Kristall som skydd
Tjo!
Har för mig man kan lägga kristaller i fönster som skydd? stämmer detta och vad för skydd skulle det möjligen ge? :)
fred
skydd mot att man får kristna människor på besök möjligen
#1 stackars mamma isånafall😃 skämt osido men vet du nån anledning? :)
behövs inte massa prylar om man tror på Gud och ber i Jesu namn om beskydd.
#3 Jag tror inte på gud, jag tror på naturen :) så därför behöver jag massa prylar :)
Desine iam! Diu abis!
#5 vad betyder detta då? :p
Det förstår bara riktiga och äkta kristna människor!
ggg😃
Lite sarkasm går väl bra!?
eller?
#7 hmm 🤐
#7 ojj såg inte hela ditt inlägg! men klart är sarkasm välkommet man är väl ingen tråkboll 😉 har du nån idé på vad kristaller i fönstret kan va bra för? :)
Jag har personligen aktivt valt bort att använda mig av kristaller i mitt dagliga liv och i magiskt arbete eftersom jag är så enormt emot hur kristaller bryts. MEN, det är mitt val och något som var och en får ta ställning till!
När det gäller skydd och kristallers verkningar etc så sägs olika kristaller ha olika egenskaper. Och just dörrar och fönster känns ju verkligt vettigt att på ett eller annat sätt lägga någon form av beskydd, både för fysiska och eventuella magiska inkräktare… Men det behöver nödvändigtvis inte vara kristaller. Fullt möjligt att t. ex använda sig av en skyddsruna osv!
Me. Myself & My Sims
#11 Då är det synd att du inte är närheten av Ulricehamn. Bor en geolog där som har egen butik. Nästan allt han säljer har han plockat eller vänner till honom. Underbar butik så sätt :)
En del gör det ja som skydd. En del har jag läst har en slags väktare som man kopplar till kristallen som då ska vakta huset.
Men som Bara Anna sa så går det med annat med. Örter, salt, kryddor, runor, symboler, bilder m.m. Det är väl nästan egentligen fnatasin som sätter gränserna känns det som.
#12 Oooooh! Fantastiskt!!!
Me. Myself & My Sims