Vi unga häxor och wiccaner...
(Jag postade detta även på wicca iFokus)
Pubmoots och covens finns här och där, och alla där är mer eller mindre 30+
De flesta ställena har åldersgräns så man som ung inte ens kan gå in på, och dessutom är det på kvällarna så vägen dit och hem kan bli problematisk. De som väl kommer dit kanske diskuterar saker man inte än blivit intresserad av.
Jag är så himla sugen på att starta en liten grupp med unga wiccaner och häxor som, likt pubmoots, träffas någon stans i Skåne (Lund/Malmö området) i andra miljöer. Kanske en lördagseftermiddag med picknik i Lunds stadspark? Eller kanske på nåt café i Malmö?
Är någon annan i 15-20årsåldern som känner som jag? :)
När jag var ung, en gång i arla urtid, ordnade jag ett litet cafémot. Även gamlingar hade varit välkomna dit. Fast det är klart, redan då jag var ung, var jag så gammal att jag kom in på de flesta lokaler, men det är bra mycket lättare att höra vad folk säger på café jämfört med pub:en.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#1 Ja, "gamlingar" är ju såklart också välkomna😉 men tänkte ha något som kan vara lättare (och kanske lite roligare) för unga att gå till. Jag var ju på malmö-pubmootet i februari (har inte haft tid att ta mig till de andra träffarna) och det var knappt att päronen ville släppa iväg mig, med tanke på att bussar gick så sällan till och från malmö + att det började 19.00.
F.ö. har jag varit på ett picnicmot (jo, vi har ju "mot" i svenskan med ungefär samma betydelse) en gång också, det var trivsamt, men inte lika smidigt att mingla.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Låter i varje fall mysigt!
låter jätte trevligt! :D
#5 Kul att fler blir intresserade! :D Man kanske ska slänga ihop en fb-grupp också?
skulle man kunna göra! :D
Här har jag slängt ihop en grupp:
Sådärja! Nu har jag slängt ihop ett evenemang på Facebook!
Lördagen den 14:e september 14.00 ses vi i Lunds stadspark! PM:a mig om intresserade utan FB vill veta mer! :)
Moderat, se kommentar #11
#10 en köp, annonserings och sälj sajt på FB? Det låter bra :) i de flesta grupper är det "jag vill kränga böcker ur min bokhylla" och det vore bra om det fanns en annan plats för det. Men informationen är inte relevant för tråden, så jag tar bort kommentaren. Du är däremot välkommen att posta en ny tråd och tipsa där.
Puttar tråden då vi gärna vill ha fler medlemmar i gruppen! För tillfället är vi endast fyra personer som träffas regelbundet första lördagen varje månad klockan 14:00 vid Lund C! Länken till Facebook-gruppen hittar ni i #8 och alla är välkomna! :)

Halva Sveriges häxkrets bor ju enligt min upplevelse i Skåne (närmare bestämt i Höör) så det skulle kunna bli lyckat med cafémots där runt… Lycka till :)
#13 Tack! Plats går ju alltid att ändra! Men eftersom vi i den nuvarande gruppen bor en bit ifrån varandra, är Lund ganska "i mitten". Så plats beror ju helt på var medlemmar bor! :)
Jag är intresserad!
#15 Vad kul! Här är facebook-gruppen!
Sedan skall väl tilläggas att vi "gamla" häxor/wiccaner inte är så hemska som vi verkar! ;-) En av anledningarna till att möten ofta har skett på olika former av uteställen/pub har nog varit för att marioteten av deltagarna har varit deltagare som bara har kunnat närvara på kvällen då familje-sysslor är avklarade och fik och andra mysiga ställen har stängt. Det är inte för att medvetet stänga ute några yngre medlemmar!
Nu är jag själv inte drivande av något pubmoot, men jag personligen skulle bli väldigt positivt inställd om någon yngre tog kontakt med mig och faktiskt sa: "Hej, jag skulle vilja träffa likasinnade - men får inte komma in på vissa ställen. Skulle vi inte kunnas träffas på X eller Y istället för kl Z någon gång ibland!".
Och vad som diskuteras - det beror väldigt mycket kring vilka folk som besöker just då! Ofta så diskuteras det gemensamma intresset och inte blöjbyten och dumma chefer ;-) Det har vi andra umgängeskretsar att prata med om!
Bara som alternativ tänkte jag. Tycker det skulle vara tråkigt att splittra upp en grupp människor, som redan är svårt splittrade i ännu mer….
Me. Myself & My Sims
#17 det är klart, det förstår jag, men syftet med detta var just att nå ut till de som är jämnåriga med mig, inte för att splittra stora grupper till mindre :) Sen det där med intressen så kan jag tänka mig att en 16-årig häxa kanske har andra inträden inom det hela än vad en 35-årig wiccan ;) Jag skulle personligen mycket väl kunna tänka mig att denna lilla grupp kanske möter upp med pubmootet i Malmö/Lund någon gång. Som jag tidigare nämnde i tråden är egentligen ALLA varmt välkomna till oss! :)