir portad direkt från en sida tycker jag! Kränkningar är ingen åsikt eller åskådning….