Skyddsmagi?
En vän till mig har på haft en massa mardrömmar den senaste tiden. Hon tror väldigt starkt på andar och liknande och säger att och har känt en underlig närvaro. Hon tycker att detta är mycket obehagligt och har bett mig att försöka hjälpa henne.
Känner ni till något bra skydd mot mardrömmar/andar?
Tacksam för svar :)
#ajia
Jo, men man behöver mer information vad som händer precis…
Helig ande skyddar en från demoner. Något jag själv upplever. Jag tror att ju mer du ger dig in på magi/häxkonst desto fler andar/demoner kommer jävlas med dig.
#2 eftersom du uppenbarligen inte kan ta till dig uppmaningar från både mig och flera andra medlemmar skriver jag det rätt ut. Om du har problem med vad folk på detta forumet sysslar med eller tror på så lämna det tillsammans med din kristna propaganda. Och att referera till den tråden är inte till fördel gör dig. Folkvett och helig ande borde gå hand i hand.
#3: jag förstår nu bättre att du har allvarliga problem med att jag försöker hjälpa folk, min tro och vad jag upplevt, ska lägga det på minnet. Tack för att du är rak på sak.
Det kan finnas tips här på sajten:
Humlekuddar för bra sömn.
Rening: salvia, salt , kristaller etc.
Amuletter tror jag ska finnas tips om.
Gjorde vi nån tråd med "yrkesverksamma"? Det finns ju flera som brukar skriva här och som erbjuder tjänster och produkter som säkert kan vara till hjälp.
För övrigt kan det vara bra att försöka bena ut om det är "bara" mardrömmar, mardrömmar pga. andar eller om det "bara" är andar. Om man motar mardrömmar som är varningar, så kan det ju vara olyckligt, genom att man sänker garden.
#4 Nja, jag tror mer de flesta vettiga här mer har problem med att dina inlägg är tråkiga, upprepar samma unkna tankar trots att folk sagt att de inte är intresserade och upptar pixlar på våra skärmar, störande t.o.m. när man scrollar förbi dem.
Upprepningar och ointressanta inlägg är långt värre än heta diskussioner i det här forumet. Men om det finns ett "Sömnlöshet i fokus" tror jag de kan uppskatta dina inlägg.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#6; tack för personangreppet.
Det finns mycket goda råd som det är. Kan lägga till lite till.
Saltblandningar. Salt med tex salvia, basilika, timjan för skydd som man kan ha i en liten skål, tex äggkopp att ha i fönster.
Detta skall fördriva det dåliga.
När jag är färdig sköljer jag vara väck saltet.
Kristaller under kunden eller i fönster.
Sätta upp amuletter eller symboler över dörrar och fönster.
Hänga upp örter så som salvia.
Om det är en ande har jag ibland gjort när jag inte kunnat få kontakt skrivit ett faktiskt brev och lämnat på en plats där anden kan "läsa det". För mig har det hittills fungerat.
Läst mig till att Alruna vatten skall även hjälpa som skydd om man "målar" det på dörrlister och fönster lister.
Sedan drömfångare fungerar för vissa. För mig bara de jag gjort själv dock.. Kanske för intentionen blev starkare då.
Ibland har jag gått med bara någon slags rökelse och renat. Aldrig nyttjat salvia nu när jag faktiskt tänker på det. Lustigt…
Iof har jag en slags shamanistisk bjäller stav av något slag från Amerika som indiander gjort, ingen aning vad den kallas men suverän är den.
iMrtin låt folk tro på det man tror på det de tror på men det betyder inte att du måste tro på det.
Ajia jag har lidit av många mardrömmar och andar som kommit till mig på natten, jag fann det ganska svårt men sen berättade en vän till mig om en meditation man skulle göra varje kväll det har hjälpt från att ha en mardröm 2-4 g i vecka n till att ha 2 i månaden. När du lägger dig på kvällen ber du dina skyddsänglar komma till dig visualisera att det händer känn att det händer att de är med dig, se hur de lägger sina händer mot ditt hjärta ett ljus bildar en sköld, inget ont kan komma till dig nu. Detta fungerar bra även till barn.
#9; det blir inte mycket till diskussion isf.
Glömde att skriva att hon måste be till den trefaldige gudinnan om att dela hennes kraft. Hylla henne
Tack för alla tips! Jag har provat att göra en saltblandning som jag hoppas kan hjälpa, om inte tänker jag råda henne att gå till någon som kan detta bättre, jag känner att jag inte har allt för mycket erfarenhet i detta området :)
Jag känner mig som den tråkigaste tanten i världen just nu, men…. …sedan finns det ju också alternativet att det är något som pågår runt om i vardagen hos din väninna som skapar stor oro och ångest ==> mardrömmar. (Mar)drömmar sägs ju vara hjärnans sätt att hantera saker som starkt upptar vårt medvetandde. I detta fall saker som hon kanske tänker mycket på alternativt en traumatisk händelse hon har upplevt. Med detta inte sagt att rening, drömfångare, kristaller etc inte hjälper. De kan nog mycket väl lindra. MEN jag känner starkt att det är viktigt att ta tag i och hitta kärnan till hennes mardrömmar också och inte bara försöka lindra symptomen! Jag kanske har jätte-fel, men från vad jag läser i ditt inlägg TS så är din vän så övertygad om att det är andar eller dylikt hon har att göra med, att hon kanske som sagt inte har tittat på den mer fysiska vardagliga biten….?
Me. Myself & My Sims
Jo testa med salt, kanske det hjälper….
…om inte så återkommer gärna med bättre information vad som händer precis
och hur allvarligt det är!?
(Gärna via p.m. om det känns bättre)
annars är det svårt att ger nån vettigt råd…..
Jag för min del behöver svar på denna frågor…
http://www.scribd.com/doc/57331828/Paranormalt-enkat-SwedishVersion?in_collection=3075376
Post skriptum
..undrar också om hon gjorde "Anden i glaset"?
Helt rätt vad du skriver!
Därför är det alltid viktigt att gör en bra diagnos!
Tycker jag!
(# Kristna..
Luke 4:18)
Ja, denna oro för andar beror på att hon och några andra jag känner gjorde anden i glaset för ett tag sen. Hon har alltid tagit detta med andar på stort allvar
…Jag tänkte nästan det!
inte att hon råkade ut att en energi följer henne nu! Hon borde svara på enkäten, så får jag se det!
Om du tycker att tråkig är samma sak som klok, så har du rätt. Själv tycker jag att dina ord var väldigt kloka. :-)
#9: du föregår med gott exempel ser jag. ditt nästa inlägg var: "..hon måste be till den trefaldige gudinnan om att dela hennes kraft. Hylla henne" LOL
Tack dennas! *rodnar*
#16 Då låter det som om det lika väl kan vara din väns oro som i sig har skapat en självuppfyllande profetia… Vad tror din vän behövs för att bli av med "anden"? Om du kan få henne att svara på det så är ni en bra bit på väg! När du frågar henne om det kanske är något annat än anden i glaset-biverkningar, hur reagerar hon då? Tror inte att någon av förslagen på rening och beskydd kan göra annat än gott oavsett vad anledningen är om så är fallet! I bästa fall blir det en placeboeffekt som får din vän att känna sig trygg, i värsta fall så kan det hålla ev. andrar borta.
Me. Myself & My Sims
Oj!…
Citat..
"Då låter det som om det lika väl kan vara din väns oro som i sig har skapat en självuppfyllande profetia"
Ska det vara en psykologiska diagnos bortom från denna möjlighet att en ande bära ansvaret för de mardrömmar..??
En psykologiska diagnos från en person som har aldrig haft en rejält kontakt med en ande? och knuffa ansvaret till en självuppfyllande profetia?
Vad menar du med det precis?
Notera att inlägg 20 inte alls utesluter anden, utan även öppnar för möjligheten att den egna oron kan ge upphov till fenomen/upplevelsen…
Ok! Jag förstår!
Jag menar, finns en ande finns också tydliga tecken för det….
….fast vid oro symtomen finns de tecken/manifestationer inte!
Jag tror att när det kommer till anden i glaset - speciellt i samband med inställningen av skräckslagen förtjusning - så är det fantasin som är ens värsta fiende. Eller till och med den mentala övergången på att göra något fysiskt konkret som kan bevisa att andevärlden finns. Många tror kanske men har ej försökt utforska det vidare, så när det kommer någon slags bekräftelse kan det vara omvändande. Det betyder inte att någonting nödvändigtvis är ont, illa eller dåligt. Bara den omställningen kan ge mardrömmar, förutom stress, hormoner och en massa annat.
Detta tror jag för att jag själv provade på det en del i tonåren och även om det var spännande hände inget dramatiskt under tiden eller efteråt.
Men det är klart chansen finns att någon faktiskt kommer igenom nån gång och hänger kvar.
Känner du till poltergeistfenomen? Det finns skolor som har tesen att de är kopplade till människor som befinner sej under stark press eller stress. Så jag är inte benägen att helt hålla med dej. Vi vet väldigt lite om vad fälten omkring oss kan ställa till med. Vi kan mycket som vi inte har en aning om.
Därmed inte sagt att det inte är andar…
Jag håller med när ni säger att det kanske inte är en ande alls utan något djupare. Själv tror jag att när det gäller att bryta förbannelser/driva bort andar handlar det till 50% om placebo.
#23 OK, för att ingen skall bli stött eller nött får jag väl lägga till: "Jag TROR….." att det finns möjligheten för att det rör sig om en självuppfyllande profetia. Jag har absolut ingen psykolog-utbildning och ber om ursäkt om det så uppfattades.
Me. Myself & My Sims
Jo..jo.. Jag har läst Dr..dr…dr …Wiseman och Persingers hypoteser och vilda fantasier!
de vända allt i fel processriktning
det är så klart…..
Citat
"människor som befinner sej under stark press eller stress."
……när man har en elak/parasitärt ande med sig att man kommer under Stress!
Tillfälligt uppstående telekinesi är en påstådda mening som är inte vetenskapligt bevisad
med andra ord finns ingen människor som kan visar samma effekt under en kontrollerat vetenskapligt försök!
Citat
"Vi vet väldigt lite om vad fälten omkring oss kan ställa till med. Vi kan mycket som vi inte har en aning om."
Vem är vi?
Jag skulle ju nästan säga vi vet väldigt mycket som vi inte tycker om att veta!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Placebo tar inte bort skuggor som vandra genom väggarna
Placebo tar inte bort ljud som hörs hur andar pratar! (EVP)
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_voice_phenomenon
Placebo tar inte bort sömnparalyser och möten med entiteterna!
http://www.youtube.com/watch?v=gaLiLPIEXV0
Placebo tar inte bort att prylar som rör sig!
Fast jag förstår att man önskar sig att det skulle vara så!
Kontaktar du andar via ouija eller anden i glaset,
så bjuder du in främmande väsen över din tröskel.
Bli man negativt drabbat efteråt så måste man skicka iväg dom igen
och stänga sig!
Ursäkta också…
…kanske min frågeställning var lite kaxig!
Joggan, jag tycker din stil börjar bli lite väl mästrande mot Bara Anna, hon är inte direkt blöt bakom örona;-)
Jajamän rätt har du!
känslig punkt hos mig!
Jag lugnar när mig nu…
Tack!
Hoppas du gör detsamma när jag är i gasen och att jag tar det lika bra som du;-)
#14 Helt klart vettigt!
Kom inte att tänka på det bara pågrund av att jag varit med om att det spelade ingen roll vad för logiskt vi gjorde, det gick inte att bli väck. Uteslutningsförmågan där lede till andra metoder som gjorde att de lugnade sig.
Så ja. Helt klart vettigt. Om annat tänker jag att om man bestämmer att kristallen man väljer SKA hjälpa mot det och man verkligen tror det hjälper, brukar det oftast göra det. Headology ;P
________
#25 Sådant har jag sett i action och det är relativt obegagligt och personen är oftast inte medveten om det heller. Det kan vara knepigt att komma på vad man skall göra åt det.
Även varit med om negativt kölvatten som agera på mig nästan likadant. Delade en lägenhet och personen jag delade med mådde inte speciellt bra och allt den negativa energin skrapade in på mig och jag fick just mardrömmar och även blockering. Jag kunde inte meditera utan att få väldigt underliga bilder framför mig. Så som arga gorillor… Sen när tänker jag på det liksom? Aldrig. Saker som hoppade på mig, döda personer jag inte kände osv. Blev rakt i ansiktet och otrevligt. Likadant att luckor och liknande öppnades när personen var hemma. Det slutade tvärt när jag flyttade.
_______
Jag tror att IBLAND är tron på att det fungerar lika starkt som den faktiska kraften som är i rörelse. Det beror på. Föremål kan ha kraften i sig eller ge oss kraften att överkomma vad vi nu behöver/vill/ska/önskar.
Minns så starkt när jag var 8 och bestämde att ett halsband gjorde att jag sprang fortare och orkade mer. Visst gjorde det ju det också. Vilket tom syntes på sprint tider vid gympan, underhållande nog. Så ja.. Frågan är ju då om det var jag eller smycket. Jag väljer att tro att det är lite av allt :)
Mot mardrömmar brukar jag lägga rölleka i en tygpåse under kudden. Har hjälpt både mig och barnen (fast de inte alltid känt till påsen.) Kan även kompletteras med humle och Lavendel.
Gör hellre fel än inget alls.