Anden
En ande kontaktade mig här om dagen.
Upplevelse( Jag besöker personens grav, känner att det sticker i fingrarna brevid mig i bilen på väghem. När ja kommer hem känner både jag och min mor ( vi båda är ljusbarn ) att det stank ruttet kött alltså verkligen stank!
Efter några minuter börjar jag prata om personen som dog(tog livet av sig) Vi pratade om personen ett bra tag, sen började jag svamla, och ställer mig upp och säger "mamma det är något som känns fel" sen faller ja på golvet och stor gråter jätte högt och håller mig på hjärtat. Och säger" så här kände han" det är en stickande känsla i armarna och händerna. Min mamma tittade på mig och grät hon kännde också smärta. Jag tror personen ville beskriva för mig hur han kände varför han tog sitt liv.
Är detta en förmåga ja borde utveckla? Att kunna ha kontakt med en ande. Kan man be anden om hjälp om man har en riktigt jobbigt,tragiskt liv? Hjälp om vägledning, eller att bli lycklig.
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, men jag undrar vad ett ljusbarn är för någonting?

En fråga för övernaturligt.ifokus tror jag, där lär du få mer respons :) lycka till

För det första vill jag ge mitt djupa deltagande till din sorg, my condoleances! Att förlora någon genom självmord är fruktansvärt jobbigt och ger upphov till en mängd funderingar och känslor.
Du skriver "Kan man be anden om hjälp om man har en riktigt jobbigt,tragiskt liv? Hjälp om vägledning, eller att bli lycklig."
Mitt svar är att andar, väsen, varelser m.fl har alla sina egna agendor och jag råder dig att istället tala med din familj och vänner om hur du känner och mår. Kanske prata med en kurator om du inte kan prata med de som står dig närmast. Det kan vara fantastiskt befriande att samtala med någon som inte känner en och som inte har ngn förutfattad mening om hur just du borde reagera. Det är bara du som kan förändra ditt liv. Andar kan inte göra dig lycklig, bara DU kan göra dig lycklig!
Du frågar "Är detta en förmåga ja borde utveckla?"
Mitt svar är en fråga tillbaka till dig; Är detta något DU vill utveckla? Vill du göra det så gör det! Vill du inte göra det behöver du inte det.
Om du vill ha kontakt med en hjälpande död, vänd dig först och främst till någon i din egen släkt, någon du haft god kontakt med och som vill dig gott.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Citat
"Kan man be anden om hjälp om man har en riktigt jobbigt,tragiskt liv? Hjälp om vägledning, eller att bli lycklig."
Absolut inte !
..om du fråga mig!
dom flesta andar sitter fast i purgatorium och behöver själv hjälp
dom bete sig parasitär!
riktar dig bättre till din guide (Messenger) ….gud eller änglarna
om du behöver hjälp!
"stank ruttet kött"
…ingen bra tecken!!
Joggan.
Vad menar du med "…ingen bra tecken!!"
Vill gärna att du skulle berätta lite mer hur du tänker eftersom jag själv har en mycket bra och fin upplevelse av "ruttet kött".
Det gällde en nyligen begraven människa som kom och hälsade på. Jag upplevde då att den (stanken) var enbart ett klartecken av den döda göra sig "känd", att det var just han.

Jag måste hålla med Joggan här. Jag förstår att det inte är det du vill höra då du säkert önskar stöd från den du saknar. Jag kan bara tala utifrån min egen världsbild och erfarenhet:
Det är skillnad på de vi kallar spöken och andar. Spöke kallar jag de som inte gått över till "andra sidan" och som Joggan skriver, befinner sig i ett mellanstadium, och behöver hjälp att komma vidare. De kan orsaka en hel del besvär och är oftast inte intresserade av eller ens förmögna att hjälpa till.
En ande är däremot någon som gått bort och befinner sig där de ska vara, eller någon som inte ens varit född. De är inte vilse på så vis som ett spöke. En ande skulle kunna hjälpa och guida dig. Vi har alla hjälpandar runt oss, så det gäller bara att öppna sig för kontakten med dem. Kanske du kan be dem hjälpa dig vän hitta rätta vägen hem till andra sidan?
En varelse som kommer med lukt av ruttet kött och förmedlar sorg och smärta till dig när du redan har det jobbigt låter inte som en ande i mina öron men jag är inte allvetande.
#6 ..om du vill…
"ruttet kött" är en tecken för demoniska närvaro
man ska akta sig!
därmed menar jag inte att den avlidne är en demon
men möjligtvis detta vad som följer honom.
Att tyder "ruttet kött" som en döde som visar sig
är långt bort från min förståelse!
Vist få man tror och göra vad man vill, oavsedd konsekvenserna!
Post skriptum…
Förhoppningsvis får man inte skrivförbjud här för "demonsnack"
som i den naiva grannforum övernaturligt iFokus!
Tack Joggan, förstår precis hur du tänker.
Jag förresten uttryckte mig lite slarvigt när jag sa att jag haft en bra och fin upplevelse av "ruttet kött". Det jag menade var "gravlukt", lukt av jord. Om detta nu skulle göra saken bättre…😃
Men upplevelsen var enbart fin och tröstande och inte alls skrämmande! Han ville bara visa att han lever. Men han ville med denna lukt endast markera sin person. Han kanske trodde jag är inte tillräckligt smart att fatta vem det handlar om…😕
Okej tack för era svar!
Ni vet inga andra tips? Att kontakta min skyddsängel, skulle verkligen behöva han/hon nu:(
Okej tack för era svar!
Ni vet inga andra tips? Att kontakta min skyddsängel, skulle verkligen behöva han/hon nu:(
Och sen VILL ja utveckla det med att jag har förmågan att andar kan ta kontakt med mig, men ja är så oerfaren så jag vet inte hur ja ska ta mig till. Jag skulle vilja hjälpa min vän till ljuset, det verkar som han ej har gjort det.
@nejja
Det minsta vad du måste göra är en utbildning,
t.ex.
http://www.creativexperiences.com/svenska/start/
….att går så där i kontakt med en ande är jätte farligt!
Jag hoppas att du förstå det!
Häls/Joggan

Ja, det är bra att gå en utbildning hos någon som kan det här.
Terrys utbildningar är säkert jättebra för den som har råd, men det är det dessvärre inte många som har. Jag skulle kunna kolla upp lite fler utbildningar om du vill, i så fall kan du skicka mig ett Pm med vilken del av Sverige som du kan ta dig till.
Det finns även många böcker som kan guida dig, släng in frågan om böcker & kurser för att lära sig ta kontakt med skyddsänglar och andra andliga guider, på övernaturligt.ifokus eller andligutveckling.ifokus. Där finns det nog många som sitter på svar.
Med skyddsängel så menas säkert Den heliga anden. Den kan du få som gåva av Gud för att du tror på Jesu återuppståndelse. Han är jättesnäll.

#15 vem skulle mena den heliga anden? Jag vet ingen som skulle mena det när de talar om skyddsänglar….inte ens de kristna menar det eftersom änglarna räknas som signa egna varelser.