Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 459 ggr
Bara Anna
1

Rening DeLux!

I den här tråden ställdes frågan: Kan vi använda salvia för att rena detta forum från negativa energier (i form av troll och sandlåderetorik)? Jag tyckte att frågeställningen var så pass unik och fascinerande att jag ville ge den en egen tråd!

Att rena, med salvia, salt och vatten eller bara mha mina egna intentioner görs (som jag tolkar och använder mig av det för eget bruk) kan göras av 2 anledningar:

1) I  cirkel och inför ritual - för att skapa en oskrivet blad arbeta med, fritt från vardagens bekymmer och störningsmoment

2) För att förvisa, få bort negativ energi som fastnat i det fysiska rummet, ett hus, lägenhet eller enskilt rum t. ex.

Det är väl just det sistnämnda som kan bli riktigt intressant om vi utvidgar vad vi menar med det "fysiska rummet". För en av fysikens 3 lagar säger bestämt: "Energi kan varken skapas eller förstöras, bara omfördelas". Alltså borde även ett internet-forum ha sin enskilda energi, eller? Och på sista tiden kan väl många skriva under på att detta forums energier har varit deprimerande negativa… Men frågan är om salvia (Vill inte  stänka vatten på min dator, sorry….) skulle vara rätt väg att gå? Skulle det  fungera eller är det "bara" en ren fysisk rensning (som admin gjorde med borttagandet av trådar etc) som kan fungera på något som faktiskt inte finns på det fysiska planet? Tankar?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Thistle
0

Min tanke är att salvia kan fungera som så att man "gör" en symbolisk rening. Man gör ju fortfarande inte en virtuell rening, utan renar den fysiska datorn och utrymmet kring den. En virtuell rening kanske skulle kunna fungera som så att man exempelvis skriver en skyddsformel/formel för att hålla just troll borta från forumet, på forumets framsida, med en bild på rykande salvia. Borttagande av trådar är som du säger en rensning på det virtuella planet, liksom att stänga av dem som inte följer reglerna.