Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 2380 ggr
[Älskamig]
0

Mot magsjuka?

Det låter dumt, men ni 'häxor' har kanske enkla tips på vad man kan göra för att motstå magsjuka? Eller åtminstone försöka motstå den.. 

Går magsjuka i min familj, och har just nu inte tid att bli sjuk, trots att det är en smitta som är svår att undgå. 
Käkat en drös med pepparkorn och hoppas att det hjälper lite. Men något mer?

Evelina!
3

Har ni dubbla toaletter i huset, se till att de sjuka håller sig på ena och du på andra.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[Älskamig]
0

#1: Nej, finns bara en toalett :c Vi bor i en 3a, så inte alls lätt att försöka undvika… Den magsjuke sover på bäddsoffa i vardagsrummet. :/

dennas
1

Tvätta händer noga, 30 sekunder. Tvål och vatten är det bästa ur både rengörande och bakteriedödande perspektiv. Rengöra toalett och dörrhandtag. Sistnämnda kan man sprita.

[Älskamig]
0

#3: Tack. Nu har jag spritat toaletthandtaget och mitt handtag (de handtag som används mest) . Åter många tack för tipsen..

Säger peppar peppar! Druckit lite blåbärssoppa, eftersom att det innehåller levande bakteriekultur 8)

Bappho
3

Anledningen till att man äter pepparkorn vid magsjuka är faktiskt från början magisk och de flesta bedyrar att det är effektivt! :-D

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax