Nyfiken & fundersam.....
Hej, Har lite frågor & funderingar kring magi…… Jag är absolut ingen skeptiker, utan bara rent nyfiken. Ni som är kunniga & utövar olika sorters magi, brukar det fungera? Vet ni ungefär hur ofta er magi har gett det utfall ni önskat? Har tex. förstått att det finns många, som av etiska skäl inte förespråkar kärleksmagi, men vet ni om det brukar fungera? Tacksam för svar & åsikter från er som är kunniga och insatta.
Om man är fokuserad funkar det alltid. Jag har inte haft behov av kärleksmagi, men man kan använda magi på olika sätt. Om man inte vill tvinga kan man locka till sig.
Gör hellre fel än inget alls.
Jag tycker det fungerar ganska ofta. Inte precis alla gånger kanske men näst intill (med en tidsram på ca 6månader)Som Anna här ovan skrev har det en hel del att göra med fokus och likaså förfarande. Men också en "bra" analys av vad man bör göra och inte.
skogsbergs-anna & stass, Tack för era svar!!! WOW, vad häftigt att det i stort sätt brukar fungera. Jag fick för mig att det kanske var något som fungerade ibland. Hur lång tid har det tagit för er att öva upp er? Fungerade magin mer sällan i början? Hoppas ni inte tycker jag är tjatig med mina frågor, men är verkligen intresserad, imponerad & helt novis vad gäller magi.
För mig har det alltid fungerat, men inte alltid som jag tänkt mig. För mig har det mer handlat om att tygla och lära mig använda något jag alltid haft så att det arbetar för mig istället för mot. Jag lär mig ännu.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Bappho, OJ så då kan man alltså vara född med gåvan att kunna påverka & utföra magi. Ja, att utveckla sig & lära tillhör väl hela livet, oavsett vad det gäller. Men måste vara otroligt häftigt att vara född med en sådan gåva, bara man lyckas förvalta den på ett bra sätt :-). Önskar dig allt gott & lycka till i ditt fortsatta lärande!!! Tack snälla för att du delade med dig lite av din erfarenhet
Puttar upp lite, är nyfiken på om det är fler som brukar lyckas bra med sin magi ? Dela gärna med er konkreta exempel som blivit lyckade :-) Eller det kanske är något man inte delar med andra, utan håller för sig själv? Som sagt, jag är helt novis, men väldigt nyfiken på hur det kan fungera. Menar absolut inte att trampa någon på tårna med min frågvishet !!!
Av ren nyfikenhet, är du intresserad av olyckliga exempel också?
#7 Egentligen inte, utan mer bara nyfiken på det som fungerat & hur ofta det brukar fungera…..tänker att misslyckas gör vi väl med allt i livet mellan varven, men brukar mer fokusera på det som är bra.
Men vill du hellre dela med dig av misslyckade exempel så tar jag gärna del av det också :-)
Jag upplever att jag nästan alltid får något resultat. sedan att det resultatet, speciellt när man var nybörjare, inte alltid blev det man hoppats på eller trott det handlar nog mycket om att öva upp fokus, koncentration och lära sig att "sikta rätt" med hjälp av rätt verktyg.
Det här med kärleksmagi är ju som sagt ganska omdiskuterat. Men enligt min egen erfarenhet så är det väldigt ofta sådan magi lyckas (om än kanske inte som man tänkt sig). Jag tror det har att göra med att man redan från början har väldigt stark energi så att det är lätt även för nybörjare att kanalisera den. Bara känslan av att vara kär eller att älska någon är ju så enormt kraftfull, det finns oerhört mycket magi och energi bara i grunden.
Samma sak gäller ofta förbannelser eller liknande som uttalas i ilska eller hat. det bor lika mycket energi i de känslorna. Vilket gör det enklare att se resultat än om man tex försöker använda magi för att blommorna i rabatten ska växa bättre.
Det innebär inte att jag förespråkar vare sig kärleksmagi eller förbannelser. Absolut inte om man är nybörjare. För det är även de grenarna av magi där saker kan gå riktigt fel och konsekvenserna är riktigt stora.
# 9 Tack så mycket LinaLj för ditt långa, intressanta & kloka svar!!!
Så tacksam för att ni vill dela med er av era åsikter, kunskaper & erfarenheter. Spännande att få ta del av, tycker jag :-)
Så kallad "magi" är betydligt mer komplicerat än att blanda ihop en massa örter, sticka nålar i saker och bla bla bla. För mig är magi något väldigt äkta, och ja, det fungerar. Anledningen till att det fungerar finns det dock astråkiga ord för, "placeboeffekten", bland annat. Jag kanske är en slav av denna s.k effekt som uppstår, men än sen? Det fungerar! (För mig) Och dessutom så skulle jag säga att det är där någonstans i den tråkiga psykologin som självaste magin ligger. Tankekraft, kanske? :)