Är en Varulv välkommen?
Hej!
Som några av er redan vet så är jag Hybrid av Varulv & Vampyr,
(Föredrar att kalla mig Varulv, Då det är de jag är mest)
Och alltså, Jag behöver någonstans att få hjälp/skriva av mig emellan åt. Har kollat runt lite på iFokus och tycker att HiF verkar som det bästa stället för mig att skriva på.
Men, Vad tycker ni om det?
Är det okej att jag, som är Varulv & Vampyr, skriver på ett Häx-forum? Vad tycker egentligen ni Häxor om oss Varulvar/Vampyrer?
19/1 -14: Tillägg av moderator:
Det här är ett forum om häxkonst och häxor. Vampyrer och varulvar står utanför ämnet och det börjar bli ett problem att ämnet tas upp gång på gång.
Vill ni diskutera varulvar och vampyrer så vill vi, Sajtvärd och moderator, att ämnet från och med nu diskuteras ur ett (globalt/internationellt!) folktro-/historiskt perspektiv och/eller med tydlig anknytning till häxor och häxkonst.
Diskussioner kring varulvarnas och vampyrernas varande och icke varande är inte ett ämne knutet till häxkonst och därmed inte ett ämne för det här forumet. Hybrider är det inte heller. Punkt slut.
Taket här på forumet är högt och vi stänger inte av medlemmar eller trådar som inte direkt strider mot iFokus regler eller Svea Rikes lagar, det håller vi väldigt hårt på. Men det är tydligt att majoriteten av medlemmarna inte vill ha de här diskussionerna här, och därför blir tonen tråkigt hård i dessa trådar. Det är inte kul, för någon.
Nu sätter vi ner foten: I det här forumet diskuterar vi häxor, inte vampyrer och varulvar.
Vill ni prata om varulvar och vampyrer, speciellt Hollywood-inspirerade sådana, så får ni göra det på ett annat forum.
Månväsen i Fokus är ett bra forum för er som vill diskutera varulvar och vampyrer. Där är ämnet relevant och omtyckt! Där kommer diskussionen bli trevligare. Gå dit!
/Moderator
Jag känner att vi emellanåt är mer mänskliga än häxliga, så för min del ser jag inga problem. Eller ska jag säga mer medmänskliga…
Vi kommer förmodligen inte alltid att kunna fungera som kunskapsbank, men om du nöjer dej med bollplank så tror jag nog att du kan finna många mycket kloka såna…
Alla som skriver här identifierar sig inte som häxor och för min del är alla välkommna. Så välkommen!
Välkommen, hoppas att du ska trivas.
Gör hellre fel än inget alls.
Välkommen anonym :-)
Tack så jätte mycket allihop! :) #1 jag nöjer mig med bollplank, Så får ni hjälpa med de ni kan/vill :)
välkomen!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Välkommen välkommen! Jag har en kompis som själv säger sig vara vampyr, :)
Hej Anonym! Menar du varulv-vampyrhybrid som lilla Renesmee i Twilight? Tyvärr är Twilight min enda (tvivelaktiga!) källa för vampyr-varulvhybrider;-) Är detta symboliskt eller kroppsligt för dig? Eller både och? Jag skulle vilja förstå mig bättre på vad du är. Häxornas vara och icke-vara diskuteras ju flitigt här, vore roligt att få lära mer om din sort.
#0 Det skulle vara intressant att höra mer om dig! Varmt välkommen hit! :)
#9 Renesmee är väl ändå bara Vampyr? hahah, Nej, Det är inte som i film ;)
Hittills har jag endast märkt av en Fysisk sak, Annars är allt bara Psykiskt. Det började med att jag fick en känsla av att jag var Hybrid, Sen uppstod saker som fick mig övertygad om att den där känslan var äkta/sann.
#10 Tack så mycket! Jag kommer försöka göra inlägg då jag har tid för det, Och ifall det uppstår fler saker som jag skulle vela bolla om. Så det är bara att hålla utkik! :)

Renesmee är vampyr/människohybrid, se: http://twilightsaga.wikia.com/wiki/Renesmee_Cullen
#11&12 Ni har så rätt, självklart är hon det:-) Jag hade huvudet fullt av varulvar när jag skrev mitt inlägg, tänkte på den där präglingen mellan Jacob och Renesmee;-D Jösses hur barnen ställer till det i ens liv, var tvungen att läsa alla Twilight-böckerna för att veta om de var lämplig läsning i barnens ålder. Nu har jag två vampyrälskare här hemma, de ska bli vampyrer själva och bita mamma och pappa också innan vi blir för gamla så att vi kan alltid vara ihop och ingen behöver dö… Utan tvekan väcker böckerna intressanta frågor!

Borde väl kanske vara så att Anonym. inte bara är Varulv/Vampyr utan Människo/Vampyr/Varulvhybrid? Eller?
#14 En (t.ex) varulv är ett djur i mänsklig form :)
Det är som mörkhyade, Dom är väl inte hybrid mellan mörkhyat och människa?
Eller svenskar, Dom är inte hybrid mellan svensk och människa.
En varulv/vampyr är på sätt och vis redan en människa :)
Vi utvecklas från människa, Alltså är vi från början som alla andra, människor.

Googlade lite och kom fram till att hybrid är någon/något som är korsat mellan 2 olika arter.
Så då bör Anonyms föräldrar vara en varulv och en vampyr och Anonym inte själv blivit biten/förändrad, utan född varulv/vampyr. Stämmer det? Vet att du inte vill skriva så mycket om detta publikt, så du får välja huruvida du vill svara eller inte. 🙂
#16 Det har ingenting med gener att göra, Mina föräldrar är som vilka andra föräldrar som helst, Dom vet heller ingenting om det här.
Jag är född Hybrid, Tror inte att man kan bli förvandlad av ett bett eller så.
Det är svårt att förklara, Men jag är född Hybrid men har bara varit Hybrid i ca 1 år, Som sagt, Väldigt svårt att förklara..

Ok, jag tänker lite så här då, att ordet hybraid har väl allt att göra med genetik. Så hur definierar du ordet hybrid då?
Jag förstår att du tycker att det är svårt att förklara, men jag är nyfiken och vill förstå. Kanske även du får större förståelse för dig själv genom att sätta ord på det som är Du? Och som jag också skrev, välj själv om du vill svara, jag kommer inte fortsätta fråga (om just det här då 😉kanske om annat nångång) om du väljer att inte svara mig! 👍
#18 Det är lugnt, Fråga på du. Jag svarar i PM istället ifall de skulle vara något som jag inte vill skriva här. Hur som helst så använder jag ordet 'Hybrid' bara för att jag inte vet vad jag ska kalla det annars :p Jag säger Hybrid för att jag är både Varulv & Vampyr, Inte bara det ena. Men jag skulle gärna vela ha ett annat namn på de :p
Tycker det är kul i bland att sätta ihop namn 😉
Vad sägs om- VarVam eller VamVar 🙂 UlvVam el Ulvpyr 🙂 kanske PyrUlv…….
Nja… det blev nog inte så bra 😎 😉
Rent språkmässigt finns inget hinder att säga att du är en hybrid mellan vampyr och varulv.
#20 Hahah, Ja! Något sånt skulle nog vara bättre tror jag ;)
#21 Näe, Men skulle helst vela ha något som kopplade samman med Varulv & Vampyr på en gång. För jag kan ju inte direkt säga att jag är Hybrid, Ingen vet ju vad jag menar med det ändå :p
Jag skulle vela sätta ett namn på det istället för jag är "Hybrid med Varulv & Vampyr" ett enkelt, kort, ord borde det finnas.
Hej. jag är besatt av varulvar. och jag vill själv bli en varulv. men är du en varulv/vampyr för du kan hjälpa mig.
gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
#23 Ja, Det är jag. Men jag tror inte att du vill vara en Varulv. Det skulle dessutom betyda att du kommer ha en Alfa, Eftersom du inte är född som Varulv, Och det tror jag inte du vill.
#24 Kan du vara alfan? förlåt för sena svaret.
gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Tycker det är helt ok.
När jag var mindre fantiserade jag ihop en sådan hybrid. Jag kallade rasen Viemvs. Korsning mellan varulv och vampyr med magisk kunskap. Tror jag kanske har en skiss kvar. Annars kanske jag kan göra en ny.. hmm..
Tänkte vara att tanken på att någon annan tänkt åt de hållen kanske skulle kännas bra, om annat lustig hur en 13-årig hjärna kan drifta iväg ^^