Häxor iFokus

Häxor

Etikett: i-häxans-trädgård
Läst 1704 ggr
Bjornen
0

Öppn trädgård bland häxväxter

Fredag 13/7 , Lördag 14/7 och söndag 15/7 håller jag öppen trädgård bland mina drygt 3000 olika växter i visningsträdgården. Där finns drygt 400 olika gammaldags växter, många häxväxter och andra magiska växter som idag är mer eller mindre kända. Där samsas ovanliga vilda växter med olika exotiska växter. De flesta växter har jag mycket information om och kan berätta hur mycket som helst.

Jag bor i Klockarnäs Enviken (3 mil norr om Falun) Under de öppna trädgårdsdagarna kan det bli mycket folk och är extra intresserad kan andra tider också ordnas efter överenskommelse för större eller mindre grupper samt enskilda. Trädgården är öppen alla dagar under sommarhalvåret men guidningar görs bara om tid och möjlighet finns. För säker guidning rekommenderas bokning men även spontana besök kan få guidningar.

Leder gärna kurser och håller föreläsningar i olika botaniska-, trädgårds-, kulturhistoriska- och släktforskarämnen.

Försäljning sker av många växter som normalt inte finns i handeln. Björn Engström Klockarnäs Enviken tel. 0246-23165 epost bjorn.en@telia.com

isnornin
0

OH så spännande!!! Jag ska försöka komma och ta en titt i sommar!!!!!

MVH Isnornin

Florian
0

Låter mycket trevligt! Ska föröska komma förbi!

YvonneW
0

Inte så långt härifrån. Vi har semester och skall försöka komma dit. Jättefint utflyktsmål. Hör av mig.

Martina-b
0

låter spännande!

Bjornen
0

En påminnelse.

Stravaganza
0

Låter trevligt. Förvånad

Lindbygarden
0

Oj! Hade jag bott närmare dig så hade jag kommit! Såg nu att det var i juni du skrev tråden.. hoppas det har gått bra!

kommer nog ta kontakt med dig lite längre fram Björn då vi har köpt oss en mkt mkt gammal trädgård som vi hoppas kunna få odla nytt i.