Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 1655 ggr
InkaAthilea
0

Tips mottages. :)

Jag och några härliga väninnor har börjat träffas lite då och då för så kallad häxträff där vi alla ska dela med oss av något häxigt. Vi har haft avslappning med målning efteråt, laddat en påse med frön med en önskan, en tjej har spått, vi har haft boktips m.m vi ska snart ha en träff igen och eftersom vi alla ska ha nån punkt på våra träffar och jag inte riktigt vet vad jag ska göra så undrar jag om ni har något tips på övning, nåt kreativt eller nåt allmänt häxigt? :-D

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

iMrtin
3

Köp X antal häxkvastar och smörj in dem med olivolja. Sen har ni en tävling där den som flyger iväg först vinner.

EBEB
7

#! Är det något du själv brukar göra? Smörja in och leka med kvastskaft?

Ceriadwen
7

Några tips: -Vägledda meditationer -Skriv tillsammans! Böner, åkallningar, riktningsinkallningar etc. -Tillverka magiska redskap och invig dem tillsammans -Lär er om vanliga och ovanliga sätt att spå -Träna energiövningar tillsammans (t.ex. att projicera energi mellan er, fram och tillbaka, grundning etc) -Fokusera på ett element åt gången (eller under flera gånger) -Dela med er av rituella erfarenheter. Formulera och utför enklare ritualer tillsammans

InkaAthilea
1

#3 vad många fina tips! Tack! :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Jinaum
2

Jag sitter i en liknande grupp med vänninor.
Vi har pratat om att göra rökelser tillsammans och ska köpa in ingredienser, vi ska också stöpa ljus för att få rätt storlek och färger som vi vill ha dem.
Vi ska utföra ritualer och göra besvärjelser ihop med. Vi tränar tarot på varandra så vi lär oss. Vi fikar och pratar om olika magiska recept, hur vi önskar vår örtagård ska vara och letar fram information om olika örter. Vad vi vill ha för redskap och tipsar varandra om saker som man önskar. Häromdagen fann jag en mycket passande aromalampa till ena vänninan.
Vi kollar sidor på nätet ihop och diskuterar innehållet vilket är givande. Delar med oss av erfarenheter. Vi åker även på shoppingturer då vi bor så bra till att vi kan åka till Borås och Göteborg. Sker även en hel del fönstershopping via nätet.

Vi går även till second hand för å hitta saker. Hitta min älskade renings skål där tex!

Men våra träffar är inte alltid.. bestämda som så. Vi liksom bara.. 

1: Vill ni träffas?
2:Svar ja!
1:När?
2: NU
3: Jag har hittat något skit kul!

Typ… Vi är väldigt flexibla som så. Nu det senaste har vi pysslat runt för Imbolc (wiccansk högtid) då en vill väldigt gärna göra ritualer och resten har inte provat och vill därför göra det samt att det blir spells i sammanband med det vilket vi alla är med på.

Jag skulle vilja någon gång träna på med min grupp att ha kort med olika symboler på och försöka förnimma vad som är på kortet och se hur många rätt och fel jag för. För det ska tydligen vara en superbra övning.

Nu någon dag ska vi även rena en lägenheten från dålig energi, jag ska få göra aura healing.

Du kan ju alltid kolla på tex beccus efter inspiration och ta med något pyssel eller diskusions ämne?

iMrtin
1

#2: jag är man och håller inte på med häxkonster. Men jag har fantasi för det. 😉

scheindel
12

#6 fast det är ju inte det som är poängen. poängen är att du uttrycker dig nedsättande. en medlem på forumet ställer en uppriktig fråga och du svarar som om det hela var ett idiotiskt skämt.

du finns runt om på iFokus under en hel uppsjö av alias och när du inte direkt förlöjligar andras andlighet som här, så gör du inlägg som hela tiden fokuserar på det negaitva med häxkonst, medialitet etc eller förhärligar kristendomen. t ex frågar du om folk som håller på med andlig utveckling inte är rädda för att råka ut för demoner, du frågar efter mediers negativa upplevelser (men utan att någonsin fråga vad som är positivt med häxkonst eller medialitet) och om andra religioners straff för häxkonst. på wicca-forumet pratar du om frälsning och treenighet som är kocept som inte finns inom wicca i den betydelsen du avser och när en medlem frågar hur vi andra ska fira imbolc svarar du att för dig är det en dag som alla andra och att du troligen ska läsa bibeln.

med dina olika alias gör du påståenden eller frågor och svarar dig själv eller ger dina egna påståenden stöd. ser man på dina samtliga inlägg runt om på iFokus blir det helt uppenbart att du inte är här för att få information eller diskutera. du är här för att försöka få folk att lämna den livsfilosofi de har nu genom patetiska försök till skrämselpropaganda och övertalning och nu tydligen också genom ren och skär förolämpning. du är här för att försöka omvända oss och det börjar bli ganska tröttsamt.

Bara Anna
2

Beroende på hur ofta ni träffas någon form av meditations-serie kanske? En guidad meditation som följer ett visst tema lver året/veckorna. Högtider, Gudinnans olika firmer, elementen. Något som varar längre än en session.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

skogsbergs-anna
2

Lite som en bokcirkel, att man får en hemuppgift tex att alla läser lite i en bok eller övar vidare på det ni gått igenom på träffen till nästa gång och så har man gemensam utvärdering.

Gör hellre fel än inget alls.

InkaAthilea
2

#5 Vad kul med pyssel, tack för de fina tipsen! beccus var nytt för mig. hann bara kolla lite snabbt nu men verkar vara bra och intressant! :)

#8 Jaa… :) meditationer är bra. Skulle kanske ta och knopa ihop nåt. Fina ideer! Tack.

#9 Det är en mycket bra idé, speciellt för mig som tycker om att läsa. :)

Tack Alla för era tankar och tips! :)

Jinaum
1

#10 Beccus var i den ände jag började i. Det finns lite smått och gott överlag på den sidan. Det är många gånger jag liksom startar där osså hittat någon intressant och läst vidare på andra ställen.