Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2888 ggr
HelenMurelius
0

Huvudvärk efter rening?

Hejsan Jag är ny på det här forumet jag har en fråga, Jag undrar om det är vanligt att man kan få huvudvärk och känner sig jätte trött efter att ha försökt rena hemmet från negativ energi med hjälp av salvia? Jag gjorde det och det kändes som att all energi försvann från mig istället, vad gjorde jag för fel? Med vänlig hälsning, Helen

Joggan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…låt mig gissa ..

du öppnade inte fönstret och dörren medan eller efter!?

http://www.amazon.com/Sacred-Sage-How-It-Heals/dp/0964022907

HelenMurelius
0

Hej Jo jag hade alla fönster och dörrar öppna under tiden och en stund efter, vad tänkte du på?

Joggan
0

…nej tänkte inte något speciellt!

…har bara hört att folk hade huvudvärk p.g.a. dom glömde att öppna.. annars är det kanske en tecken att energin kan eller vill inte släppa …eller? vad tror du? vad säga din känsla?

HelenMurelius
0

Hej Aha okej du tänkte så ja det är ju en ganska stark lukt, jag får testa att ha fönstren mer öppna nästa gång och se om det blir någon skillnad:) Ska det vara såpass mkt luft att det blir drag genom hela lägenheten? Detta var första gången jag gjorde detta, därför jag undrade om de var vanligt:) .. Men hur vet jag att hemmet är renat från negativ energi? Tacksam för svar Med vänlig hälsning, Helen

[stass]
2

Kan det sitta i annat? Jag tänker att rökelse förutom att bära böner, stärka etc påverkar det mentala intellektet samt fyller luften med sina små partiklar av växten - som har en slags inneboende kraft i sig.

Medan vatten påverkar mer det känslomässiga.

Kanske kan du kombinera flera metoder. Stänka/torka av med saltvatten, röka ut med salvia och så brukar "måla" kors i dörröppningar, speglar och fönster med ett brinnande ljus.

Annars kan en rening vara både energikrävande och lite tömmande, en personlig rening kan upplevas ganska torbulent ibland, men det borde kännas "lätt" i utrymmet efteråt.

dennas
2

# 4

Huvudvärken skulle kunna komma av att du kanske koncentrerade dej starkt. Kan det varit så?

Som svar på din fråga så ställer jag en motfråga: hur visste du att det fanns negativ energi som behövde renas bort?

Joggan
1

#4…nej tänkte inte p.g.a. stark lukt
tänkte när man inte öppna fönstret så kan energin inte förflytta sig ut
och många glömmer det att öppna ordentligt.

Man/jag känna skillnaden oftast i  i atmosfären
i huset …
före tungt efter rensning lätt
före iakttagen efter rensning fri
före trött efter rensning  piggare..
osv..osv..

Har hänt någonting speciellt i huset?

HelenMurelius
1

Hej igen Jag var nog ganska koncentrerad ja, så det kan hända att jag spände mig len del eftersom det var första gången:) Anledningen till varför jag ville rena lägenheten är för att jag har känt mig så energilös och trött så fort jag kommer in i lägenheten och trött, orkar inte ta tag i saker, vilket jag annars brukar göra och min sambo har ofta huvudvärk i ett av rummen. Det var mkt negativa saker som hände oss precis innan vi flyttade in i lägenheten och det var en del negativa saker kvar efter att vi flyttat in med skade djur mm och jag har varit sjuk mkt ofta sen vi flyttade hit! Så jag misstänker att det finns en del negativ energi här… sedan började jag jag söka på internet och så hittade jag en sida där det stod om negativa energier och då tänkte jag att det kan ju inte skada att testa:) försökte även göra en rening av mig själv och min sambo, men han hade bråttom i väg så jag misstänker att det inte fungerade på honom, men vem vet:) hon i butiken där jag köpte salvian sa att jag kunde rena mig själv genom att göra cirklar runt mig själv så det gjorde jag..men jag vet inte om det fungerade, känner man det direkt? Hälsningar helen

dennas
1

Det har hänt mej att jag har fått ont i huvudet när jag "har tagit i" lite för mycket. Känns rätt konstigt som om värken sugs in i huvudet, som huvudet vore ett slags svart hål.

Tänker att en känslighet du använde, när du kände av det negativa, försök att hitta tillbaka till samma känsla och sondera. Finns det negativa kvar?

Jag har aldrig renat med salvia, men väl med fjädrar, kristaller och guidade meditationer. Ibland verkar det med en gång, och då känns det! Annars händer det att det tar längre tid, och då känner man inte av det på samma vis, utan upptäcker plötsligt att det onda har försvunnit.

Bara Anna
2

När jag har utfört ritual/magi i grupp eller ensam så har jag alltid fått lära mig att det är viktigt att inte dra energin från mig själv utan från omgivningen. Du skall om möjligt bara vara en ledare som leder energin (eller leder bort energin i detta fall). Och framför allt se till att jorda dig själv ordentligt efteråt. Kan det vara så att du missade att jorda? Så att rester av negativ energi finns kvar inne i dig och som du behöver låta jorden ta hand om? Det kan ju också vara så banalt att du är extra känslig för dofter? För viss doftar och ryker salvia ganska bra? Min sambo är doftkänslig och brukar få huvudvärk på stört när det doftar för starkt av något i omgivningen.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

HelenMurelius
0

Hej igen # 9 jag tror att jag lyckades minska den negativa energin i lägenheten i alla fall, min sambo säger att han tycker att det känns bättre i lägenheten. Jag tycker jag känner mig lite lugnare och piggare i lägenheten än förut, men helt borta är inte den negativa energin, dock har jag börjat drömma mardrömmar istället, kan negativ energi påverka drömmar? Eller är det långsökt? Eller så beror det på stress eller en kombination.. Jag vet inte.. Det kanske krävs att jag gör en rening fler gånger för att få bort det helt? Hur ofta brukar ni rena era hem? # 10 oj ja det missade jag totalt, vad innebär det att jorda mig själv? Och hur gör jag för att jorda mig själv? Ja det kan ju vara möjligt! Ja salvian tyckte jag hade en stark doft och den rök en del, det som var lite konstigt var att jag tyckte det var lite svårt att få fyr på salvan.. Den ska ju inte brinna utan glöda lite och ryka, men i början släcktes den hela tiden så jag fick tända om den och på slutet så var det istället tvärtom svårt att släcka den, märkligt:)